• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Emelita2
    FridaKarin skrev 2011-08-22 21:36:19 följande:
    Klart du ska vara med. Och du har kommit rätt angående vikt och längd. Vi har en egen tråd för det som vi skriver in själva. Kolla - www.familjeliv.se/Forum-11-401/m60490307.html
    Tack. Då ska jag kolla in den tråden imorgon. 
    trollis 81 skrev 2011-08-22 21:39:27 följande:
    Emelita2: Kalle föddes den 17 juni och va då 3285g tung o 50 lång. Nu e han 5830gram tung o 60,5 lång. Visst har han lite dubbelhakor men helldre d än för spinkig. Dem springer av sig d sen.

FridaKarin skrev 2011-08-22 21:42:14 följande:
    Knubbiga bebisar är det sötaste som finns :)
    Visst är det så att det är bra med viktuppgången. Börjar nog bli mest trött på att alla ska kommentera det. Säga vad tjock han är, hur mycket mat ger du han egentligen osv. 
    Men de är väldigt gó och söta när de är så där knubbiga  
  • EnStyckAnna
    Emelita2 skrev 2011-08-22 21:33:37 följande:
    Får man hänga på här. Fick en liten son den 21/6 med planerat snitt pga av att han låg i säte. 
    Han vägde då 3280 g och var 48 cm. Vid förra vägningen vägde han 5480 och var 57 cm. Har inte läst hela tråden så vet inte om det disskuterats tidigare, men hur har era barns viktuppgång varit. Alla som träffar oss måste tjata så om hur stooor och tjock han är och så vidare, börjar tycka det är jobbigt att få höra.  
    Men vilka dumma kommentarer folk ger... Min kille är född den 10/6 och var på senaste vägningen 61 cm och vägde 5425 gr... Och alla tycker att han är sååå lång o smal... Knäppt det där alltså...
  • timena
    Får man hänga på här. Fick en liten son den 21/6 med planerat snitt pga av att han låg i säte. 
    Han vägde då 3280 g och var 48 cm. Vid förra vägningen vägde han 5480 och var 57 cm. Har inte läst hela tråden så vet inte om det disskuterats tidigare, men hur har era barns viktuppgång varit. Alla som träffar oss måste tjata så om hur stooor och tjock han är och så vidare, börjar tycka det är jobbigt att få höra.  
    Välkommen!

Min son föddes 25/6, vägde då 3895 g och var 50 cmlång.
    Senast vi vägde honom vägde han 5600 g och var 61 cm lång. Det är ingen som påpekar att han är stor eller tjock utan han verkar vara helt lagom i allas ögon =)

Lyssna inte så mycket på vad andra säger, mina andra barn var betydligt större, de vägde mer och var kortare, tycker det låter som om din lilla prins är helt perfekt, tyvärr ska ju alla ha så mycket årikter om bebisar. Stora, små, korta, långa, smala, tjocka, mycket hår eller lite hår osv....
    Försök att inte ta åt dig!!

• timena
    väntanstidernr1 skrev 2011-08-22 09:29:22 följande:
    Hur gammal var han när han hittade tummen? Melvin tar napp en stund innan han spottar ut den, suger på händerna ofta. Hoppas han börjar suga på tummen! Dessa nappar gör mig galen. Hade varit guld värt att slippa bli väckt massa gånger varje natt o leta reda på nappen yrvaken sen när han är äldre. O tummen kan man inte ha i mun när man leker så det är en fördel, sög själv på tummen när jag var liten :)
    Malte är nu 8 veckor och för några veckor sedan fick han in tummen första gången, men det var nog mer tur är skicklighet =)
    Han har sugit på handen sen han föddes, nu får han in tummen ibland men inte alltid, då suger han på handen istället.
    Min dotter sög på tummen också och hon var nog närmare 3 månader innan hon medvetet satte tummen i munnen så någonstans där 2,5-3 mån är de nog innan de kan använda tummen som tröst på riktigt!

• Emelita2
    EnStyckAnna skrev 2011-08-23 08:05:58 följande:
    Men vilka dumma kommentarer folk ger... Min kille är född den 10/6 och var på senaste vägningen 61 cm och vägde 5425 gr... Och alla tycker att han är sååå lång o smal... Knäppt det där alltså...
    timena skrev 2011-08-23 08:08:05 följande:
    Välkommen!

