Delapitated skrev 2012-03-11 14:03:27 följande:
Mikroe: inte det men jag har köpt tvättbara( gör inte det!!) om du ska sy själv, använd något som gör att det inte rinner igenom bara!:)
Jag har också köpt tvättbara i bomull från carriwell (tror jag det var), de var skitdåliga! Släppte igenom minsta droppe och blev kalla och äckliga. De blev dessutom nästan förstörda av att tvättas, galet noppiga! Sen köpte jag från fuzzibunz, de är betydligt bättre. Ytterskiktet är i PUL (vattentätt tyg som brukar användas i tygblöjor), inuti tror jag det är något bomullstyg och innerskiktet är i fleece. De är varma och sköna och fångar upp betydligt mer än de i bomull. Men de är så stora så de knöglar sig när man har dem på sig (eftersom de är platta och bröstet är runt) och jag läcker igenom dem (eller kanske inte igenom, men fyller dem så det rinner bredvid) när jag ammar med andra bröstet eller när det börjar vara länge sen jag ammat. Överlägset bäst tycker jag dock (tyvärr!) att Liberos engångsinlägg är.
Ska du sy egna amningsinlägg är mitt tips att
inte sy dem helt i bomull, utan gärna ha skön fleece (eller något annat som inte blir kallt när det är blött) närmast huden och något vattentätt ytterst.