• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • engladprick
    tulip79 skrev 2014-03-18 13:56:12 följande:
    Sydde två amningsklänningar då jag snart ska på festligheter. De blev helt ok. Även ett par tjockstrumpor till lillan är gjorda.

fint! tips på nått mönster för tossorna?
  • engladprick

har nån n¨got tips på bra sy-bok? jag har "sy till babyn" men önskar nån mer mer variation å olikheter i :)

• Strider
    SophiaI skrev 2014-01-22 16:56:05 följande:
    Dessa sydde jag förra veckan.

Superfint! Vad använde du för mönster till bodyn?
  • Sommarnatt10
    Bambusa skrev 2014-03-20 19:59:14 följande:

vet att de var nån som sökte mönster på bärskydd, hittat ett, kostar dock 35kr, men ville länka iaf (inte min sida)
    http://www.baranara.se/

Det var jag, tack för tipset. Ska kika på det!!
  • Bambusa
    Sommarnatt10 skrev 2014-03-20 21:03:37 följande:
    Det var jag, tack för tipset. Ska kika på det!!

ja, va kul.. hittar ja inget begagnat till bra pris kommer nog ja köpa ett mönster och sy ett till hösten.. just nu finns enorm lust, men inte mkt ork alls -havandeskapsförgiftning... bara i v33, så de ser inte så ljust ut än.. vill väl inte sätta igång mig innan v37 om ja inte blir mkt sämre kan ja tro.. men ja skulle lätt föda NU för att få må bättre.. 
  • Sommarnatt10
    Bambusa skrev 2014-03-20 22:23:51 följande:

ja, va kul.. hittar ja inget begagnat till bra pris kommer nog ja köpa ett mönster och sy ett till hösten.. just nu finns enorm lust, men inte mkt ork alls -havandeskapsförgiftning... bara i v33, så de ser inte så ljust ut än.. vill väl inte sätta igång mig innan v37 om ja inte blir mkt sämre kan ja tro.. men ja skulle lätt föda NU för att få må bättre.. 
    Usch fy vad jobbigt. Jag har massa syprojekt i huvudet men min knodd är på utsidan o jag hittar ingen tid ????
  • Bambusa
    Sommarnatt10 skrev 2014-03-21 08:31:12 följande:
    Usch fy vad jobbigt. Jag har massa syprojekt i huvudet men min knodd är på utsidan o jag hittar ingen tid ????

jo, jag har en 5åring med, så vet hur de är..
Svar på tråden Syjunta för gravida!