Min son föddes 25/6, vägde då 3895 g och var 50 cmlång.
    Senast vi vägde honom vägde han 5600 g och var 61 cm lång. Det är ingen som påpekar att han är stor eller tjock utan han verkar vara helt lagom i allas ögon =)

Lyssna inte så mycket på vad andra säger, mina andra barn var betydligt större, de vägde mer och var kortare, tycker det låter som om din lilla prins är helt perfekt, tyvärr ska ju alla ha så mycket årikter om bebisar. Stora, små, korta, långa, smala, tjocka, mycket hår eller lite hår osv....
    Försök att inte ta åt dig!!
    Ne man ska väl inte lyssna eller så borde man vant sig redan under graviditeten. För gravida kvinnor och små barn tror folk man kan säga vad som helst til. 

Lyssnar oftast inte på den, min kille är helt enkelt perfekt vad andra än säger Skrattande.

Angående tummen har min kille försökt enda sedan första dagen, antar att han sugit på den i magen. Men först nu verkar han förstå lite bättre hur han ska få tummen på rätt ställe och han är nu 2 månader.
  • Liniz77

Nej samlag har vi inte kommit till än. Avslaget är i stort sett borta. Iris är 7 v idag. Men jag vill påbörja en kur vagifem först då jag blir värsta klimakterietanten i underlivet pga östrogenbrist när jag ammar. Spelar ingen roll hur mkt glid man anv porten är stängd utan vagifem. Vagifem är östrogentabl som man för upp som endast ger lokal påverkan på slemhinnorna.

• Toffs
    SamsonS skrev 2011-08-22 19:14:48 följande:
    Jag börjar bli smått desperat snart! Cornelia sover jättebra på nätterna vilket jag är jätteglad över! Men dagarna är ganska jobbiga. Hon sover inte alls mycket på dagen och äter verkligen konstant!! Ska det vara så? Hon ligger och tittar i kanske 10-15 minuter åt gången, sen börjar hon leta och suga på händerna. Hon äter ibland flera gånger i timmen. Är mitt första barn och det känns som att alla andras bebisar äter varannan- var tredje timme och att dagarna ser ungefär likadana ut när det gäller mat och sov tider, men hos oss är det olika varje dag...hon är en månad nu.
    Vi har det fortfarande likadant, fast här är det matning mitt i natten också lite hipp som happ... Freddan kan sova typ tre timmar på morgonkvisten och sen är det ätning minst en gång varannan timme till klockan sju-åtta på kvällen, då är det mycket oftare. Men det är jätteolika från dag till dag.
  • Toffs
    Min lille är sju veckor och vid senaste invägningen var han 60 cm och vägde 5600 g, ingen som har kommenterat det annat än att han är precis lagom stor. Han har rejäl dubbelhaka i vissa vinklar, men är i övrigt ganska långsmal.

Och till dagens klantigaste: sambon klippte av antennkabeln till tv:n, så inatt har jag ingen underhållning medan jag ammar. Hmpf. Prata om att inte tänka efter utan bara göra...:/
  • FridaKarin

Kolik? Hjälp.. Vidar har jätte ont i magen. Har haft skrik perioder varje kväll i över en vecka nu. Går inte att trösta. Det enda som hjälper är att åka bil. Idag har han ökat på skriket.. Har varit galen från halv åtta i morse till halv två då han slog ihop av ren utmattning. Stackars min lilla son. Och jag är så sjukt trött..

Men det kan även vara känslighet mot mjölk tydligen enligt bvc. Så ska köra med miniform i fyra dagar om de inte visar någon effekt så ska vi pröva mjölkfri ersättning..

Gud så jobbigt det känns. Min lilla skatt som var så nöjd och glad för bara två veckor sedan.  

• trollis 81

Fridakarin: så va min Kalle oxå, d hjälpte jättebra med mjölkfri ersättning. Blev en helt annan bebis. Hoppas d blir bättre snart, hemskt att se dem ha ont.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...