• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Milliam

Ååh vilken härlig tråd =) Roligt att titta på alla bilderna och bli inspirerad.  Mera bilder!! =)

Här är en babyfilt som jag virkade till storebror.

Nu har jag börjat att virka en filt av afrikanska blommor till bebisen i magen. Tur att h*n är beräknad först i början av oktober för dom går saaaakta att virka.  Måste även virka lite annat emellan för att inte lessna. 

mönster hittade jag här http://moaslovelythings.blogspot.com/2011/01/afrikanska-blommor-virmani.html
  • Coyote

Jag insåg att jag måste göra dubbelt av allt jag hade tänkt göra till kommande bebis, det visade sig nämligen vara två små kottar. Så jag, som var nöjd över att jag orkat göra mormorsrutor till EN filt, måste nog ge bort den, för jag kommer INTE orka göra en till!

• Fixarfia
    Milliam skrev 2012-02-27 11:02:43 följande:

Ååh vilken härlig tråd =) Roligt att titta på alla bilderna och bli inspirerad.  Mera bilder!! =)

Nu har jag börjat att virka en filt av afrikanska blommor till bebisen i magen. Tur att h*n är beräknad först i början av oktober för dom går saaaakta att virka.  Måste även virka lite annat emellan för att inte lessna. 

mönster hittade jag här moaslovelythings.blogspot.com/2011/01/afrikan...
    Jättefint!
    Älskar de afrikanska blommorna! Har inte sett dem tidigare, nu blev jag väldigt sugen att testa :) 

• mikroE
    Coyote skrev 2012-02-28 22:39:39 följande:
    Jag insåg att jag måste göra dubbelt av allt jag hade tänkt göra till kommande bebis, det visade sig nämligen vara två små kottar. Så jag, som var nöjd över att jag orkat göra mormorsrutor till EN filt, måste nog ge bort den, för jag kommer INTE orka göra en till!

Äsch, köp en på loppis till den andra eller låt dem dela...
  • lalasmama

Ska lägga in bild på:
    Babynest
    Dregglisar
    Snuttisar och annat med tvättlappar på
    När vår dator funkar igen..

Vill gärna ha tips på annat skoj OCH enkelt man kan sy till bebis

• Angelica1991
    Milliam skrev 2012-02-27 11:02:43 följande:

mönster hittade jag här moaslovelythings.blogspot.com/2011/01/afrikan...
    åh så fint, jag gillade den första bilden. jätte fin =D 
    afrikanska blommorna var ju jätte häftiga. hur lång tid tog det att göra alla dom ? =)  
  • Delapitated

Lalasmama: något som jag önskar jag hade sytt är tvättlappar av gamla frottéhanddukar!:) iaf hos mig går det sjukt mkt våtaservetter så det hade varit smidigt!:) bara ett tips:)

Svar på tråden Syjunta för gravida!