Inlägg från: hjärterum |Visa alla inlägg
  • hjärterum

Juni/Juli mammor...

hjärterum skrev 2011-09-19 18:42:20 följande:
    Kul o se dig med här mammiz!
    INLÄGG ETTUSEN FÖRRA!-NU ÄR VI IGÅNG! Tungan ute
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hjärterum

Förr tvättade jag bebiskläder för sig-nu tvättar jag allas vanliga, normalskitiga kläder tillsammans då vi har rätt bmycket tvätt och en maskin på 9+kg....Med parfymfritt tvätt&skölj och ibland kör jag vuxenkläder, jackor och handdukar för sig med ett doftsköljmedel.
    -FridaKarin, man skaju aldrig säga aldrig...det finns lösningar, hjälp och hopp för det mesta!Glad
    Min flicka är 2,5månader gammal och vägde sist 6400g, 60,5cm.

• hjärterum

Så är det här med- handen i munnen att gnaga på!Suttar lite o sen gnag, gnag...försökte med napp idag igen men den ratar hon...den verkade lite god att gnugga så kanske tänder på G ändå.Dreglar jättemycket med.Nu är hon förkyld o snusig i näsan, stackarn.Bajsar flera ggr om dagen med.Mina pojkar fick 1a tanden synlig vid 4månader & 5månader.
    Så kanske...

• hjärterum

Tycker jag haft flytning likt äl nyligen- men ingen mens än.
    Ni som ammar fullt- har ni fått den tillbaka?

• hjärterum
    flumken skrev 2011-09-25 09:07:05 följande:
    Hej> =) kikar in här jag med.  Har två pojkar, en som fyllde två år nu i sep och en född 11 juli =)
    Kan vara kul att prata lite med föräldrar som har jämngamla bebisar =)
    Bra att du kikar in här Glad -Allt väl? Min flicka föddes med 11Juli!
  • hjärterum

110711 känns lite komiskt, hihi! 

• hjärterum

Min lilla (?) tjej håller på att få tänder... -inte liten längre.

• hjärterum

Meya har inte napp heller.Hon är olika sutten emellanåt men har inte vaknat en gång i timmen på länge.Ofeigur- det kan ju vara någon utvecklingsfas för henne, många intryck under dagen som varit, närhetssökande eller...tänder...

• hjärterum

Kanske kan du prova att bara vyssja henne lite eller ge henne en snutte att mysa nära- om hon inte redan har det? Vi har från snutten.se -min pojk och nu Meya älskar snuttarna!Så nu om hon vaknar så tar hon tag i den o knypplar lite o gosar in näsan eller suttar på snutten sen somnar hon om.-Jätteskönt att få sova själv med o inte tutta hela tiden eller ofta om natten.Eller stoppa in en napp gång på gång.

• hjärterum

Nu skymras två små gryn i underkäken på Meya, ingen tvekan alls om saken längre!-Bebisen har blivit stora tjejen! O snabbt gick det! Skrattande

Svar på tråden Juni/Juli mammor...