• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • annhu521
    Twizz skrev 2012-03-10 09:23:39 följande:
    Såg din underbara cardigan i fiskarmönster vit/blå/röd. måste bara fråga, vart har du fått tag i de tyget? Jag har letat som en tok men bara fått tag i 2a sortering från lillofant.. där de blå är blekt :/
    Hej!

Det är andrasorteringen från Lilofant faktiskt, collegetyget. Eftersom jag satte på blå kanter och mudd så set man inte den blå tonen alls :) 
  • annhu521
    annhu521 skrev 2012-03-10 20:04:46 följande:
    Hej!

Det är andrasorteringen från Lilofant faktiskt, collegetyget. Eftersom jag satte på blå kanter och mudd så set man inte den blå tonen alls :) 
    Och tack förresten :)
    Kul att du tyckte om den! 
  • annhu521
    Tallbarr12 skrev 2012-03-10 09:58:26 följande:
    Underbara tyger som du sytt mössorna i! Var har du hittat dom? Speciellt spindlarna blev jag kär i...
    Hej!

Spindlarna kommer från ett ställer som heter liandlo.
    Googla så hittar du många fantastiska tygförsäljare!  
  • ohbaby

Tallbarr12: dina converse var mycket snyggare! Nästa par gör jag efter samma beskrivning som dig istället.
    De jag har gjort nu är så klumpiga på nåt vis... Minns inte vart jag har tagit mönstret ifrån men kan kolla upp det sen. Har det på datorn och sitter med mobilen nu.

• Delapitated

Mikroe: inte det men jag har köpt tvättbara( gör inte det!!) om du ska sy själv, använd något som gör att det inte rinner igenom bara!:)

• gröna L
    Delapitated skrev 2012-03-11 14:03:27 följande:
    Mikroe: inte det men jag har köpt tvättbara( gör inte det!!) om du ska sy själv, använd något som gör att det inte rinner igenom bara!:)
    Jag har också köpt tvättbara i bomull från carriwell (tror jag det var), de var skitdåliga! Släppte igenom minsta droppe och blev kalla och äckliga. De blev dessutom nästan förstörda av att tvättas, galet noppiga! Sen köpte jag från fuzzibunz, de är betydligt bättre. Ytterskiktet är i PUL (vattentätt tyg som brukar användas i tygblöjor), inuti tror jag det är något bomullstyg och innerskiktet är i fleece. De är varma och sköna och fångar upp betydligt mer än de i bomull. Men de är så stora så de knöglar sig när man har dem på sig (eftersom de är platta och bröstet är runt) och jag läcker igenom dem (eller kanske inte igenom, men fyller dem så det rinner bredvid) när jag ammar med andra bröstet eller när det börjar vara länge sen jag ammat. Överlägset bäst tycker jag dock (tyvärr!) att Liberos engångsinlägg är.

Ska du sy egna amningsinlägg är mitt tips att inte sy dem helt i bomull, utan gärna ha skön fleece (eller något annat som inte blir kallt när det är blött) närmast huden och något vattentätt ytterst. 
  • Ampellilja

Jag får mkt insperation då min inte är kvar i magen men krypa kan hon dock inte ännu.. funderar på om man ska ta ner mina tyger från vinden o sätta fart o sy lite finuliga fack till olika saker o så :D kanske något att ha alla leksaker i i bilen hmm

• mikroE
    gröna L skrev 2012-03-11 19:08:58 följande:
    Jag har också köpt tvättbara i bomull från carriwell (tror jag det var), de var skitdåliga! Släppte igenom minsta droppe och blev kalla och äckliga. De blev dessutom nästan förstörda av att tvättas, galet noppiga! Sen köpte jag från fuzzibunz, de är betydligt bättre. Ytterskiktet är i PUL (vattentätt tyg som brukar användas i tygblöjor), inuti tror jag det är något bomullstyg och innerskiktet är i fleece. De är varma och sköna och fångar upp betydligt mer än de i bomull. Men de är så stora så de knöglar sig när man har dem på sig (eftersom de är platta och bröstet är runt) och jag läcker igenom dem (eller kanske inte igenom, men fyller dem så det rinner bredvid) när jag ammar med andra bröstet eller när det börjar vara länge sen jag ammat. Överlägset bäst tycker jag dock (tyvärr!) att Liberos engångsinlägg är.

Ska du sy egna amningsinlägg är mitt tips att inte sy dem helt i bomull, utan gärna ha skön fleece (eller något annat som inte blir kallt när det är blött) närmast huden och något vattentätt ytterst. 
    Jag har kollat lite mönster och jag är inne på sådana i fleece enbart. Tydligen kan det finnas risker att de i pul blir för täta enligt vissa källor så jag tror på tex dubbelt lager fleece. Jag ska även prova att virka inlägg av alpacka eller merinoull.

Jag kan rapportera att jag ännu inte gjort några stora framsteg i handarbetena men att jag nog kommit på vilken sorts filt jag vill göra till lilla bus i magen och det känns bra.
  • mamma Linder

Kan ni inte göra en ny tråd där ni bara har bilder på era fina saker ni gjort, så slipper man bläddra tillbaka i tråden när man vill se nåt?

Svar på tråden Syjunta för gravida!