Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-04-11 13:14:31 följande:
    Fredrik: Är det någon i din närhet som sagt till dig att du ska ändra på dig eller att du är konstig eller är det en inneboende konflikt hos dig själv?
    Vänner och osv har uppmuntrat att man ska ta större plats så man sticker ut och syns, När jag gör det så blir folk irriterade istället.
    Självklart blir det en inneboende konflikt eftersom om man blir uppmanad att förändra sig för att synas i olika sammanhang istället för att observera och bara säga det absolut nödvändigaste så blir man osäker på varför.

Sedan är det självklart situationer då man känner man kan slänga in massvis med situationsbaserade pikar och skämt men väljer att inte göra det för om det missuppfattas så kan stämningen markant förändras, Medans i en miljö där man har observerat och vet ganska väl exakt vilka personer som tycker om vad och vad dom tolererar utan att bli arga så har jag inga restriktioner på detta. 

Det är väl som sagt det stora problemet jag har egentligen är att få initial kontakt med folk eftersom det verkar antingen om jag är mig själv och inte dom andra personerna uppmuntrar till social interaktion inte händer så mycket, När jag väl vet var jag har alla så är det aldrig några problem.  

Så antingen måste jag försöka radera ut hela den person jag är nu, Eller så får jag acceptera att det tar ett tag innan man lär känna mig om inte personen på andra sidan är väldigt social. 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-11 13:22:02 följande:
    Självkänsla handlar om vem du ÄR. Självsäkerhet handlar om vad du GÖR. Bra självkänsla handlar om att känna sig själv, sina starka och svaga sidor. Självsäkerhet är att ha förtroende för sin prestation och sina förmågor.

Ett exempel:
    Jag har bra självkänsla, om någon förolämpar mig på stan så behöver jag inte ta åt mig för jag vet att han har fel.
    Jag är självsäker, om någon muckar med mig på stan så kan jag gå därifrån, för jag vet vad jag är kapabel till och behöver inte bevisa något för någon.
    Okej
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-11 13:24:42 följande:
    Man skall lyssna på sig själv. Samtidigt bör man vara så pass öppen att om 20 av 25 personer säger att man tänker på fel sätt, så kan man ta sig en funderare på varför. Att lyssna på vad andra säger kan vara en form av självutveckling.

Allt är inte svart eller vitt, antingen eller. Det finns enormt många gråskalor.
    Nej men om man inte kan inse vad man gör fel annat än att vara sig själv trots att 20 av 25 personer säger så är det ganska svårt att förändra något. 

För mig tex så uppfattar dom flesta mig som väldigt mekanisk och torr eftersom jag har en ganska neutral ton innan jag vet vad det är för person jag har att göra med. 

Mina kompisar (både tjejer och killar) har försökt få mig att försöka vara som jag är med dom med alla; "För man är skitrolig, omtänksam osv", Men dom förstår inte att jag inte kan vara så innan jag vet vad en person gillar eller ogillar. Jag kan anta men då går jag oftast in med en mycket för hög attityd som sticker i ögonen på folk istället- Jag ger en bild av mig som något jag inte är. Jag är definitivt inte okänslig på något sätt, Jag bryr mig absolut vad andra tycker och tänker (Förmodligen för mycket) och det är väl därför jag är sån som anpassar mig och formar mig inom komfortabla gränser till vad omgivningen verkar vilja.  
  • FredrikCA
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-11 13:29:13 följande:
    Har det alltid varit så eller har det blivit så här och isf vad har fått dig till det?
    Nej, men det har varit så här sedan jag började grundskolan. 

Sedan blev det kanske värre på mellan/högstadiet pga jag fick en massa folk efter mig när dom upptäckte att jag tog åt mig; Jag skrev om det några sidor tillbaka iofs. Och jag kan tänka mig att det tillvissdel utvecklat det mer än det kanske skulle gjorts annars.

Men det är liksom den jag är på något sätt, Sen kan jag självklart bli irriterad och göra precis tvärtom också att göra det obekvämt som möjligt för "fienden". Men jag ändrar detta så fort motståndaren ändrar sig. 

Det är det jag sagt, På många sätt känner jag mig som en spegel. 
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-11 13:40:36 följande:
    Man kanske kan fråga vad man gör för fel? Det kanske inte alltid hjälper, det vet jag, men man kan försöka.

Jag kan inte uttala mig om huruvida dina kompisar har rätt eller inte, men det är naturligt att man inte är 100% av sig själv med någon ny, det är ingen. Jag ser inte att du som person och hur du funkar, trots vad dina vänner säger, på något sätt skulle vara "fel". Enda nackdelen är att det tar dig längre tid att komma någon ny inpå livet, men det är du inte heller ensam om.
    Nej det har bara kommit påtal när vi diskuterat mitt förra "förhållande" under några år (innan det tog slut). 
    Och jag sa att jag inte visste vad jag gjorde fel eftersom jag uppenbarligen har snorsvårt att komma i kontakt med tjejer, Och då var det lite av det här som kom upp.
    Men samtidigt så vill jag inte försöka utge mig för något annat än vad jag är och kan leva upp till, Jag själv blir besviken när saker är marknadsförda bättre än dom är. Var för ska jag då marknadsföra mig själv bättre än jag är? Det känns betydligt bättre att kunna överraska positivt isåfall. Men man får ju aldrig chansen att göra det eftersom om man uppenbarligen inte säger hej på ett extremt kul sätt så blir det inget mer sagt.
    Och dom tjejer som träffar mer frekvent blir bara vänner (och jag har väl iofs inte några sådana känslor för dom heller så det är väl inget fel) men det var ju precis sammasak som med mitt förhållande, Hon ville ju ha kvar mig som vän så mycket att hon försökte dölja att hon träffade någon annan (För att förmodligen undvika såra mig).

Nåja jag ska fortsätta jobba lite nu.
  • FredrikCA

Alla har rätt att vara så anonyma dom vill vara, Jag är nog minst anonym här, Mitt riktiga namn, Min riktiga bild, Mina riktiga tankar och mina riktiga åsikter. 
    Jag bryr mig inte om andra vill vara anonyma eller inte, Det är deras val.  

• FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-11 23:04:31 följande:
    J

Jag är inte anonym i andra trådar,men just här blev det så! men för all del jag kan visa mig.
    Nej nu föll du ju för grupptrycket :( 
    Dessutom så färglägger du något som inte är lämpligt att måla på i andra trådar antar jag? :P
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-11 23:13:49 följande:
    Såklart skall det kombineras med en mail/ip-låsning för nicken så att man inte kan skapa nya användare hur som helst. Funkar det på Flashback så kan det mycket väl funka här.
    Biter inte på avsiktliga troll som vet vad VPN är
  • FredrikCA
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-11 23:11:31 följande:
    ÖH! Vill jag visa mig så gör jag det,har inget med grupptryck att göra..

Vaddå måla? Cool
    Jag säger inte mer, Vattenfärg är ganska tunn men i det här fallet är kulören är fin och någorlunda naturlig. Tyst
  • FredrikCA
    Smecker skrev 2012-04-11 23:19:38 följande:
    ...vilket 99% av de som frekventerar FL INTE vet. Och VPN mot vad? En betaltjänst? Eller servern på jobbet?
    Tex det finns VPNs avsedda för att ge anonymitet Tor tex. eller mängder med gratis vanliga web proxies om man vill, IP är en ganska osäker koppling till person ivilketfall, Men jag håller med det är bättre än inget.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!