Inlägg från: MorsLillaOlle |Visa alla inlägg
  • MorsLillaOlle

Juni/Juli mammor...

SamsonS skrev 2011-11-24 20:19:47 följande:
    Hjälp!!!
    Jag är desperat nu! Ända sen C föddes så har det bara funkat att amma henne till sömns. Både dag som natt. Dock måste vi ligga i sängen, annars är det omöjligt att få henne att sova. Är därför inte så skoj att åka iväg någonstans eftersom det stör våra rutiner och hon blir ju jätteledsen och gnällig när hon inte får sova. Så länge vi är hemma funkar dagarna bra, men kvällarna är hemska, trots att jag försöker amma henne till sömns i vår säng. Ibland kan det ta över 1,5 timme innan hon somnar, hon ligger och snuttar, släpper, fäktar, kollar runt, snuttar lite till och håller på. Somnar hon till slut försöker jag smyga upp, ibland vaknar hon innan jag ens kommit ut ur rummet. Lyckas jag ta mig ut vaknar hon efter ca 30 minuter. Sen är det samma visa igen. Och såhär kan hon hålla på 3-4 gånger VARJE kväll innan hon somnar för natten. Jag hat verkligen 0 egentid eller sambotid, eftersom hon kräver min uppmärksamhet konstant på dagarna. Hon sover många, men väldigt korta pass på dagen. Så den enda tid jag kan ägna mig åt annat är när sambon kommit hem från jobbet fram till C ska sova. Kan säga att här hemma ser det FÖR JÄVLIGT ut och jag känner mig tok stressad. Och kvällsmat brukar jag lyckas få i mig runt 21...

Jag känner mig instängd i detta jäkla sovrummet!!!
    Oj det låter jobbigt. Tror man måste bryta det helt enkelt (om det nu är det ni vill). Kanske sambon kan ta läggning ett par dagar efter att du ammat. Dig förknippar hon nog med mat. Blir nog ett par jobbiga kvällar, men tror det kan löna sig i längden. Men att han får vyssja, gå med, sitta med eller vad som nu funkar bäst för er.
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • MorsLillaOlle

Olle
    Beräknad födelse 24/6 -11 
    Födelsedag 19/6 -11
    Smärtlindring Lustgas och EDA
    Vikt 3620 g
    Längd 53 cm 

Vid 5 månader vägde han 7000 g och var 64 lång. 

• MorsLillaOlle
    jensa87 skrev 2011-12-01 20:16:49 följande:
    Har världens underbaraste lilla kille på 5 mån. sover på nätterna och äter ordentligt. kanska tjock (= var 69cm lång och vägde 9kg(= gulligt(=

Hur har ni det med era män? hjälper dom till?
    Min man som jag trodde skulle egagera sig totalt har visat mig tvärtom.
    hjälper inte till ett skit!!
    möjligtvis om man ber honom så leker han med honom i 10 min.
    Man får ju aldrig vara för sig själv...

Min kille är faktiskt väldigt hjälpsam. Han tar barnen mer än mig ibland känns det som. Jag får sovmorgonen i första hand, åker och tränar, ska det handlas åker jag själv. Han leker mer än gärna med båda barnen. Blir dock automatiskt att han är mer med storebror. Men Olle hänger ofta med dem Det enda negativa är att han sällan tar egna initiativ vad gäller hans smakisar och att hålla koll på skötväskan
  • MorsLillaOlle
    auo skrev 2011-12-07 16:51:31 följande:
    ahh här samma .. vi började hosta på lördag . och nu är det vart illa att hon har inte kunnat sova . var på akuten med henne .. men där skrev dom till os ventoline och vi får då se hur detta hjälper för oss . sen har hennes bajs börjat lukta tror i sig att det är med den hemska tanden att gör att den vill inte komma framme. ringde inatt några gånger til 08320100 där sa dom att lägg luren vid barnet och då ska dom lyssna .. jag tyckte att är dom dumma i huvudet .. ?? .. vad fan ska man höra via teleluren ??? men till slut pressade jag att nej nu ska vi till akuten helt enkelt .. blääää 
    Vad jobbigt att behöva åka in till akuten! Om ni ringde till typ 1177 vilket jag antar är samma sak som ditt 08-nr så kan de lyssna hur hostan låter. Om det är krupp eller så. När min stora kille var liten hostade han varje natt. De tyckte då att vi skulle ringa nästa gång han hostade så skulle de lyssna, men vi hann aldrig på det Fick göra en massa undersökningar och hade ventoline som han inhalerade ett tag. Men de hittade aldrig riktigt vad det var men helt plötsligt så bara slutade han med det.

