• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Sofia1970
    Glädje58 skrev 2011-08-11 22:08:15 följande:
    Men du, jag söker just en gammal fyrtioåring. Får jag lov...
    Jag är ganska bra på att trampa på tårna.
  • giftgrodan

Glädje58: jag känner lite som du, om än inte på samma sätt. Jag är ändå bara trettio.. men det känns som att jag är lite "efter" mina jämnåriga på något sätt. Jag känner mig tyvärr ofta barnslig på grund av det. Sen tycker jag att det finns så många som har gubbat till sig utseendemässigt redan vid trettio, det är svårt att förstå att jag är lika gammal som de!

• Anonym (Min tur snart?)

Nu måste jag höra med er angående längd på ens partner. Jag vet att jag är sååååå larvig.
    Men.. nu har jag pratat med en kille en stund. Jag tycker han ser jättebra ut och verkar trevlig så vi har pratat om att träffas.
    Jag var in på hans profil igen på Hp och kollade på hans info där och ser att han inte fyllt i längd och allt annat, så jag frågade honom om hur lång han är.
    Och det visar sig att han BARA är 5 centimeter längre än mig och jag är inte lång. Nu blev jag jättetveksam till att träffa honom. Jag bara älskar långa killar och tror inte att jag kommer att falla för honom ändå nu för att han är så kort... så nu vet jag inte vad jag ska göra!? Obestämd

• giftgrodan
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-12 09:43:15 följande:
    Nu måste jag höra med er angående längd på ens partner. Jag vet att jag är sååååå larvig.
    Men.. nu har jag pratat med en kille en stund. Jag tycker han ser jättebra ut och verkar trevlig så vi har pratat om att träffas.
    Jag var in på hans profil igen på Hp och kollade på hans info där och ser att han inte fyllt i längd och allt annat, så jag frågade honom om hur lång han är.
    Och det visar sig att han BARA är 5 centimeter längre än mig och jag är inte lång. Nu blev jag jättetveksam till att träffa honom. Jag bara älskar långa killar och tror inte att jag kommer att falla för honom ändå nu för att han är så kort... så nu vet jag inte vad jag ska göra!? Obestämd
    jag blir så himla förvånad över att längd är så viktigt för många. Well, jag förstår inte varför du INTE skulle träffa honom i alla fall, det värsta som kan hända är väl som vanligt att det inte klickar mellan er?
  • Glädje58

Ta och träffa honom vet jag, det kanske är mannen i ditt liv (bortsett längden då förstås)

giftgrodan skrev 2011-08-12 09:46:22 följande:
    jag blir så himla förvånad över att längd är så viktigt för många. Well, jag förstår inte varför du INTE skulle träffa honom i alla fall, det värsta som kan hända är väl som vanligt att det inte klickar mellan er?
    Jo, det är sant. Statistiken säger ju att det inte kommer att klicka iallafall. Fast chansen att det nu ska göra det minskade lite mer där med längden.

Det finns ju psykologiska orsaker till att jag tänder på längre/muskulösa killar, det vet jag.. och kanske nåt jag skulle behöva söka hjälp för!? Tungan ute 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-12 10:27:49 följande:
    Jo, det är sant. Statistiken säger ju att det inte kommer att klicka iallafall. Fast chansen att det nu ska göra det minskade lite mer där med längden.

Det finns ju psykologiska orsaker till att jag tänder på längre/muskulösa killar, det vet jag.. och kanske nåt jag skulle behöva söka hjälp för!? Tungan ute 

Du kanske är botad efter den här dejten.
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-12 11:28:08 följande:
    Du kanske är botad efter den här dejten.
    Hmm.. haha.. ja, kanske. Vem vet?
    Men ett problem till är att han bor i en annan stad än mig Obestämd 
  • Sofia1970
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-12 09:43:15 följande:
    Klart du ska träffa honom. Jag umgicks tidigare med ett par där hon var helt klart över 180 cm och han max 165 cm. De struntade i längden helt enkelt.
  • dexters

Jag blir tokig och börjar överväga att hoppa av tåget snart.

Har ett ganska nytt förhållande sedan ett par månader tillbaka med en jättego tjej som jag tycker väldigt mycket om. Enligt henne själv tycker hon om mig för det har uppstått situationer då jag varit tvungen att ta upp saker till ytan. Jag relaterar till mitt föregående inlägg om tjejer som vill ses mindre och mindre och tillslut träffas man knappt.

Som nu senaste veckan, hon säger att hon har svårt att sova/somna när jag sover hos henne. Har inträffat ett par ggr tidigare också. Nu vill hon inte träffas t.ex. ikväll (fredag) för hon vill kunna sova. Detta sa hon redan igår när jag pratade med henne. Så idag ringde jag henne och frågade lite löst om hon fortfarande inte ville träffas. Men det ville hon inte. Då tog jag upp problematiken till ytan och försökte komma fram till vad det är som gör att hon inte sover. Men för henne var det inget problem att hon hade svårt att somna ibland.

Då vände jag problmatiken istället från min sida. Jag får inte träffa dig för att du har svårt att sova som du säger. Det blir ett obekvämt problem för mig. Den jag har ett förhållande med vill jag naturligtvis umgås med, särskilt när helgen nalkar för dörren och man verkligen har tid för att umgås utan att behöva stressa med jobb och annat..

Men, nej, vi skulle hoppa det idag, alltså inte träffas. Jag blir lite skogstokig på sånt här. Vi skall träffas imorgon, för jag påtalade att vi behöver nog tala om det här.

Ja ja, jag ville bara skriva av mig lite...

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!