Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Förresten Fjäril: Nice att dejten äntligen är på väg att bli av.

• Cocacola

Jag är sjuuuuuuk! Tog mig dock iväg till jobbet och det har gått bra, höll på att köra iväg med diskvagnen till omklädningsrummen dock men det var det iaf ingen som såg. Fick en snabbdusch också av en farbror som tyckte det var kul, blev bara lite blöt tack och lov. Kändes oväntat bra att vara tillbaka.

Exet var förbi en sväng när jag kom hem, han ska visst fixa min bil denna vecka. Får hoppas han hinner fixa den innan han ändrar sig igen... I´ll be nice! Har saknat min bil   

• Cocacola

Fjäril: Det låter inte alls bra det där. Somliga delar av livet suger! Men det finns ju tack och lov andra som är betydligt bättre. Hoppas på mer glädje i ditt liv!

• Cocacola
    lemonina skrev 2012-06-18 17:18:36 följande:

Krya på dig!

målar havet blått skrev 2012-06-18 17:53:58 följande:
    Krya på dig Coca!!!Trist va sjuk...Hoppas bilen blir fixad..på ett eller annat sätt...
    Ska lämna in min på service innan jag drar iväg på semestern...
    Jadå, det blir den. Förr eller senare...

Vart ska du på semestern?
  • Cocacola

Grät till och från i flera timmar igår kväll. Jag är sjuk, jag är less, jag inser också att läget är rätt jävla galet hopplöst så tack alla snälla människor i min omgivning som konstant påpekar det och frågar hur det ska gå egentligen? Olika folk, olika saker de kommenterar... Men va fan!!!!!!!!!! Har jag mycket att välja på? Nu är läget skit och antingen jobbar jag häcken av mig och fixar det eller så ger jag upp. Jag kan lixom inte trolla och bara få allt att vara bra.

• Cocacola

Fortfarande förkyld och blänger misstänksamt eller något... Ring om barnomsorgsplats och det verkar visst finnas ändå, mejlat om bostad igen, ringt csn och fått ett preliminärt positivt besked - helskumt men ska pilla in ansökan så de får kolla ordentligt så slipper jag kanske läsa drygt 100% i sommar helt i onödan, gjort en budget som ser ut att gå ihop - det gör mig misstänksam som attan :P Har säkert glömt flera grejer i den men jag ska rota lite mer i gamla papper sen. Fullt i preliminära positiva besked men jag tror ingenting innan jag fått dem bekräftade. Saker och ting ser iaf ut att kunna gå vägen. Kanske. Hoppas.

• Cocacola

Dricker glögg - inte alls fel när man är förkyld. Skål Ska man passa på att planera julen också? Tomte

• Cocacola
    lemonina skrev 2012-06-19 18:43:24 följande:

Nämen det låter inte bra. Låt inte folk trycka ned dig! Vet hur det kan vara med vissa människor som konstant påpekar saker som man redan vet eller försöker ta sig an.
    Får kommentarer av typ alla just nu känns det som. Vilket jag ju är beredd på men igår blev det väl för mkt - tillbaka på jobbet och fick väl uppdatera om vad som hänt med renoveringsskiten sen sist - jättekul att slänga fram - inget och nu har jag skilt mig så det lär inte hända något heller *suck* Sen fick jag samtal om mamma och blev påminns om mitt ytterst korkade beslut jag gjorde för 7 år sen, bestämde mig för att faktikt tänka igenom skiten och förlåta mig själv om jag nu kan - det var ju iaf bara jobb och har gått 7 år... så kom brorsan förbi och är uppenbart orpoad över hur jag ska fixa allt och tror jag snart hamnar på psyket eller något och tyckte jag borde fortsätta vicka inom vården och välja den enkla vägen, ack du naive... Sen ringde mamma igen och ställde tusen frågor och då hade jag redan grinat nån omgång innan. Dock inte i telefon, lyssnade mest. Märkte att hon inte riktigt gjort det, eller inte riktigt hänger med. Suck!
  • Cocacola
    Shades skrev 2012-06-19 19:01:56 följande:
    Nu dricker jag förvisso Pepsi Max f.t. men känner ändå att jag vill påpeka att ingenting är hopplöst och att man löser det mesta till slut. Ibland helt ensam (trots dåliga odds) och ibland med hjälp av andra.

Vad jag har läst av dig så tycker jag nog du verkar vara kapabel till en hel del så även om det kan kännas skit ibland har du nog en rejäl inre styrka och lär inte lägga dig i första taget :)
    Haha - du får dricka pepsi max om du vill - dricker heller vanlig men det är ju upp till var och en...
    Allt går att lösa! (eller nästan då - döden kan man inte göra mycket åt) och det brukar vara jag som får lösa det - jag är lite slut :P men får ju hjälp ibland och får väl bli bättre på att be om hjälp också, känns dock sjukt ensamt ibland. Oftast.

Hehe, kan nog stämma rätt bra   Går väl på ren envishet eller något. xD

{#emotions_dlg.flower}  
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-06-19 20:09:54 följande:

Förstår att det kan bli mycket, men de menar säkert bara väl. Jag blir också irriterad när typ alla frågar om jag hittat ett jobb, om jag klarat tentan eller om det finns någon ny kärlek i mitt liv, att jag borde få barn snart för mina ägg håller på att bli gamla osv osv. Men det är bara att försöka slå dövörat till ibland:)

Jodå, det gör ju de flesta och det är väl vanligtvis helt ok. Men jag tror det blev något av kombinationen av allt som är/varit, brorsans uppgivenhet, förkylningseländet och att jag faktisk tillät mig att tänka igenom det där klantiga beslutet. Sabbade så mycket så snabbt och har väl fått ångra det bittert vid mer än ett tillfälle. Nåväl, det har gått 7år och jag kanske behövde gråta ut för att kunna släppa det. Mammas kusin undrade ju om det inte hade varit perfekt att göra nu - och jo, det hade det absolut. Hon hade också frågat om jag inte skulle kunna börja igen - och jo, det skulle jag. Men jag vill inte. Fast det var nog nyttigt att tänka på och inse att om jag ville skulle jag kunna. Det vore nästa kul att göra bara för att visa somliga att jag kan, har dock bättre saker för mig. xD
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!