Olles bajs lukar också mer nu, men jag tror det är eftersom han äter lite mat nu.   
  • MorsLillaOlle

Våra små.. 

Juni:
    10 Juni - Vide 3690g och 53 cm lång (EnStyckAnna)
    19 juni - Olle 3620 g 53 cm (myspys78)

Juli:
    5 juli- Iris 3058g o 48 cm lång ( liniz77)
    6 juli- Oscar 3495 g och 51 cm (2bustroll)
    10 Juli- Indra 4526g och 52cm lång. (Ofeigur)  
    13 Juli- Thea 3280g och 49cm lång. (hugger i sten)
    15 Juli - Vidar 3825g och 51cm. (FridaKarin)
    17 juli -Elisabeth 3865 och 52 cm lång (auo)  

Augusti:

• MorsLillaOlle

Ppilla skrev 2011-12-11 12:14:20 följande:
    Oh alla dessa eviga listor.
    De är Bra för att??

Ofeigur skrev 2011-12-11 18:47:05 följande:

haha jadu jag gillar dom inte heller men jag kopierar när alla skrivit i och sätter in på trådstarten så ser man utan att behöva gå tillbaka hela tiden i tråden för att se hur gamla våra bebbar  är=)

Jag gillar dem Tycker det är kul att se hur stora/små alla var och när de kom. Och för att kunna para ihop barn och mamma lite lättare
  • MorsLillaOlle
    p0ppaN skrev 2012-01-11 08:02:57 följande:

Min flicka föddes den 27:e juli.
    Hon heter Lilly. 

Usch, jag läste din blogg och gråter Kram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • MorsLillaOlle

Olle får välling på kvällen. Fortfarande blandar vi ut med ersättning. Kör 1 dl havrevälling från 6 mån och ca 1 dl av färdigblandad ers. från Semper, har blivit både 1:an och 2:an.

• MorsLillaOlle
    FridaKarin skrev 2012-01-17 23:05:29 följande:
    Vidar är 6 månader och äter ingen mat. Han blir vit i ansiktet och får kväljningar när han får mat i munnen.

Vad göra?

Inte ens frukt gillar han 
    Olle var så i början. Kväljningar och kräk av allting. Nu går det bättre, men han är verkligen ingen storätare! Fortfarande smakisar fast han är 7 månader imorrn. Kan inte byta ut ett mål mot mat. Byta ut mot gröt funkar dock, det gillar han. Men vi trugar på med mat ändå. Igår åt han faktiskt sina 2 iskuber med kalops och gapade hela tiden. Då var det synd att det var de sista 2 jag hade kvar Fruktpuré, banan och katrinplommon älskar han dock.

Hur länge har han smakat? Tror på att bara fortsätta erbjuda varje dag, men inte tvinga i om han inte vill. Vi kör mycket smaka såser och annat från våra tallrikar på fingret, bara för att få känna olika smaker.  
  • MorsLillaOlle

Olle älskar gurkstavar och morotsstavar att suga på! Utan tänder får han inte bort några bitar utan känner bara smak. Fast gurkan börjar det lossna lite från nu, så man får vara med och passa. Moroten får han definitivt inte loss nåt från

Det finns tydligen nån slags nätpåse man stoppar tex frukt i som barnen suger på och får i sig fruktsaft, men inga bitar.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...