Inlägg från: MorsLillaOlle |Visa alla inlägg
  • MorsLillaOlle

Juni/Juli mammor...

Ppilla skrev 2011-08-11 12:07:21 följande:
    Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!

Bara ge henne till honom. Är ju hans barn också!

Här hemma är det nästan tvärtom ibland. Jag krävde att få sova på mornarna tex. Tror Fredrik fick typ 3-4 sovmornar på 5 veckor semester Fast han sa inget om det. Jag åker ibland iväg om det ska handlas för att få komma ut lite. Har jag precis ammat kan ju Fredrik trösta lika bra som jag. Han är verkligen jättebra med båda barnen och tar dem väldigt ofta, oftare än mig känns det som ibland (fast så är det nog inte )

Men fortfarande är det jag som har "koll" på allt. Vad som ska med när vi ska bort, när de ska äta mm. Men får fortfarande som dåligt samvete när han får ha honom om han typ skriker, känner lite som att det ska vara jag som tar det, fast det är lika mycket hans barn och han gärna vill ha dem. När storebror var nyfödd fick jag en infektion så jag knappt kunde gå, kunde inte bära honom på ett par veckor. Sambon fick ju ta mycket då och det var nog bra tror jag

Idag har han faktiskt gått att lägga ner i vaggan jättebra! Har haft mycket tid här och med storebror idag

Olle tar faktiskt nappen. Det gjorde aldrig Anton. Det var i och för sig skönt att man aldrig behövde sluta med den Men jag ville ändå försööka denna gång eftersom man var som en vandrande napp förra gången.   

Ikväll äter vi nåt så simpelt som tunnbrödsrulle. Har både korv och tunnbröd som börjar bli gammalt, så det måste ätas upp!    

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • MorsLillaOlle

Oj oj, jag som tyckte Olle kräktes mycket, men det verkar vara många som har det mycket värre. Usch jag lider med er. Tycker det är drygt att få tvätta kräktrasorna ofta (för såna har jag alltid på bröstet om han "sitter" upp). Men är sällan det kommer så mycket eller så fel så jag måste byta kläder på honom. Hoppas det blir bättre för er snart!

• MorsLillaOlle
    Ppilla: Vad skönt att ni kanske får komma hem! Är aldrig roligt när de små är sjuka, man känner sig ju så maktlös!

Larsson2006: Olle brukar också ligga och spänna sig när han precis har somnat in. Tror det är gaser eller rapar som vill ut. Vi körde med Minifom ett tag, men vi slutade för att se hur det gick utan. De första 2 dagarna tänkte jag att nu är det kört! Han verkade ha jätteont! Men nu har det lugnat ner sig. Får bara lite ont nån gång då och då, så det känns skönt!

Förövrigt är han väldigt nöjd för tillfället! Kan ligga jättelänge själv och prata. Och sover bra gör han också, både på dagen och natten. Och kan åka vagn utan problem...ja med nappen i då   Men det är väl bara en tidsfråga innan det ändras eftersom jag har berättat om det nu   Och snart är det nog ett utveckligssprång på väg också. Brukar vara ett vid ca 8 veckor och det är han ju. Ja 7,5 om man räknar om med att han kom lite tidigt

Igår var vi på bvc och han väger nu 5340 g och är 57.7 cm lång  
  • MorsLillaOlle

Just ja Larsson, jag blev också snittad. Blev det med storebror också tyvärr. Både pojkarnas hjärtljud har varit dåliga vid förlossningen så de har varit tvugna att plocka ut dem.

• MorsLillaOlle
    Larsson2006 skrev 2011-08-17 19:45:55 följande:
    Myspys: hur är ditt ärr? Har du fortfarande ont?

Jag har som en stenhård falukorv inopererad i magen. Det luktar även lite om både ärr och avslag. Har typ mensvärk. Vete tusan hur länge svullnad, osv är ok.

Ärret har läkt fint, inga konstigheter där. Men har fortfarande inte fått tillbaka känseln helt. Det kan visst ta ett tag. Minns inte hur länge det tog med storebror. Har till och med hört att det kanske inte kommer tillbaka! Det hoppas jag verkligen att det gör. Känns skitskumt nu ju Precis där det går över från att kännas till att inte kännas är det lite ömt. Eller det kanske bara känns så eftersom det blir sån kontrast  Obestämd Men magens form är ju inte riktigt som den ska...är större än vad jag vill Men de har ju skurit av alla muskler så det tar väl ett tag innan den återställer sig helt.

Skulle gått till bm idag för efterkoll, men hade missuppfattat tiden. Jag gick på stan och skulle fördriva tiden till 11.30, men 11.05 ringde bm och sa att jag skulle varit där 11.00. Så surt! Så nu fick jag boka in en ny tid till nästa vecka Hade velat få ok för bad, träning och annat skoj   
  • MorsLillaOlle
    FridaKarin skrev 2011-08-19 16:36:07 följande:
    De senaste två dagarna så har Vidar varit grinig och inte alls nöjd de få timmarna han är vaken på dygnet. Känns så tråkigt. Antingen sover han eller så gnäller han och då är det inget som funkar.

Hur är era? Är de alltid glada när de är vakna? 

