• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • kahlo

Oj, vilken fin body! Här har stickmanikern varit framme igen. En åkpåse med flätor denna gång:

• Funderingar01
    kahlo skrev 2014-03-09 20:48:48 följande:
    Oj, vilken fin body! Här har stickmanikern varit framme igen. En åkpåse med flätor denna gång:

Åh den är helt underbar! Vad duktiga ni är allihopa!
  • Passion
    Lillisen skrev 2014-03-08 22:20:51 följande:

Jag gjorde min 110x110 cm
    Okej, tack
  • Lillisen
    Kroken skrev 2014-03-09 00:35:56 följande:
    Jo jag förstår det men i ett mönster jag har på en omlottbpdy står det att det ska vara mellanlägg vid grenen där man syr bandkanten. Det känns ganska meningslöst kan jag tycka Men i övrigt så förstår jag att det säte vara nåt som stadgar vid tryckknapparna

Det beror lite på hur stora knapparna är och hur bred kanten är, för kommer knappen utanför dras tyget sönder. Men som den fina bodyn Sophial gjort behövs det ju inte :)
  • weasley

Drog till med ett babynest till en kommande bebis (ej min).. Alltså när man syr till så små bli man ju nästan sugen på fler haha! Tur att jag har två kompisar som väntar barn, för här är det barnstopp ett BRA tag framöver.

• Defeateris

Nu har jag trollat ihop ett par vantar också. Fnulade ihop ett eget mönster, med utgångspunkt i ett par andra, som ska matcha skorna jag stickade tidigare.. Gissningsvis är de dock alldeles för stora, vilket kanske inte gör så mycket egentligen med tanke på att Pricken är väntad i maj - behövs kanske inte så mycket vantar då.. ;)

• Snowsee

Har följt denna tråd ett tag men inte skrivit ngt men nu behöver jag tips. Lekfilten i lapptäcksmodell börjar ta form. Detta är halva täcket. Det blir ca 100x120 cm. Tygbitarna är i olika material för att få in känsel. Sätter även dit olika band lite här och där i tex satin, resår och nylon för att bla kunna sätta fast leksaker. :) täcket ska fyllas med vadd men frågan är hur bakstycket ska se ut samt i vilket material? Tips?? Funderar även på att ha ngt prassligt bakom några av rutorna men vad??? Som är tvättbart?? :)

• jesspett
    Snowsee skrev 2014-03-12 18:32:34 följande:
    Har följt denna tråd ett tag men inte skrivit ngt men nu behöver jag tips. Lekfilten i lapptäcksmodell börjar ta form. Detta är halva täcket. Det blir ca 100x120 cm. Tygbitarna är i olika material för att få in känsel. Sätter även dit olika band lite här och där i tex satin, resår och nylon för att bla kunna sätta fast leksaker. :) täcket ska fyllas med vadd men frågan är hur bakstycket ska se ut samt i vilket material? Tips?? Funderar även på att ha ngt prassligt bakom några av rutorna men vad??? Som är tvättbart?? :)

Undersida av ngt material som är lite "plastigt" så det inte glider runt för mycket på golvet kanske?

En annan tanke jag hade var att det kan vara lite riskabelt med små öglor insydda i filten då bebisen kan få in ett finger där och i värsta fall strypa blodtillförseln. Man brukar rekommendera att sy ihop sidorna när man sätter band som "flärpar" i kanten av snuttetrasor o dyl.

Väldigt fint är det i alla fall! =)

Svar på tråden Syjunta för gravida!