Ernst Hugo skrev 2012-08-14 19:17:36 följande:
Få se nu..........
Mannen i badrummet är en gammal vän som du dumpade efter du haft honom som nattgäst? Efter det så ni pratat mycket och du vad är det för press han har? Var det inte du som dumpade?
Mr Perfect dubbeldejtade med andra oc han märkte det eller du hade inte fokus. Har har fattat allt rätt?
lemonina skrev 2012-08-14 19:25:53 följande:
Låter riktigt jobbigt! Men min erfarenhet är att om man umgås och pratar konstant på telefonen så kommer känslorna inte att svalna. Nu vet jag att du skriver att ni båda vill vara tillsammans med det är fel tillfälle för honom. Men har du frågat honom om när han kan tänkas vara redo? Jag skulle nog råda till att försöka hålla er ifrån varandra ett tag för du kommer bara må dåligt. Om han fortsätter ligga med dig men samtidigt inte vill ha någonting just nu när du helt uppenbart är kär i honom kommer det bara bli destruktivt.
Oj, nej ni måste backa bandet ännu några veckor bakåt...
Kille nr 1 som jag pratar om är min bästa vän sedan 10 år. När både han och jag hade avslutatvåra långa relationer ordentligt (jag mitt äktenskap och han ett långt samboförhållande) så började vi umgås bara vi två väldigt mycket. Vi inledde ett förhållande. Sen kände vi båda att han inte hade tid/ork eller vad det nu var... Och jag sa att vi pausar och ser vad som händer. Samma natt sov jag kvar och hade sex med honom. Sedan dess har vi inte haft sex. När vi har setts har vi gett varandra en riktigt lång och go kram när vi träffats, inget mer. Ingen kyss, inget sex.
Vi har inte setts så ofta sedan dess. Typ 3-5 gånger under hela hans semester, men vi har hörts per sms/telefon varje dag.
Nu de senaste dagarna har vi sett och fikat ihop. Båda gångerna med barn. Nu umgås vi alltså bara som vänner.
Han har sagt att jag betyder mer för honom än bara vän, men just nu fungerar NOG inte ett förhållande. Han har alltså inte sagt rent ut att det inte går.
Det var jag som kände att jag inte ville leva så osäkert och ville se om det fanns någon annan. Men jag vill inte ha någon annan! Fast jag vill inte vara själv heller....
Puh. Nu blev det en uppsats igen...
Under den här tiden hann jag alltså dejta Mr perfekt ganska intensivt under en vecka. Men det fungerade inte för att mina tankar då var på annat håll. Kändes lite märkligt att umgås med en kille och smsa med en annan..
Mr Perfekt och killen i badrummet är samma person...