• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 16:54:34 följande:
    Det skulle jag kunna säga till nån. Om de verkar inställda på att deras ide är bra så kan jag hålla med fastän jag helst hade sett ett helt annat scenario.
    Jag har iaf bokat in fikadejt i helgen. Känner mig sisådär upplagd, men det kan knappast bli sämre än dåligt eller hur?

Ibland blir bara bättre just för att man inte bär omkring på för mycket förväntningar. Tänk dig att du gör det för en trevlig stund om inte annat. Hellre än att sitta hemma och uggla själv tex.

Jag funderade på vad som skulle hända om man började prata här i tråden om en dejt och så får man svar här
    Jamen det där är ju mig du pratar om!   
    Fullt möjligt iom att vi inte känner varandras identitet irl.  
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Singeln) skrev 2011-08-11 17:02:12 följande:
    Fasen, vet inte om jag vågar eller orkar med det här längre.
    Jag är en sån som tar låååång tid på mig att komma till skott, när jag väl gör det ska allt helst gå snabbt. Men även för att vara mig har jag tagit lite väl lång tid på mig att komma iväg på en första dejt och nu funderar jag helt på att sluta med det här.
    Antar att min självkänsla sjunkit en bra bit det senaste året

Men vet du. Jag tror inte att det blir bättre av att du lägger ner. Du behöver inte se det som att du måste träffa din livspartner utan se det som ett sätt att lära känna nya människor. En del trevliga och andra fullkomligt totalknäppa. Att komma ut på dejt ger i alla fall självförtroendet en liten puff uppåt och för varje gång blir det lite lite lättare. Och det tror jag även om man blir dissad eller att man dissar någon annan. Det går upp och ner, men mest lite lite uppåt hela tiden. {#emotions_dlg.flower}
  • Glädje58
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 17:07:35 följande:

Men vet du. Jag tror inte att det blir bättre av att du lägger ner. Du behöver inte se det som att du måste träffa din livspartner utan se det som ett sätt att lära känna nya människor. En del trevliga och andra fullkomligt totalknäppa. Att komma ut på dejt ger i alla fall självförtroendet en liten puff uppåt och för varje gång blir det lite lite lättare. Och det tror jag även om man blir dissad eller att man dissar någon annan. Det går upp och ner, men mest lite lite uppåt hela tiden. {#emotions_dlg.flower}

Jag har själv svårt för att se att mitt självförtroende skulle växa om jag blev dissad. Men jag ska försöka se det som övningstillfällen inför den rätte. Så erfarenheten ökar ju och det är ju positivt.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 17:04:33 följande:
    Ibland blir bara bättre just för att man inte bär omkring på för mycket förväntningar. Tänk dig att du gör det för en trevlig stund om inte annat. Hellre än att sitta hemma och uggla själv tex.

Jag funderade på vad som skulle hända om man började prata här i tråden om en dejt och så får man svar här
    Jamen det där är ju mig du pratar om!   
    Fullt möjligt iom att vi inte känner varandras identitet irl.  
    Ja absolut skulle det kunna vara så. Jag tänker som så att det kan bli jättetrevligt, men har jag inga förväntningar så kan det iaf inte bli sämre än förväntat. :) Jag brukar ha ganska trevligt ihop med människor jag aldrig träffat. Så chansen är ju att det blir jättebra.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 17:18:08 följande:

Jag har själv svårt för att se att mitt självförtroende skulle växa om jag blev dissad. Men jag ska försöka se det som övningstillfällen inför den rätte. Så erfarenheten ökar ju och det är ju positivt.

Det är lite så jag ser det. Att nästa gång känner man sig säkrare. Och om inte annat så har man fått en person att intressera sig lite grann (innan man blir dissad). Och det lilla kornet tror jag sätter sig någonstans och hjälper självförtroendet uppåt. För ingen kan väl ändå tro att man kan dejta flertalet och då alltid vara den som säger nej tack. Ibland dissar man - ibland blir man dissad. Så är det bara och det innebär inte att dom tycker att man är en gräslig person. Bara att det där lilla extra inte fanns. Man kan inte ha det där lilla extra för alla. Och vissa dissningar gör ondare än andra.

Sen kan det göra ont även om man själv inte var intresserad. Man vill ändå vara den som dissar först (även om det också kan vara svårt om man inte vill såra någon) och sen ska den personen ändå tycka att man är fantastisk. Precis som att man ibland kan tycka att gamla ex (en del i alla fall) gott kan få leva utan kärlek för alltid.

Jag fick just ett meddelande från en kille jag var på dejt med i början av sommaren. Han var trevlig och så, men inte riktigt den jag skulle tänka mig att leva med. Han skrev så här

Hej! Hoppar av det här nu, för den här gången...
    Hoppas du hittar rätt, hade gärna träffat dig fler gånger men förstår att intresset var sådär:)
    Ha det så gott!
    Kram /J

Känns positivt att någon tycker om en fastän jag dissade honom (och faktiskt tydligare än vad han ger sken av), men det känns också bittert när han skriver så där som om jag hade varit hans sista chans eller så.   
  • Sofia1970
    Anonym (Singeln) skrev 2011-08-11 17:02:12 följande:
    Fasen, vet inte om jag vågar eller orkar med det här längre.
    Jag är en sån som tar låååång tid på mig att komma till skott, när jag väl gör det ska allt helst gå snabbt. Men även för att vara mig har jag tagit lite väl lång tid på mig att komma iväg på en första dejt och nu funderar jag helt på att sluta med det här.
    Antar att min självkänsla sjunkit en bra bit det senaste året
    Jag kände ganska snabbt att det inte var min grej, men nu har jag iaf bokat in dejt så nu ska jag gå på den så får vi se vad jag gör sen.
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-08-11 17:32:12 följande:
    Ja absolut skulle det kunna vara så. Jag tänker som så att det kan bli jättetrevligt, men har jag inga förväntningar så kan det iaf inte bli sämre än förväntat. :) Jag brukar ha ganska trevligt ihop med människor jag aldrig träffat. Så chansen är ju att det blir jättebra.

Jag tror att det blir jättebra!
  • Glädje58
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 17:33:04 följande:
    ... Och om inte annat så har man fått en person att intressera sig lite grann (innan man blir dissad). Och det lilla kornet tror jag sätter sig någonstans och hjälper självförtroendet uppåt....
    Så här har inte jag tänkt förut, men det var en bra tanke du hade. Så ska jag se det framöver.
  • Anonym (Mia)
    Glädje58 skrev 2011-08-11 17:42:17 följande:
    Så här har inte jag tänkt förut, men det var en bra tanke du hade. Så ska jag se det framöver.
    Och tänk... då var klockan ändå bara 17:33 och inte mitt i natten.
  • Glädje58
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-11 17:59:59 följande:
    Och tänk... då var klockan ändå bara 17:33 och inte mitt i natten.

Det känns som du kommer utföra stordåd ikväll om det fortsätter såhär  Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!