Inlägg från: hjärterum |Visa alla inlägg
  • hjärterum

Juni/Juli mammor...

MamL skrev 2011-10-06 16:25:45 följande:
    Hjärterum. Jag ammar också väldigt oregelbundet. Men över just nu sonen på att ta flaska. Sen skall jag bara öva sambon. Sen tänkte jag pumpa eller ge lite ersättning. Tar det dom bör enklast Får se om detta lilla projekt blir klar före eller efter jul....
    Funderar på detsamma!
    Vill gärna få göra nåt lite själv...känner att jag glider ifrån allt annat än hemmet...det känns som om tiden och livet rinner iväg så snabbt.Jag vill inte vara på dåligt humör hemma bara för att jag är uttråkad och trött.Jag vill vara en glad o sprudlande mamma och det gör jättemycket att man får lite tid för sig.Det kände jag då jag var ute på promenad var dag strax innan graviditeten...då mådde jag bättre i och med mig själv...Piggare med.Visst blir jag lycklig av mina barn men de kan också bli liiite för jobbiga ibland- busarna!
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hjärterum

Därmed sagt att det är skönt och givande med egen tid- då man inte bara är mamma...eller låter det fel?

• hjärterum
    Ppilla skrev 2011-10-06 20:25:29 följande:
    Tro det eller ej men nu har min sambo hand om nattningen ikväll. Dock skulle det till att jag blivit sjuk men han gör det i allafall. Så nu passar jag på att lägga och kurera mig. Tittar väl in i natt vid matningen.
    Se till o sov nu då o ta hand om dig!Just som vi diskuterat det här- krya på dig {#emotions_dlg.flower}
  • hjärterum
    FridaKarin skrev 2011-10-10 15:13:01 följande:
    Vilka perfekta rutiner. Här äts det en gång mellan 19 och 06. Hoppas att det målet försvinner snart. Men min kille är snart 3 månader
    Det var ju inte mycket att äta, en gång mellan 19-06 kan hålla i sig länge med.Det är ju inte alla som slutar med nattmål förrän runt året...Glad
  • hjärterum

Meya brukar tvättas och smörjas in och ta pyjamas på runt 21, ammas och myser i soffan.Hon somnar nästan alltid direkt efter detta är gjort, så hon har ju fått in det som rutin själv också.
    Nu den senaste veckan har hon blivit mer aktiv, så ett gympass har varit kanon för henne direkt innan, annars brukar hon lattja en stund på skötbordet.
    Hon vaknar ibland då jag bär upp henne till ovanvåningen (vårt sovrum) då ammar hon en liten stund och somnar direkt.Hon sover nere i vagnen som vi har inne tills jag ska lägga mig.Sen sover hon fram till 3tiden-ammar och sover till runt 07.

• hjärterum
    Ofeigur skrev 2011-10-10 19:12:14 följande:

Nu har snuttan fått feber och ligger på pappas mage i sängen och myser. Hoppas det går över snart.=(

Av vaccinationen då...?
  • hjärterum

3månadersvacciner idag och en Meya som hamnade på 7430g och 63 cm.
    Det gick bra, inte mycket ledsen så nu hoppas vi bara febern håller sig väck här!

• hjärterum
    Ofeigur skrev 2011-10-12 10:43:56 följande:
    Stor tjej=) Ja hoppas ni slipper febern=( det var inge skoj.=(
    Ja, jag hoppas verkligen det, när fick Indra febern?
  • hjärterum

Meya har varrit väldigt trött idag...tillhör det kanske (man minns ju inte och alla reagerar kanske olika)

• hjärterum
    Toffs skrev 2011-10-12 11:35:08 följande:
    Amningshjärna deluxe: Har lyckats glömma koden till mobilen, och nu har jag även lyckats låsa den. Så här sitter jag till tidigast fredag, mer troligt måndag eller tisdag, utan mobil. Jippi. Så om det händer nåt med lilleman så får jag gå till akuten och sätta mig där - typ tio mils promenad... hmpf.
    Har ingen en telefon du kan lånada eller en nära granne?
  • hjärterum

Nån sån vill länka till bildtråden?

• hjärterum

Emily Meya Tina Joline ,i egen hög person 3mån+3dagar gammal idag :)
  • hjärterum

Meya ska bara få standardvaccinationerna.Hon fick sina 1a nu i onsdags, klarade sig
    sig från febern men var gnällig och trött hela första dagen. 

• hjärterum

När Meya fick vaccination så blev hon jätteslö kort därefter och gnällig men ingen feber ialla fall.

• hjärterum

Ni som pumpat och gett bröstmjölk på flaska hur mkt beräknar man per mål ca? Individuell fråga, ,jag vet men vill ha nåt att rikta mig efter,Jag ska middag/fest med mina jobbkompisar imorgon!-KUUUL!

• hjärterum

Meya blir 4månader på fredag, hon har i tisdags fått smaka av måttet en tsk ca sen ökade jag på till 2 skedar idag.Hon äter glatt och ammar men bajsar även massa därefter och mestadels löst...Kanske ändras nu då hon får annat i magen...Hon har fått risgröt med fruktmos färdig på burk.

Jag har varit på zumba idag, kul!Promenad imorse och igår var jag på promenad morgon o kväll med...skönt att röra på sig men kan få ont i nedre magen/livmoderstället...har dessutom gått upp 1kg på en vecka...Obestämd

• hjärterum
    Ofeigur skrev 2011-11-11 20:23:56 följande:
    Idag har jag friat till min sambo som har frågat flera gånger om jag vill gifta mig men jag har sagt att jag aldrig har tänkt göra det. haha Snacka om att han blev förvånad när han hittade ett kuvert under bordtabletten med ett kort där jag skrivit bla att han är en underbar sambo och pappa och  ifall han vill gifta sig med mig! haha Så nu mår han illa av nevositet och har tusen frågor om bröllop! jösses! vad har jag ställt till med! =) Bra morot för mig att gå ner i vikt iallafall till sommaren=)
    Va kul, grattis!
  • hjärterum

Har inte orkat skriva på länge... :/

Meya har hosta nu, fy...
    Tappar hår gör jag med.Som jag ser ni skrivit...
    Skriver mer en annan dag eller sen. orkar inte nu.
    Svärfar gick dessutom bort för 3 dagar sen.

• hjärterum

Då hann jag ej få in min tjej...-11 Juli Meya 3935g 51cm (härterum) ialla fall...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...