Inlägg från: Näckrosen |Visa alla inlägg
  • Näckrosen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Slänger mig in i tråden...

Nyseparerad i praktiken, men i tanken är det länge sedan...
    Har precis hittat till eDarling.
    36 år.
    Har två barn.

Har en "kompis" (IRL) på G men vet inte om det kommer utvecklas till något mer.
    På eDarling har jag haft lite kontakt med en kille. Får se om det blir något...

• Näckrosen
    Ernst Hugo skrev 2012-07-14 23:48:13 följande:
    Gör som när du väljer tvättmedel - gå på referenser du känner till, ta inte den mjukaste och välj inte efter förpackningen Solig
    Det var bra råd.
    Men LITE måste man väl få titta på förpackningen?
    Har insett att jag vill ha en förpackning som ser ren och fräsch ut. Sen behöver det inte vara den snyggast förpackningen...
    Men jag har valt bort flera som har bild på sig i träningskläder eller reklamt-shirts och blivit intresserad av de som ha skjorta eller en snyggare klädsel. Det handlar nog mer om att jag vill hitta någon som tänker till och anstränger sig lite. Ska jag gå ut och äta middag med någon så vill jag gärna att personen har duschat och piffat till sig lite och inte kommer i arbetskläderna...
  • Näckrosen
    Bevabus skrev 2012-07-14 23:52:39 följande:
    Man kan inte hjälpa att man är intresserad av en viss typ jag har inget emot indier, men tycker generellt att de inte är så snygga. Och jag har väldans problem med det, då det är viktigt för mig att jag är attraherad av killen. Inte bara psykiskt utan även fysiskt. Så personer som jag helt enkelt inte finner attraktiva (oavsett vilket land de kommer från) blockerar jag om de blir för "på". Annars svarar jag helt enkelt inte på deras meddelanden Ha inte dåligt samvete för det.

Jag brukade faktiskt svara på allas meddelanden för att inte vara otrevlig. Men jag höll det väldigt platoniskt. Men jag slutade med detta då jag en dag fick en utskällning av en kille som tyckte jag lurade in honom i en lögn. Han föredrog om jag inte svarade alls om jag inte var intresserad.
    Härom dagen blev jag kontaktad av en afrikansk kille.
    Första meddelandet var på svenska, sen ville han skriva på engelska.
    Jag tänkte att jag skulle vara artig och svarade, fast jag kände att inte mkt stämde.
    Efter ett par meddelanden gick det bara inte. Jag kan inte skriva på engelska. Prata går an..
    Han var 6 år äldre än mig och bor över 20 mil bort.

Så jag skrev precis det... Tyvärr är du för gammal för min smak, jag kan inte göra mig förstådd och du bor för långt bort, så det är lika bra att avsluta kontakten nu.
    Han blev skitarg och skrev att han såg minsann ut att vara yngre än mig, så jag skulle inte klaga..
  • Näckrosen
    takida skrev 2012-07-15 00:08:15 följande:
    Ja vissa blir riktigt arga när man inte vill... Var en kille häromdagen som mailade, efter typ två mail frågade han om jag ville ses. Skrev att jag inte kunde denna veckan för jag har min son. Då undrade varför? Jag kunde väl ta med honom. När jag svarade nej så skrev han att vadå kan man inte vara social för att man har barn. Orkade inte svara så fick sen ett litet mail att jag var lika billig som mina killar. 
    Sen blev han blockad, ibland undrar man var det är för fel på folk..
    En del människor är märkliga!
    Fast det kanske vi också är i deras ögon.
    Men jag förstår precis varför du inte ville ta med sonen..
  • Näckrosen

Hur fort ska man träffas då?

Efter några dagar, någon vecka, några veckor?

Eller går man efter antal meddelanden?

Byter ni telefonnummer innan, eller bestämmer ni på datingsidan var och när ni ska ses?

• Näckrosen
    Smecker skrev 2012-07-16 21:54:10 följande:
    Några stycken i är alltid tidseffektivt, det funkar bra så länge det bara handlar om att träffas och kolla om det finns någon form av personkemi. Men så fort det blir minsta möjlighet att det kan bli seriöst så är det en i taget som gäller, de andra får ett vänligt "tack men nej tack, inte just nu". Helt av respekt för personen i fråga, jag hade inte uppskattat att någon jonglerat med flera på en gång, och jag varit en i mängden.

Men det är min uppfattning, det är upp till var och en.
    Håller helt med!
    Fast av respekt för alla inblandade. Mig själv, de jag är mest intresserad av och de som kommer på andra plats. Alla behöver ärlighet!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!