Sommarnatt10 skrev 2014-03-06 13:14:25 följande:
Någon här som bär i sjal som möjligtvis har mönster och/eller beskrivning på hur man kan sy ett eget bärskydd... som man vill dela med sig av...
Vägrar ta på mig pappas vinterjacka som jag levde i som gravid...Känns väldigt mycket bättre/skönare att ha min egen vinterjacka...men kan ju bli lite kallt nu innan våren kommit på riktigt.
Jag har gjort en enkel variant när jag burit lillen i sjalen. Har trätt över honom hans overall på hans armar och ben, haft en fuskpolo och mössa på honom. Sen har jag tagit ett resårband på drygt en meter som jag fäst i ändarna på knapparna i min jacka, en uppe och en nere vid sonens rumpa ungefär. Sen har jag gjort som öglor av resten och trätt genom knapphålet på ena sidan och över en knapp på andra så min jacka snörs åt och täcker armar och ben på sonen. Fungerar jättebra, i alla fall när det inte är jättekallt. Så sätter jag en fuskpolo på mig också för det blir lite bart annars. Vet inte om jag lyckas förklara så du förstår.
Har också tagit bakstycket och på en gammal jacka och sytt lite. Tänkte ha till sommaren med samma princip att snöra ihop min jacka över. Tyvärr inget mönster då jag bara sydde ihop lite ;)