• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MamL

Jag tycker inte det är ok att barnet bärs runt av någon annan än av oss föräldrar utan att jag har full översikt. Skulle bli sur om sonen blev en vandringspokal! Tycker inte du överreagerar. Speciellt när de är små så vill man ju gärna ha koll på dem. Men nu är jag lite av en kontrollmänniska. Gillar aldrig att inte ha översikt på saker runt mig.

• MammaJennii
    Elsa81 skrev 2011-08-25 08:44:29 följande:
    Jag måste fråga om det är fler som känner så här eller om det är jag som är känslig....

Igår var vi och firade min mamma, alltså Theas mormor, och hon är ju såklart jättestolt över sitt första barnbarn!
    Eftersom vi bor en bit bort så ses dem inte så ofta så när hon väl träffar Thea så vill hon gå och bära och gosa på henne hela tiden vilket jag förstår! Men vad jag INTE förstår är att hon ska låta alla andra oxå hålla i Thea, som om hon är nån slags vandringspokal?!! Jag är inte sån som slänger mitt barn i famnen på alla som kommer och hälsar på och jag gillar itne att få en bebis slängd i famnen på mig när jag hälsar på nån. Men är det fler som reagerar när andra börjar ta över era barn och skeppar runt dem famn till famn?? Nu är det inte närmaste familj vi pratar om utan andra.

Jag har varit lite känslig den sista tiden överlag så jag vet inte om jag överreagerar eller inte Glad Nån mer som känner så här eller är jag bara töntig Flört
    Jag är väldigt avslappnad med mina barn.  När det gäller min 6 veckors så dom som jag känner får gärna hålla i henne. Sålänge det är släkt eller vänner så är det inga problem om man känner sig lugn ch vet att den personen kan ta hand om barnet. Men skulle nån ta henne som jag inte känner eller inte litar på så skulle jag ta tillbaka henne
  • FridaKarin

Jag låter familj och vänner hålla Vidar men inte alltid. Jag ser på honom när det inte är läge. När han är mammig eller pappig. Vill att han ska känna trygghet till sina föräldrar. Se oss som sitt hem och sin familj. 

Men jag gillar inte när någon tar honom utan att säga till först. Igår var vi hos min pappa och hans fru. Dom har gosat mycket med honom och så men igår låg han och sov i vagnen och gnydde till lite och pappas fru gick fram och kollade. Och helt plötsligt tar hon upp honom. Han hade sovit i max 20 min och skulle sova minst 1.5 timma till. Han brukar låta lite när han sover och han var absolut inte vaken. Men han vakna när hon tog upp och vart galen. Var vaken och gnällig ti 1.5 timma istället. Detta gillar jag inte!! 

• Liniz77

Oj fumla med kondom så långt har vi inte kommit. Väntar på att maken ska sterilisera sig.

Vår bebisplutt skriker hysteriskt om man låter henne gå från famn till famn... Så för vår del är det INTE okej. Det blir ju vi som får ett helvete sen. Barn är så olika. Vår äldste kunde gå från famn t famn o njöt bara av det. Men så är de ju olika personligheter.

• FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-08-24 17:37:58 följande:
    Ja gör det. Rena rånet!!! Fick tipset av en vän. Jodå hade en tös som blev lycklig efter vi börjat med althera. Dock fick hon magknip två veckor efter men då hjälpte minifomen, så det släpper jag inte i första taget
    Idag har en dietist ring och gett mig recept i 6 månader. Ska hämta ut en månad i taget för 179kr. HELT OK! :)

Hur är din flickas bajs med althera? Här har både färg och lukt ändrats. Grön/brunt och "människobajs doft" 
  • MorsLillaOlle
    Elsa81 skrev 2011-08-25 08:44:29 följande:
    Jag måste fråga om det är fler som känner så här eller om det är jag som är känslig....

Igår var vi och firade min mamma, alltså Theas mormor, och hon är ju såklart jättestolt över sitt första barnbarn!
    Eftersom vi bor en bit bort så ses dem inte så ofta så när hon väl träffar Thea så vill hon gå och bära och gosa på henne hela tiden vilket jag förstår! Men vad jag INTE förstår är att hon ska låta alla andra oxå hålla i Thea, som om hon är nån slags vandringspokal?!! Jag är inte sån som slänger mitt barn i famnen på alla som kommer och hälsar på och jag gillar itne att få en bebis slängd i famnen på mig när jag hälsar på nån. Men är det fler som reagerar när andra börjar ta över era barn och skeppar runt dem famn till famn?? Nu är det inte närmaste familj vi pratar om utan andra.

Jag har varit lite känslig den sista tiden överlag så jag vet inte om jag överreagerar eller inte Glad Nån mer som känner så här eller är jag bara töntig Flört

Jag är inte så noga med det Nej, det kanske låter dumt, men släktingar och vänner får gärna hålla. Han är ju så söt så det är klart de vill låna honom Han gillar det verkligen så det känns helt naturligt.

MEN jag gillar inte när folk (främst svärmor) förväntar sig att de ska få ha honom. Vi var på stan när Olle var ganska ny. När vi hade packat ur bilen och skulle gå iväg, och jag tog vagnen så sa svärmor "jaha, vill du dra vagnen?" Eh, JA det vill jag. Hon verkade tycka att det skulle ju hon göra. Jag skyllde lite på att jag var tvungen att hänga lite på vagnen eftersom jag fortfarande hade ont efter snittet. Då blir jag faktiskt sur. Som tur är händer inte det så ofta

Ang sex så har det inte hänt så mycket än Lite kul har vi haft, men jag trodde att man var tvungen att få ok från bm, så det har jag väntat på. Men det fick jag igår, så nu får vi väl se   
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • hugger i sten

Jag låter släkt och vänner hålla Thea. Jag vill gärna hålla mina vänners bebisar om det är ok, så därför låter jag dem hålla min bebis om hon vill det. Är hon hungrig eller gnällig så håller jag henne själv. Släktingar får också ta henne, bara de inte druckit alkohol. Då har jag eller hennes pappa henne. Alla utom svärmor accepterar det. Hon tycker inte att hon blir annorlunda när hon dricker, bara alla andra.... De brukar lämna tillbaka henne när hon gnäller så jag har har inte kännt att hon varit en vandringslokal, det är skönt!

Sex är längesen här också, blev inte många gånger under graviditeten heller, så nu är det dags att ta tag i det igen.   

• Vickanflickan

Jag låter gärna Molly vara hos andra sålänge som hon är nöjd och att det är folk som vet vad dom gör. Barn som jag känner som gärna vill hålla får inte göra det och min morfar som är gammal och inte har full kontroll placerar jag i soffan med stöd när han har barnbarns barnet i knä och så sitter jag bredvid.
    Men annars så vandrar gärna Molly från famn till famn. Eftersom jag har ett till barn på 1,5år och är själv eftersom sambon ligger borta på jobb i norge i två veckors perioder så är det skönt att få armarna fria ibland och kunna ge 1,5åringen min fulla uppmärksamhet medan lillasyster får gosa med andra.

• Ofeigur

Har inga problem med att andra vill hålla i Indra om dom inte har druckigt såklart eller röker eller dricker varma drycker. Dom flesta lämnar tbx henne om hon gnyr eller gråter. I mitt fall så får jag oftast ge henne till ngn för ingen vågar bara "ta" henne. Jag kan förtå att det inte är okej om bebisen sover och inte har sovit klart tex. Då hade jag också blivit sur. Annars bryr jag mig inte så mkt.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...