Så länge Olle blir buren är han hur nöjd som helst! Men denna vecka har han varit väldigt nöjd mest hela tiden. Även när han legat i gymmet eller babysittern. Till och med legat i vaggan långa stunder och pratat för sig själv Idag har han dock varit lite gnällig. Får se hu de närmsta dagarna blir, om det är ett utvecklingssprång på G. Ska ju komma ett vid ca 8 veckor.

Visste inte att de magen kunde bli värre av Minifom  Obestämd Vi har i alla fall slutat med dem för typ en vecka sen och jag tycker inte det gjort nån skillnad. Så skönt att slippa hålla på med dem bara, särskilt på natten!
  • MorsLillaOlle
    Vickanflickan skrev 2011-08-19 19:36:18 följande:

Det finns en bok som heter "att växa och upptäcka världen" den förklarar när bebisar brukar gå igenom vissa utvecklingsfaser och när dom pga det är på sitt mest soligaste humör och sitt mest regntunga humör.
    Det finns ett schema uppritat i den boken där man kan se när solarna och molnen brukar dyka upp.

Den har jag Hade den med storebror också, men då tyckte jag inte den passade in så bra. Känns som att det stämmer mer denna gång. Eller så har man bara lärt sig hur man ska tolka den bättre denna gång 
  • MorsLillaOlle
    Toffs skrev 2011-08-20 16:18:06 följande:
    Ser att det inte bara är vi som haft en böknatt. Freddan höll låda från klockan tre igår och var sen vaken ända till tolv på kvällen, då han somnade av ren och pur utmattning i min famn, så vi struntade i tvåmatningen och jag väckte honom istället vid halv fem, sen höll han igång ända tills jag tappade orken och gick upp vid halv nio. Vi sov i soffan eftersom pappan behövde sova ut inför dagens drabbning och eftersom det var stört omöjligt att lägga lillen i sin säng. Även idag håller han igång men det syns på honom att han är sliten och övertrött, och jag hade gärna gått på en långpromenad med honom, men regnet öser ner, så det får bli inomhusmys istället idag.
    Vi har också haft en riktig skitnatt! Olle somnade vid 21 men vaknade redan vid 22.30. Fick då mat. Jag la mig inte förrän vid midnatt i tron att han skulle sova till 4-snåret, som han har gjort flera nätter, men sen vaknade han redan 01. Bytte bajsblöja och la ner med napp men han tappade den hela tiden så jag låg och peta i den fram till 01.30 då jag gav upp och ammade. Då sket han igen, bytte blöja och han blev superpigg!

La ner honom i sängen och han somnade nästan om själv, men då sket han igen! Bytte blöja en tredje gång! Fick sen amma vid 03.30 igen och sen somnade han till slut nån gång mellan 4-4.30.

Vaknade till nån gång vid 5.30 och då hade han bajsat igen! Men då fick han ha det Skäms Tänkte att han vaknar ju snart igen. Och det gjorde han. Vaknade 06, fick mat och sen fick sambon gå upp med honom så jag kunde sova. Sov sen utan problem till 9.30

Hoppas på en bättre natt inatt! Sambon är borta över natten så jag är själv med båda barnen för första gången, så en lugn natt vore trevligt
  • MorsLillaOlle
    Elsa81 skrev 2011-08-25 08:44:29 följande:
    Jag måste fråga om det är fler som känner så här eller om det är jag som är känslig....

Igår var vi och firade min mamma, alltså Theas mormor, och hon är ju såklart jättestolt över sitt första barnbarn!
    Eftersom vi bor en bit bort så ses dem inte så ofta så när hon väl träffar Thea så vill hon gå och bära och gosa på henne hela tiden vilket jag förstår! Men vad jag INTE förstår är att hon ska låta alla andra oxå hålla i Thea, som om hon är nån slags vandringspokal?!! Jag är inte sån som slänger mitt barn i famnen på alla som kommer och hälsar på och jag gillar itne att få en bebis slängd i famnen på mig när jag hälsar på nån. Men är det fler som reagerar när andra börjar ta över era barn och skeppar runt dem famn till famn?? Nu är det inte närmaste familj vi pratar om utan andra.

Jag har varit lite känslig den sista tiden överlag så jag vet inte om jag överreagerar eller inte Glad Nån mer som känner så här eller är jag bara töntig Flört

Jag är inte så noga med det Nej, det kanske låter dumt, men släktingar och vänner får gärna hålla. Han är ju så söt så det är klart de vill låna honom Han gillar det verkligen så det känns helt naturligt.

MEN jag gillar inte när folk (främst svärmor) förväntar sig att de ska få ha honom. Vi var på stan när Olle var ganska ny. När vi hade packat ur bilen och skulle gå iväg, och jag tog vagnen så sa svärmor "jaha, vill du dra vagnen?" Eh, JA det vill jag. Hon verkade tycka att det skulle ju hon göra. Jag skyllde lite på att jag var tvungen att hänga lite på vagnen eftersom jag fortfarande hade ont efter snittet. Då blir jag faktiskt sur. Som tur är händer inte det så ofta

Ang sex så har det inte hänt så mycket än Lite kul har vi haft, men jag trodde att man var tvungen att få ok från bm, så det har jag väntat på. Men det fick jag igår, så nu får vi väl se   
  • MorsLillaOlle

Olle ammar med 3-5 timmars mellanrum på dagarna. Förutom på kvällen då det blir både runt 18 och sen innan sovning vid 20-20.30.På natten blir det runt var tredje timme.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...