SamsonS skrev 2011-11-11 20:18:37 följande:
Ni som ammar, har era bebisar haft perioder då dom krånglat riktigt mycket vid bröstet? Cornelia håller på och bökar och har sig nästan hela tiden när hon äter, blir arg och fäktar. Hon brukar bli nöjd när hon får komma upp, för det mesta iaf, men sen vill hon ju ha mer mat och så är det samma visa igen. Känns som att hon knappt äter något och hon äter inte lika ofta längre. Är detta normalt eller kan det vara något som är tokigt?
Från att hon var 3 veckor uteslöt jag all mjölkprotein för hon hade ont i magen. Det blev mycket bättre men hon var en ganska skrikig bebis över lag men när hon blev 3 månader blev hon helt förändrad. Hon blev jätteglad nästan hela tiden, skriker knappt längre och allmänt nöjd. Vi började introducera mjölk lite försiktigt och det har gått bra hittills, hon är fortfarande jätteglad och go, men har som sagt börjat krångla med maten. Tror ni detta har något samband? Kan tillägga att ibland tar det lite tid innan mjölken rinner till och det är precis som att hon blir förbannad för att det inte går tillräckligt snabbt....
Hon är 4 månader nu.
Jag har börjat märka såna tendenser på Thea, men hon är inte riktigt där ännu. Hon kan gnöla om jag pratar för mycket när hon äter, helst på kvällen. Och om hon inte är hungrig och jag försöker ge henne bröstet blir hon jättearg. Har sett att de flesta barnen blir lite så här när de blir äldre och mer nyfiken på vad som händer runt dem. Om de går upp som de ska behöver man nog inte vara orolig.