Inlägg från: Näckrosen |Visa alla inlägg
  • Näckrosen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag skrev just om min presentatio på eDarling. Läste den gamla och blev nästan rädd för mig själv, för den var så stel.
    Har inte fått en reaktion från någon där på en vecka, typ.
    5 minter tog de med den nya, så hade en kille börjat fråga en massa. Skrattande
    Så presentationen betyder mer än man tror...

• Näckrosen

jelina skrev 2012-08-12 20:24:34 följande:
    Hej hej.
    Står i valet och kvalet att lägga ut mig själv på the wild wild web men är aningens tveksam  
    Vilka sidor hänger ni på? Rekommendationer?  
    En fråga, gällande bild... Går det att hindra att andra än de jag är intresserade av ser min bild?
    Åtminstone att det inte används som "personer du kanske gillar" och så dyker mitt nylle upp?

O så en annan fråga; hur vanligt är det att bilden man ser inte tillhör personen som skriver? 
    Tack för svar :)  
    Vanilla ice queen skrev 2012-08-12 20:42:53 följande:
    Ingen aning om hur vanligt det är med fakebilder. Men det låter onödigt då det visar sig senare om man ändå tänker ses. Vet inte om det finns någon sida där man kan visa bilder så som du önskar. Men på HP kan man skriva in vilka som ska kunna se ens privata bilder men tror ej det går med profilbild.

Man behöver ju inte ha någon profilbild på happypanake.com (HP) om man inte vill. Så då kan man ju använda bara privata bilder om man vill. Eller några öppna bilder i fotoalbumet, så måste åskådaren vara lite mer aktiv för att få se bilderna.
    HP tycker jag är en bra sida. Jag finns även på eDarling.se . Den är helt ok med, men ganska dyr. Var dum nog att signa mig där innan jag läst på här på FL att det fanns gratissidor också...

• Näckrosen

Då kan fler av oss ta varann i hand och gå och sova. Min klocka ringer 5.30. Just, ja... Jag ligger ju redan. Bara att lägga ifrån sig mobilen... Lättare sagt än gjort.

• Näckrosen

Vanilla: kör på C.
    Tackar han ja då, så kan du känna dig rätt trygg i hans sällskap. Han ser dig i ditt sämsta skick och vill ändå dejta dig. Troligen har han ju lagt märke till dig någon gång under dina ljusare dagar och vet att du ser bra ut om du får sova och fixa till dig lite.

• Näckrosen
    Jag har samma problem. Någon jävel syr in mina kläder då och då.

jag har lärt mig att det är små monster som bor i garderoberna som syr in alla kläder några mm varje natt. Kalorier var de någon som kallade dem. Foten i munnen
  • Näckrosen

Å, vad jag tycker det här med dejtande och känslor är jobbigt!!!!

Killen som jag "dumpade" för några veckor sedan och sedan ändå "sov"  över hos samma natt... Kommer ni ihåg? Jag skrev om honom då. Vi har varit bästa vänner i 10 år, han, hans ex, jag och mitt ex...  Vi hade inte setts så mycket på ett bra tag, så jag ville bryta/ta en paus och se om det finns någon annan i stället.
    Sedan dess har vi hörts varje dag (tom när han var utomlands med 4 polare). Vi pratar om ALLT, och då menar jag verkligen allt. Vi kan öppna oss och berätta om sådant som ingen annan vet, inte ens våra mammor.
    De senaste 3 dagarn har vi träffast och fikat 2 gånger.
    Vi vill båda ha varann. Jag vet det, fast vi inte har pratat om det. Men just nu fungerar det inte att ha ett förhållande för honom. Pressen att räcka till även för mig blir för stor för honom.

GAAAHHH!!!! Jag blir tokig! Jag vill ha honom som han är och finnas när han behöver mig, men hur länge ska jag orka vänta på att få det jag vill ha?!

Samtidigt fungerar det inte att inleda med någon annan. Har kommit fram till att det var därför det inte fungerade med "mr perfekt" som jag dejtade för ett par veckor sedan. Kunde inte sluta tänka på honom.

Har ni några bra tips är ni välkomna med dem, men ni behöver inte. Ville mest skriva av mig...

• Näckrosen

Ernst Hugo skrev 2012-08-14 19:17:36 följande:
    Få se nu..........

Mannen i badrummet är en gammal vän som du dumpade efter du haft honom som nattgäst? Efter det så ni pratat mycket och du vad är det för press han har? Var det inte du som dumpade?

Mr Perfect dubbeldejtade med andra oc han märkte det eller du hade inte fokus. Har har fattat allt rätt? Solig    

lemonina skrev 2012-08-14 19:25:53 följande:
    Låter riktigt jobbigt! Men min erfarenhet är att om man umgås och pratar konstant på telefonen så kommer känslorna inte att svalna. Nu vet jag att du skriver att ni båda vill vara tillsammans med det är fel tillfälle för honom. Men har du frågat honom om när han kan tänkas vara redo? Jag skulle nog råda till att försöka hålla er ifrån varandra ett tag för du kommer bara må dåligt. Om han fortsätter ligga med dig men samtidigt inte vill ha någonting just nu när du helt uppenbart är kär i honom kommer det bara bli destruktivt.
    Oj, nej ni måste backa bandet ännu några veckor bakåt...

Kille nr 1 som jag pratar om är min bästa vän sedan 10 år. När både han och jag hade avslutatvåra långa relationer ordentligt (jag mitt äktenskap och han ett långt samboförhållande) så började vi umgås bara vi två väldigt mycket. Vi inledde ett förhållande. Sen kände vi båda att han inte hade tid/ork eller vad det nu var... Och jag sa att vi pausar och ser vad som händer. Samma natt sov jag kvar och hade sex med honom. Sedan dess har vi inte haft sex. När vi har setts har vi gett varandra en riktigt lång och go kram när vi träffats, inget mer. Ingen kyss, inget sex.
    Vi har inte setts så ofta sedan dess. Typ 3-5 gånger under hela hans semester, men vi har hörts per sms/telefon varje dag.
    Nu de senaste dagarna har vi sett och fikat ihop. Båda gångerna med barn. Nu umgås vi alltså bara som vänner.
    Han har sagt att jag betyder mer för honom än bara vän, men just nu fungerar NOG inte ett förhållande. Han har alltså inte sagt rent ut att det inte går.

Det var jag som kände att jag inte ville leva så osäkert och ville se om det fanns någon annan. Men jag vill inte ha någon annan! Fast jag vill inte vara själv heller....
    Puh. Nu blev det en uppsats igen...

Under den här tiden hann jag alltså dejta Mr perfekt ganska intensivt under en vecka. Men det fungerade inte för att mina tankar då var på annat håll. Kändes lite märkligt att umgås med en kille och smsa med en annan..
    Mr Perfekt och killen i badrummet är samma person...

• Näckrosen
    visma1 skrev 2012-08-14 20:07:49 följande:
    Så, om han varit öppen med var han står och hon ändå vill fortsätta att träffas under de premisserna så är det hans fel?

Det värsta är att jag vet att han är lika kär som jag är... Fast inte hinner ses pga jobb och barn mm
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!