• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

annalotta skrev 2011-08-22 09:12:51 följande:
    Hej, får man hoppa in. Har fått tid för ivf info med läkare och barnmorska nu den 7/9. Det är tre dagar innan min beräknade mens, börjar man på en gång med sprutor/spray då? lr måste man vänta in nästa cykel? Är ivrig, har försökt med ett syskon sedan mars -09, så 2½ år. Vi får bekosta detta själva då man inte får ngn hjälp om man har ett barn sedan tidigare, dyrt, men klart värt de om de funkar!
    Startgroparna:

- fef: behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september  
    - Ylviz: väntar på start  
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9  
    - niotillfem: väntar på start
    - Frida 1980: väntar på start
    - ekke: väntar på start runt den 26/8, korta metoden. äp v 36
    -bubbel: Ska på IVF info 5/9 
    -Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden.
    -annalotta : Ivf info inbokat 7/9

Sprayare

- ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8

Sprutare:

- kjameme: IVF nr 1, sprutstart Gonal-f 17/8  
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon)
    -Colourful: Sprutstart 18/8

Äggplockning: 

ET/FET: 

-Carolina1: IVF1, ET 19/8 
    -Susmar: IVF/ICSI 1, ET 19/8
    -PCO: ICSI nr 2 ET-20/8
    -Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), ET 22/8

Ruvare:

-Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9
    - Benved: TD- 31/8
    - Justan: TD- 8/9

Gravida:
    Hej Annalotta Cool
    Kul att se dig här. Vi kanske kan få till det igen båda vi 2.

Jag tror man börjar spraya på dag 21 i cykeln.

Kramar 
  • Frida 1980
    annalotta skrev 2011-08-22 10:02:52 följande:
    Men hej frida! Glad
    Nu ska vi få till det, och lyckas denna gång!! Är det bra med dig, mår du bra? 
    Jo det är ganska bra med mig. Jag försöker gå ned i vikt lite och det går sådär. Har lyckats gått ned 5,5 kg på 3 veckor.

Jag har precis haft mens och ska på uppstartsmöte och undersökning den 31 augusti.

Av någon anledning dock så blöder jag otroligt mycket nuförtiden när jag har mens. Vi trodde också att vi fick ett mf i juni igen då jag var en vecka sen med svagt plus och sen smärtor och en hel del blod och efter det så har min mens varit otroligt jobbig.

Hur är det själv?
    Vart var det ni gick? 
  • Frida 1980
    Turitella skrev 2011-08-22 16:08:44 följande:
    Vi kunde inte hålla oss! Tjuvtestade imorse! Vi är överlyckliga, vårt första plus!!!

GRATTIS till ert Plus
  • Frida 1980
    annalotta skrev 2011-08-25 13:01:23 följande:
    Onej, fick ni ett till missfall? fy vad tråkigt! hoppas det går vägen med ivf nu!! vi har inte lyckats ngn mer gång, trots trippeldos med pergo. Och nu får jag inte äta de ngt mer, men, känns lika bra då det ändå inte funkar. Vi går i umeå å snart snart är de dax! =)
    Jaa tyvärr :(

Tur att vi får en till chans med IVF. Nu måste det vara vår tur att vara i samma grupp som mini och alla andra.

Kram 
  • Frida 1980

Hej alla,

nu idag har jvi varit på uppstartsmöte och jag kommer börja spraya den 5 september Skrattande 

Sen fick jag utskrivet ett stolpiller som hette progesteron eller något åt det hållet.
    Är det någon av er som vet varför man tar det för min läkare nämnde inte det. 

• Frida 1980
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-31 13:11:30 följande:
    Frida: Man tar det för att tillföra extra progesteron eftersom det inte alltid bildas naturligt efter alla hormoner i samband med IVF.
    Ok, tack. men hon sa inte när jag skulle börja med dom... så jag får väl ringa dom imorgon.
  • Frida 1980
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-31 13:35:14 följande:
    Jag tog första direkt efter ET och sedan tre gånger om dagen fram till TD.
    Okej, då kanske det är därför hon inte nämnt dom för jag ska ju dit innan jag tar ÄL-sprutan.

Tack för informationen! 
  • Frida 1980
    Dahlia1982 skrev 2011-08-31 15:20:14 följande:
    Barnmorskan gick igenom pregesteronet (i mott fall crinone gel) efter ÄP. Antagligen för att man ska ha det färskt i huvudet när man ska börja med det ( i mitt fall samma dag som ET). Dessutom är det ju inte alla som kommer så långt på sitt första försök, vissa kan bli tvungna att avbryta och göra ett nytt försök ett par månader senare, så de tar en sak i taget.
    Okej jag förstår. Jaa risken finns ju att man blir överstimulerad.
  • Frida 1980

Jag ska spruta 150 enheter eller vad det kallas.

• Frida 1980
    Lindis1974 skrev 2011-09-01 22:15:35 följande:
    Nån som vill flytta ner mig till gravid? Går inte göra på fånen;)
    Stort GRATTIS Hjärta
    Är det ditt första försök?
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011