• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Höstvind

Någon som vet om man kan få tag i lappar att sy fast i kläder och dylikt, "made by Höstvind" typ? Som en sån som finns på kläder från H

• Angelica 91

en förvarings grej :P ihopmixad genom att bara ta lite tyg =) 

babyneste :D var jätte roligt att göra =D tänker göra en till i en annan färg också :P  
  • Vädurtjejen

Hej på er,

Jag är ny i tråden men jag är sugen på att göra en babynest. Ser att många har gjort det här, men jag saknar en beskrivning. Mått på tyg mm. Någon som har en bra att dela med sig? Brukar inte sy så det är därför som jag behöver ha en basicbeskrivning.

Tack på förhand.

• Miafialutta

Här kommer lite av det som jag pysslat ihop nu de sista två veckorna till mina tvillingtjejer, som kommer ut senast på onsdag!

Ett litet lapptäcke var med deras begynnelsebokstav.... baksidan blev en bit av de blå fleecefiltarna från Ikea (har hur många som helst över efter vårt bröllop). Tanken är att de ska fungera som "ligga och mysa på"-filtar nu i början. Sen får de nog ligga och vara fina i sängarna kanske! :)

Sen blev det lite "pimpade" små fleece-filtar och en skallra var...

Sydde även varsitt påslakan-set till vagnen. Hur lätt som helst...fattar inte varför jag inte gjorde mer sånt till min första dotter!

Nu har jag några dagar kvar och skulle vilja orka klippa till några vimplar, sy överdrag till amningskudden. Min man suckar och skakar på huvudet....och det kan ju bero på att han vet hur jag mår efter att ha varit uppe på benen mer än en kvart i taget! ;) Att vara tvillinggravid är ingen lätt match!
  • 82nyfiken

[quote=63584614][quote-nick]Höstvind skrev 2012-02-18 02:33:26 följande:[/quote-nick]Någon som vet om man kan få tag i lappar att sy fast i kläder och dylikt, "made by Höstvind Jag har också beställt från minanamnband. Jättenöjd!

• Twizz

Jättefin förvaringsgrej Angelica 91! :) tyckte det var jätteroligt att sy min o en praktisk sak :)

Ooh jag gillar verkligen filtarna :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!