• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hjärterum

Min tjej vägde 3935g 51cm då hon föddes- nu, 6v gammal väger hon 5890g (igår) 57,5cm...hon är lagom tycker jag men visst påpekar folk att -ja, hon ser ju ut att må bra ialla fall...
    -Vad jobbigt FridaKarin, hoppas det är övergående!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • SamsonS
    FridaKarin skrev 2011-08-23 17:56:37 följande:
    Kolik? Hjälp.. Vidar har jätte ont i magen. Har haft skrik perioder varje kväll i över en vecka nu. Går inte att trösta. Det enda som hjälper är att åka bil. Idag har han ökat på skriket.. Har varit galen från halv åtta i morse till halv två då han slog ihop av ren utmattning. Stackars min lilla son. Och jag är så sjukt trött..

Men det kan även vara känslighet mot mjölk tydligen enligt bvc. Så ska köra med miniform i fyra dagar om de inte visar någon effekt så ska vi pröva mjölkfri ersättning..

Gud så jobbigt det känns. Min lilla skatt som var så nöjd och glad för bara två veckor sedan.  
    Nu får ju inte Cornelia ersättning, men har provat att äta mjölkfritt i snart 2 veckor och hon har inte alls i närheten så ont i magen längre! Inga panik skriks attacker på kvällarna. Är ju ganska vanligt att dom är känsliga mot mjölk har jag förstått :)
    Cornelia 20/7-11 <3
  • Annaliz

Hakar på här :) Fick en son 20 juli, födelsevikt 3905 gram, 52 cm lång. Vägdes idag efter 5 v 5150 gram, 56,5 cm lång. Amningen fungerar bra och vi har börjat hitta våra rutiner. Har tidigare haft väldigt mycket skrikperioder, mest kvällstid, men har förstått nu att det har berott på att han svalt för mycket luft vid amning samt övertrötthet. Nu när jag vet om det har det blivit märkbart bättre :)

Lägger in en liten bild.

• Vickanflickan

Min Molly hör till tungviktarna (5880g och 60,5cm vid 6veckor). Jag får hela tiden höra vad stor hon är. Folk jämför nog henne lite med storebror också när han var lika gammal och i jämförelse med honom är hon stor!
    Ja hon är stor utan att man behöver jämnföra också När storebror var liten (och fortfarande vid 1,5års ålder) så fick jag höra att han var så liten och pluttig istället. Jag har varken tagit det som något dumt att dom säger att Molly är stor eller att storebror är liten. Dom är helt perfekta i olika storlekar och när man träffar en bebis så vill man prata om den. Då blir det oftast storleken som utmärker sej och som man pratar om.

• Larsson2006

Vi har inte fått vara till bvc åh väkt våran än. I tisdags blev han 4 veckor. Vi har ringt flera gånger och även lämnat meddelanden men inget händer...
    För 2 veckor sen vägde vi honom på köksvågen och då vägde han 3600 ungefär. Han vägde 3430 när han kom och 3130 när vi for hem från bb.
    Är det normal uppgång eller?

Han har nog växt på längden me för vi fick spänna ut bilbarnstolen i fredags när vi skulle iväg.

• FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-08-24 03:38:02 följande:
    Vi har inte fått vara till bvc åh väkt våran än. I tisdags blev han 4 veckor. Vi har ringt flera gånger och även lämnat meddelanden men inget händer...
    För 2 veckor sen vägde vi honom på köksvågen och då vägde han 3600 ungefär. Han vägde 3430 när han kom och 3130 när vi for hem från bb.

Han har nog växt på längden me för vi fick spänna ut bilbarnstolen i fredags när vi skulle iväg.
    Men vad konstigt! BVC ska väl höra av sig inom en vecka efter att man kommit hem? Vi var och vägde en gång i veckan tills hans 1 månadersdag. Och då fick vi också d-droppar att ge honom en gång om dagen. Byt BVC eller hör av er till BB? Ring sjukvårdsupplysningen. 
  • amisej

Det här med samlag första gången efter förlossning va inte så farligt.
    Har hört att de gör såååå ont, många jämförde med att bli av m oskulden.
    Så jag har skjutit lite på de hela.
    Men igår 13 v efter förlossningen så kände jag mig redo.
    Shit tänkte Jaaa nu gäller det. Ta de lungt för fan!!
    Men de kändes inte d minsta. Som vanligt va det.
    Frågade självklart min man Wtf va jag typ stor där nere el?
    Han tyckte de va som vanligt.
    E det flera som inte har känt nått första gången?
    Kanske jag va avslappnad och redo. Inte spänd. El?

• timena
    amisej skrev 2011-08-24 12:06:01 följande:
    Det här med samlag första gången efter förlossning va inte så farligt.
    Har hört att de gör såååå ont, många jämförde med att bli av m oskulden.
    Så jag har skjutit lite på de hela.
    Men igår 13 v efter förlossningen så kände jag mig redo.
    Shit tänkte Jaaa nu gäller det. Ta de lungt för fan!!
    Men de kändes inte d minsta. Som vanligt va det.
    Frågade självklart min man Wtf va jag typ stor där nere el?
    Han tyckte de va som vanligt.
    E det flera som inte har känt nått första gången?
    Kanske jag va avslappnad och redo. Inte spänd. El?
    VI hade det efter 7 v, kändes också som vanligt, gjorde inte ont eller något. Dock kändes det lite som första gången igen, det var ju ett tag sedan =) (hade inte samlag under sista delen av graviditeten heller).
    Fast...jag kände mig lite otränad förstås Glad
  • Vickanflickan

Sex har inte kommit på frågan här hemma än. Har inget sug alls efter det och dessutom blev jag sydd efter förlossningen och det känns inte riktigt bra där än. Att jag varit sjuk en massa pga förlossningen hjälper nog också till.
    Gör det ont när man har sex efter att man fått barn så har man nog haft sex för tidigt skulle jag tro. Va är det för vits med det då, sex ska väl vara skönt och inte göra ont! :-O

• timena
    Larsson2006 skrev 2011-08-24 03:38:02 följande:

Det känns ju jätte konstigt att de inte hör av sig!! BVC var på hembesök efter 6 dagar och sen har vi vägt honom 1 gång i veckan till han var 6 v, nu är det mer varannan, var tredje vecka.

Tycker precis som FridaKarin att du ska kontakta BB, alt sjukvårdsupplysningen eller ett annat BVC. 
    Även om det verkar som om eran kille går upp i vikt så är det ju viktigt att följa utvecklingen och få lite stöd om man behöver, det är ju det BVC är till för.
    Stå på dig och lycka till!
Svar på tråden Juni/Juli mammor...