• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Twizz

Jättefin förvaringsgrej Angelica 91! :) tyckte det var jätteroligt att sy min o en praktisk sak :)

Ooh jag gillar verkligen filtarna :)

• Angelica 91

Twizz: Tack ska du ha :) Ja det finns tid för mer finesser, om nya idéer dyker upp vill säga

• Twizz

Någon som har sytt egen sängmobil? Vad har ni använt som hängare? Alltså själva ställningen. Såg en på stan idag med virkade små djur och blev såå kär i den så kanske borde be mor att virka såna små.. aru.. ja minns inte va de heter! ;) kom gärna med tips/foton om ni sytt någon!

• chanella
    Twizz skrev 2012-02-23 16:12:50 följande:
    Någon som har sytt egen sängmobil? Vad har ni använt som hängare? Alltså själva ställningen. Såg en på stan idag med virkade små djur och blev såå kär i den så kanske borde be mor att virka såna små.. aru.. ja minns inte va de heter! ;) kom gärna med tips/foton om ni sytt någon!
    En sån här?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80189663/
  • skogsmor
    Twizz skrev 2012-02-23 16:12:50 följande:

Ville cirka amiguramisar att ha som sängmobil o köpte en mobilarm för spjälsäng från rätt start på barnens hus, nu blev det inget virkat o dottern behövde en mobil, köte en billig på ikea men hängde den i mobilarmen funkar kanon. Finns här i svårt,

www.baby-butiken.se/mobilarm-p-866.aspx jag har en vit.

Som upphängning för att sprida amisarna hade jag tänkt köpa en ring eller mobil stomme på panduro. Typ denna www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5050-Dekorstommarfigurer/505045-Metall/1/100419-Mobilstomme-vit-metall

Lycka till
  • Tjobabi

Det tog ett tag men nu är bänken klar. Ingen babygrej men den byggdes pga min graviditet. Tanken är att det ksa stå barnskor i facken ovanför korgarna. Hittade inget rosa tyg som matchade väggarna så jag sydde en bryn dyna sålänge... Korgarna dekorerade jag med band i samma tyg som dynan och så sätte jag små rosor på banden, syns lite dåligt på bild....
    Nu är nästa projekt ett babynest!

• Miss Giggle

Vad fin!!!!
    Jag har lagt undan mina projekt ett tag. Har för mkt annat att ta itu m just nu. Men njuter av att få se era alster!

Svar på tråden Syjunta för gravida!