• maximum

Stadsråtta vs bonnläpp!

Japp nu ska sanningen fram. Vilka är bäst i detta land?

Är det stadsråttan som är fin i kanten och inte har något riktigt liv, som inte vet hur man skulle överleva om det blev krig eller annan katastrof då det enda de kan är att vara fina i kanten se bögiga ut och bara gå på krogen och vaska.

Eller är det dom outbildade bönderna som trampar i koskit hela dagarna, luktar äckligt och vet inte hur man beter sig i stan. Dom lever heeelt ojämnställt så kvinnan står vid spisen och passar barnen medans mannen skruvar med bilen, dricker öl och glor på tv.     

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stadsråtta vs bonnläpp!
  • Eisa

Å fy fan, jag måste nog rösta på stadsmänniskan ändå. De förstår ord längre än 5 bokstäver iaf.

• maximum
    Eisa skrev 2011-07-17 08:49:19 följande:
    Å fy fan, jag måste nog rösta på stadsmänniskan ändå. De förstår ord längre än 5 bokstäver iaf.

• singstar76
    Eisa skrev 2011-07-17 08:49:19 följande:
    "men va säg du? nu förstå ja int hu du mena???"    *fniss*

jag är nog bonnläpp tyvärr...trots att jag inte är outbildad eller trampar koskit så jag luktar illa...
    Däremot känner jag mig lite vilse och obekväm i stora städer... Föräldrarna bor i stor stad så jag åker dit och förkovrar mig ibland dock Skrattande
  • vampyria2

Åh jag är stadsrått så det skriker om det, håller på att dö de få gånger vi har fått för oss vara på landet, max två dagar står jag ut Drömmer

• Cloud

Utvecklingen går ju tack och lov framåt så numera finns det många bondläppar som ser till att utbilda sig och leva jämställt.

Många storstadsbor lever ju däremot som småbarn och bor hemma länge, dricker inte kaffe, har inget körkort och klarar inte av att göra enkla saker som många män och kvinnor på landet klarar av.  

• vampyria2
    Cloud skrev 2011-07-17 10:10:58 följande:
    Utvecklingen går ju tack och lov framåt så numera finns det många bondläppar som ser till att utbilda sig och leva jämställt. Många storstadsbor lever ju däremot som småbarn och bor hemma länge, dricker inte kaffe, har inget körkort och klarar inte av att göra enkla saker som många män och kvinnor på landet klarar av.  

Du tror inte att TS är liiite ironisk i sin TS
  • maximum

Själv är jag bonnläpp ända in i själen, fast utan koskit iaf.

Man blir ju förgiftad inne i stan av avgaser och frityrolja med transfetter och bor som packade sillar

Här på landet doftar det ren diesel och grispiss precis så det ska va. ÄKTA VARA!    

• Cloud
    vampyria2 skrev 2011-07-17 10:11:55 följande:

Du tror inte att TS är liiite ironisk i sin TS

Självklart men hon har ju ändå en poäng i sin jämförelse.
  • lövet2

Jag röstar på bonnläppar i så fall. Bonnläppar törs i alla fall träffa folk och låser inte in sig i hemmet och gråter om det kommer oväntade gäster ...

• holy shit

Lite både och. Skulle absolut inte vilja bo på landet, jag är en storstadsbo. Men ett par veckor på sommaren funkar det fint att få klappa kossor och sånt. Det är ju för övrigt inte så att det inte finns skog och vatten i Stockholm direkt.

Svar på tråden Stadsråtta vs bonnläpp!