Inlägg från: hjärterum |Visa alla inlägg
  • hjärterum

Juni/Juli mammor...

Evve81 skrev 2011-08-10 15:54:12 följande:
    Någon mer än jag som har ont i huvudet typ jämt??? Jag hade ju feber och fick åka på bb och kolla och hade ev början till en infektion i måndags sedab fick jag tabletter som ska dra ihop livmodern för att ev rester ska försvinna MEN jag har också ätit alvedon och mått hyfsat nu tog jag ingen alvedon och direkt fick jag ont i huvudet..... BLÄH!

Jag är också ständigt hungrig men inte sötsugen konstigt nog vilket jag varit med min tidigare barn!
    Kan det inte vara en biverkning av tabletterna da?Dricker du tillräckligt?Sover/vilar för mkt eller mer troligt för lite, äter bra- om du ammar förlorar du ju mkt....?
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hjärterum

Ja, mina är ömma utan mjölkstockning i.

• hjärterum

Min Meya somnar nästan alltid efter amning, annars somnar hon i famnen men vi lägger inte ifrån oss henne förrän hon somnat- för att somna.Sover gör hon i vagnen på dagen.Vill oftast inte sova i sin säng på natten, visst är det mysigt att samsova men oroligt samtidigt- fast vi sover som bäst tillsammans...

-Prova du att lägga honom på annat sätt, myspys- det är nog inte för sent.Rutiner kan ju införas närsom men ta lite tid att vänjas bara.

• hjärterum

Sen inatt har Meya gnällt.Vill gärna va vid bröstet men gnällerdär med och är geggig i ögat, snusar lite med näsan  med...Inte många timmars sömn här, tackar för kaffe! Kaffe

• hjärterum

Så är det här med: Gap o skrik från alla håll och från alla...Jag får säga till storebröderna som mest inte vill lyssna på mig- t.om den lille 3åringen skäller tillbaka på mig nuför tiden!
    Min stora gosse blir 6år idag! -Jisses! Skrattande
    Lillan skriker av trötthet och att hon när sutten annars är hon tyst o snäll men sover dåligt- jag som trodde jag skulle slippa bärsele denna gången med men nej, bli att investera i snarast!Orkar inte sitta på röva hela dagarna och inte få nåt gjort mer än då man skyndar med alla sysslor och snabbäta.Lägger jag ifrån mig henne vaknar hon i princip alltid genast..o ja, trött är man med stora bokstäver- TRÖTT! Svag i kroppen o seg i hela huvvet...Men visst är det underbart ändå...Hjärta

• hjärterum
    Toffs skrev 2011-08-13 10:23:10 följande:
    Jag vill gärna helamma till sex månader, sen fortsätta parallellt med amning och smakportioner och så gå vidare successivt.

Tänk, vi har just haft en anti-diskussion (jag bävade för att det skulle bli ett praktgräl) om att jag skulle få ta bilen ensam med lilleman... hoho, hönspappa! Fast som sagt, nu blev det ju ingen diskussion ("han kan ju börja skrika...och vad gör du då?") Såååååå skönt med egentid utanför hemmet! Ska hälsa på gammelmoster och mormor idag, och kanske gå lite på marknad här i stan.
    Ut måste du ju!
    Du kan ju köra in till sidan om han börjar skrika helt hysteriskt, klart du ska få köra då du vill!
    Sött ändå av pappan att va orolig för er!Glad
  • hjärterum
    Ppilla skrev 2011-08-13 10:52:41 följande:
    Vi har liknande diskussion hemma. Dock är det pappa som inte vågar på längre rundor än till affären om han är själv med lillan. Han klarar inte riktigt av hennes skrik
    Men det är nog vanligt.
    Min har varit ensam 2ggr med lillan hos våra vänner och kört runt i bilen då jag varit hos frissan och en gång då jag gick snabbt till affären o köpte frukostfrallor...men då sov hon efter amning.hgan har inte gått iväg själv med henne, ändå är detta vårt 3e barn.Tror karlar kan känna sig rätt maktlösa meden liten skrikande bebis faktiskt...
  • hjärterum

Helt överlycklig är jag!- Meya har gett mig så många fina riktiga leenden idag då jag pratat med henne!Pratar lite gör hon med! O mina tårar rinner, haha!Skrattande

• hjärterum
    acinna skrev 2011-08-13 11:33:03 följande:
    Oj, här är det hönspappa istället! Hhan tar över efter amning, har tagit de flesta blöjbytena, nattat, tagit hand om kolikmassagen... Förstår knappt hur jag ska klara mig självnär han jobbar, men det löser sig!!!
    Åååh vilken pappa!
  • hjärterum
    Ofeigur skrev 2011-08-13 13:23:34 följande:
    åh va mysigt!! blir ju rörd själv=) visst är det underbart!
    -Ja, mammahjärtat fällde några glädjens tårar Hjärta
Svar på tråden Juni/Juli mammor...