• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Snowsee
    jesspett skrev 2014-03-12 18:50:22 följande:

Undersida av ngt material som är lite "plastigt" så det inte glider runt för mycket på golvet kanske?

En annan tanke jag hade var att det kan vara lite riskabelt med små öglor insydda i filten då bebisen kan få in ett finger där och i värsta fall strypa blodtillförseln. Man brukar rekommendera att sy ihop sidorna när man sätter band som "flärpar" i kanten av snuttetrasor o dyl.

Väldigt fint är det i alla fall! =)

Funderade på typ vaxat tyg på baksidan...?

Hur menar du med att "sy ihop sidorna"? :) fick nämligen idén om att sätta flärpar från ngn syblogg.
  • Defeateris
    Snowsee skrev 2014-03-12 19:07:34 följande:
    Funderade på typ vaxat tyg på baksidan...?
    Hur menar du med att "sy ihop sidorna"? :) fick nämligen idén om att sätta flärpar från ngn syblogg.
    Att sy ihop så att det inte blir en ögla, utan ett dubbelvikt band med igensydda sidor.. Alternativet är ju att bara ha en enkel flärp, som alltså inte bildar en ögla..
  • Snowsee
    Defeateris skrev 2014-03-12 19:12:17 följande:
    Att sy ihop så att det inte blir en ögla, utan ett dubbelvikt band med igensydda sidor.. Alternativet är ju att bara ha en enkel flärp, som alltså inte bildar en ögla..
    Då är jag med. :)
  • lalasmama

Snowsee: något prassligt - cellofan eller annat prasslig plast // inslagningspapper..
    Du hittar säkert nåt hemma som funkar

• Snowsee
    lalasmama skrev 2014-03-12 21:15:32 följande:

Snowsee: något prassligt - cellofan eller annat prasslig plast // inslagningspapper..
    Du hittar säkert nåt hemma som funkar smile1.gif

Frågan är ju om det går att tvätta i maskin då? :)
  • BaPumba

Hej på er!

Jag säger som så många andra - vilka fina grejer ni gör! Detta var verkligen en sån slags tråd som jag letat efter, massa inspiration.

Jag delar med mig en bild på ett lapptäcke som jag gjort av lite gardintyg och en klänning som jag fick i Ghana. Sydde fast lapptäcket få en lekfilt/täcke som man har på golvet. Fick lekfilten begagnad men gillade inte mönstret som var från början, men nu känns den jättefin! Jag syr helst av tyger jag redan har, det känns extra motiverande att skapa något nytt av något som inte används längre.

• Nimah

Älskar den här tråden! Alla gör så fina saker. Lägger upp en höstig babyfilt i ullgarn från Island. Sen tänkte jag fråga om tips på symaskin. Jag ska köpa ny och är sugen på Husqvarna opal 650. Nån som har den eller kan tipsa om en annan? Upp till 6000 ungefär.

• BaPumba

84Johanna: Vilket härligt set du har sytt! Ser väldigt fint och gosigt ut.

Nimah: Verkligen härlig höstfilt. Det ser nästan ut som att bilden är tonad i rött.

• tulip79

Sydde två amningsklänningar då jag snart ska på festligheter. De blev helt ok. Även ett par tjockstrumpor till lillan är gjorda.

Svar på tråden Syjunta för gravida!