Juni/Juli mammor...
Hej!
Jag är också ny i tråden, hoppas det är ok!
Vi fick våran lilla Thea den 13/7 v.38+0 och det är vårat 2:a barn Storasyster är 2 år och 3 mån. Hon älskar sin lillasyster men kan vara lite hårdhänt ibland. Vänder på hennes huvud när hon vill pussa henne och sånt och testar oss föräldrar mycket. Men som jag ser att ni andra skrivit så kan man ju jämföra det med att sambon kommit hem med sin älskarinna och jag förstår att det är en omställning.
Med storasyster funkade aldrig amningen, hon föddes i v.37+3 och var väldigt trött och slö så vi fick ge ersättning från början och hon kunde aldrig ta något tag om brösten så jag använde amningsnapp och pumpade ur, men efter 2 månader vägrade hon bröstet. Jag fick stå upp och guppa varje gång jag skulle amma för attt hon skulle ta greppet. Och så skrek hon jättemycket tills hon fick flaskan.
Så nu när Thea föddes hade jag bestämt att stanna kvar en extra dag på BB och verkligen få hjälp med amningen, men Thea tog bröstet på en gång och har inte släppt det ;) Nja, så är det väl inte, men det har funkat jättebra och hon går upp ordentligt. Hon vägde 3280g och var 49cm när hon föddes och när hon var 3 veckor vägde hon 4180g och var 54cm så det känns jättebra.