• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • ansanviol

Jag har oxå svårt att sitta o vila när det är rörigt.. har än inte sovit när han sovit på dagen fast jag skulle behöva det.. :(
    Vi funderar på att åka till Cypern eller nåt annat varmt land om ett par veckor, då är lilldrängen ca 7 veckor, vad tycker ni om det? Är det för tidigt att åka nånstans.. jag helammar o känner själv att det inte ska vara några problem att åka..  :)

• FridaKarin
    ansanviol skrev 2011-08-21 21:31:56 följande:
    Jag har oxå svårt att sitta o vila när det är rörigt.. har än inte sovit när han sovit på dagen fast jag skulle behöva det.. :(
    Vi funderar på att åka till Cypern eller nåt annat varmt land om ett par veckor, då är lilldrängen ca 7 veckor, vad tycker ni om det? Är det för tidigt att åka nånstans.. jag helammar o känner själv att det inte ska vara några problem att åka..  :)
    Jag skulle aldrig våga. Men om du känner sig dig säker så är det nog inga problem. Min mamma åkte med när min lillasyster var nästan tre månader. Hon sov i vagnen i skuggan hela resan. Det gick jätte bra. Men det är väldigt varmt i cypern nu. 
  • Ppilla

Det är ju enkelt att åka iväg nu. Bebis kräver ju bara blöjor och mat har du ju alltid med det. Kolla med BVC för säkerhets skull.

• MamL
    MammaJennii skrev 2011-08-21 20:41:52 följande:
    Jag har fortfarande avslag efter 5 ½ veckor!  Det började försvinna sen så har jag kännt mig stressad med två barn som kräver uppmärksamhet båda två så då har det ökat & ursh vad det är frustrerande att det inte vill avta..

Nån mer som inte riktigt kan släppa taget om disk & tvätt & städ fast man igentligen måste vila?!

Känner igen mig... Har en på drygt två år och så lillebror.

Bor inte i sverige så jag har full förskoleplats till storebror, som han får lov att använda. Så det underlättar. Men annars så så är jag nästan helt ensam med barnen. Pappa jobbar låååååånga dagar och är i princip bara hemma på helgerna. 

Vill gärna ha undanplockat och rent innan jag vilar. Tänker som så att om man har hyfsat bra grunordning med var sak på sin plats så är det enklare när man behöver storstäda. Underlättar ju att tvååringen är på förskolan... Då kan jag plocka och handla och ordna på dagarna, om lillebror inte är på skrikhumör. Då bär jag mest bara runt på han. Känner dock att jag borde ta tag i träning också  Blir lätt att jag är inne hela dagarna, bortsett från promenad till och från förskolan.

För övrigt så tror jag min lille har en ökningsperiod nu. Kan förklara skrik och yl vid bröstet sista tiden. Han är mer nöjd nu när det är lite mer "fjutt" i flödet och kommer mer. Hoppas han hinner med lite bra sömn innan nästa utvecklingssprång också      
  • timena

För första gången på jag vet inte hur länge så fick jag sova nästan 5 timmar i sträck =)
    Malte har börjat suga på tummen så antagligen så lyckas han komma till ro själv, han somnade vid halv 11 och första gången vid vaknade så var kl halv 4 ( han brukar vakna vid halv 2 annars) sen somnade han om ganska snabbt och vi vaknade igen 06:30 när sambons klocka ringde. Hur skönt som helst, kan ju bara hålla tummarna att det håller i sig. 

• väntanstidernr1

Hur gammal var han när han hittade tummen? Melvin tar napp en stund innan han spottar ut den, suger på händerna ofta. Hoppas han börjar suga på tummen! Dessa nappar gör mig galen. Hade varit guld värt att slippa bli väckt massa gånger varje natt o leta reda på nappen yrvaken sen när han är äldre. O tummen kan man inte ha i mun när man leker så det är en fördel, sög själv på tummen när jag var liten :)

• Larsson2006

Snittades 26/7 och har fortfarande ont ibland under vissa rörelser samt har världens hårdaste ärr. Magen hänger över lite (inte snyggt) i övrigt så e jag smalare än innan. Spydde hela graviditeten så jag gick ner 5kg.
    Men har mycket mer mage än innan.
    Har fortfarande avslag men inge mycke.

• Elsa81

Har egentligen inga större sviter från förlossningen kvar. Är lite känslig vid samlag fortfarande.

Är fruktansvärt otränad och har dålig kondis Glad Tar långa promenad och har börjat styrketräna så snart är man väl i form igen!
    Slutade blöda efter 6v för att sen börja om igen några dagar efter 8v men nu är det helt borta! Knipmusklerna är inte riktigt som vanligt men jag känner dem.Kisstrålen kan jag dock inte stoppaSkrattande

Angående städningen så kan jag inte alls låta det vara stökigt!! Kan inte slappna av om det är rörigt hemma. Tyvärr!

• hjärterum

Samlag har vi inte gett oss på än...är lite rädd det ska göra ont- var inte direkt skönt i början efter nån av grabbarna.Ibland kan jag känna mig lite öm där äggstocksområdet...ibland lite svid oxå nere trots att jag inte fick nån bristning alls.Jag ska snart ringa tid för efterkontroll.
    Är i någorlunda form annars, ska börja promenera lite tänkte jag...Har ca 10kg överskott att handskas med!Ska väga mig idag, se om det e mer eller mindre...är ju lite gottesugen om kvällarna här!
    Knipövningar har jag inte gjort- känns jobbigt att hålla på o knipa!
    Vägde lillan idag, som har gått upp över 2kg sen nedgången 1a dygnet efter födseln!
     Har skrivit in i växatråden. Glad

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • FridaKarin

Nä gud. Samlag kommer inte på frågan här ännu.

Jag mår så sjukt dåligt, allt kommer på samma gång. Födde för sex veckor sedan och har mått skit sedan dess. Började med jobbig förlossning som slutade med att jag sprack sjukt mycket och förlorade 1.5 L blod. Fick järnbrist. Var jätte trött och jätte öm för alla stygn (invändigt och utvändigt) sedan när vi äntligen kom hem så fick jag blindtarmsinflammation och fick operera bort den när Vidar var tre veckor gammal. Nu har jag fått hemorrojder och efter varje toalettbesök ligger jag i sjuka smärtor.. FAAAN. Jag vill bara gråta.. Jag orkar knappt ta hand om min älskade lilla pojke :( 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...