• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Baginbox

Ett par månader gammalt förhållande.. hon vill inte ses ikväll - svårt att sova. Umgås på kvällen och var och en sover hos sig kom aldrig på tal?

"..lägga mig tidigt ikväll.. ring inte mer är du snäll.."

Sorry men den kom så klart fram ur minnet. Jag skulle backat rejält i din sits. Varningsklockorna klämtar. Gå inte ut på stan ikväll. Risken är att du ser henne med en grabb i en bil av senaste modell..

• giftgrodan

dexters, jag kan inte förklara, det låter jättekonstigt för mig. I början av ett förhållande skulle jag strunta om jag så fick en halvtimmes sömn, det vore värt det bara att tillbringa den tiden med min nykärlek.

• Sööderbönan
    dexters skrev 2011-08-12 18:33:04 följande:
    Jag blir tokig och börjar överväga att hoppa av tåget snart.

Har ett ganska nytt förhållande sedan ett par månader tillbaka med en jättego tjej som jag tycker väldigt mycket om. Enligt henne själv tycker hon om mig för det har uppstått situationer då jag varit tvungen att ta upp saker till ytan. Jag relaterar till mitt föregående inlägg om tjejer som vill ses mindre och mindre och tillslut träffas man knappt.

Som nu senaste veckan, hon säger att hon har svårt att sova/somna när jag sover hos henne. Har inträffat ett par ggr tidigare också. Nu vill hon inte träffas t.ex. ikväll (fredag) för hon vill kunna sova. Detta sa hon redan igår när jag pratade med henne. Så idag ringde jag henne och frågade lite löst om hon fortfarande inte ville träffas. Men det ville hon inte. Då tog jag upp problematiken till ytan och försökte komma fram till vad det är som gör att hon inte sover. Men för henne var det inget problem att hon hade svårt att somna ibland.

Då vände jag problmatiken istället från min sida. Jag får inte träffa dig för att du har svårt att sova som du säger. Det blir ett obekvämt problem för mig. Den jag har ett förhållande med vill jag naturligtvis umgås med, särskilt när helgen nalkar för dörren och man verkligen har tid för att umgås utan att behöva stressa med jobb och annat..

Men, nej, vi skulle hoppa det idag, alltså inte träffas. Jag blir lite skogstokig på sånt här. Vi skall träffas imorgon, för jag påtalade att vi behöver nog tala om det här.

Ja ja, jag ville bara skriva av mig lite...
    Vet du om hon har sömnsvårigheter? Jag sover överlag dåligt. Även när jag var tillsammans med mitt ex. Men det funkade. Nu träffade jag en ny kille för ett tag sedan, och jag kunde verkligen inte sova tillsammans med honom. Kunde inte slappna av. Det var ett tecken för min del att det inte var rätt. Så jag bröt.
  • dexters
    singelsthl skrev 2011-08-12 20:25:20 följande:
    Vet du om hon har sömnsvårigheter? Jag sover överlag dåligt. Även när jag var tillsammans med mitt ex. Men det funkade. Nu träffade jag en ny kille för ett tag sedan, och jag kunde verkligen inte sova tillsammans med honom. Kunde inte slappna av. Det var ett tecken för min del att det inte var rätt. Så jag bröt.
    Jag vet ju inte detta. Jag är en ganska logisk kille med stort tålamod och ger inte upp för minsta lilla motgång eller konstighet. Jag är väldigt okomplicerad med andra ord. Man måste ge allt en ärlig chans, därför vill jag ta upp detta till diskussion med henne. När hon sover hos mig sover hon som en stock och somnar på fem minuter. Det säger hon själv också. Vi båda limmar väldigt bra tillsammans när vi väl umgås men det är detta med sömnen som hon klagar över och diverse mindre små egenheter om att inte träffas emellanåt som gör mig lite fundersam.

Efter så här kort tid så känner man ju inte människan man precis träffat. Det tar lång tid. Får se hur det verkar efter att jag talat med henne. Bör nog reda ut hur intresserad hon är av mig samtidigt annars känns det mindre motiverat att fortsätta såhär. Då vill jag nog försöka träffa någon annan som vill umgås och träffas i ett förhållande...
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-12 12:04:04 följande:
    Hmm.. haha.. ja, kanske. Vem vet?
    Men ett problem till är att han bor i en annan stad än mig Obestämd 

Stopp här nu. Det är förbjudet att leta fel. Sluta genast. Klart du ska träffa honom.
  • PrincessOfIce

Någon som har någon erfarenhet av sexcommunities? Har snackat jättemycket med en kille där men det är inte sexrelaterat utan bara om vanliga saker samt att båda har lite feeling för det romantiska hållet..

Nu undrar jag om det är någon som dejtat någon från en sådan sida för mer än bara sex?

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Sööderbönan
    dexters skrev 2011-08-12 20:35:17 följande:
    Jag vet ju inte detta. Jag är en ganska logisk kille med stort tålamod och ger inte upp för minsta lilla motgång eller konstighet. Jag är väldigt okomplicerad med andra ord. Man måste ge allt en ärlig chans, därför vill jag ta upp detta till diskussion med henne. När hon sover hos mig sover hon som en stock och somnar på fem minuter. Det säger hon själv också. Vi båda limmar väldigt bra tillsammans när vi väl umgås men det är detta med sömnen som hon klagar över och diverse mindre små egenheter om att inte träffas emellanåt som gör mig lite fundersam.

Efter så här kort tid så känner man ju inte människan man precis träffat. Det tar lång tid. Får se hur det verkar efter att jag talat med henne. Bör nog reda ut hur intresserad hon är av mig samtidigt annars känns det mindre motiverat att fortsätta såhär. Då vill jag nog försöka träffa någon annan som vill umgås och träffas i ett förhållande...
    Hmm märklig tjej. Om hon kan sova hos dig borde det ju inte vara något problem hos henne.

Då är sömnsvårigheter inte ett problem, tro mig.

Har hon kanske precis kommit ur ett förhållande och inte varit singel så länge? Hur gamla är ni?

Jag skulle inget hellre än vilja ha en kille jag kände mig trygg med och kunde sova tillsammans med, men tror jag lägger dejtingdjungeln bakom mig ett tag

Jisses! Jag är borta ett par dagar och ni hinner skriva helt galet mycket. Har skummat igenom allt jag missat sedan i måndags och tycker ni är duktiga som kämpar på

Jag skulle då vilja ventilera lite om den där 41-åringen jag fått kontakt med på SD. Nu när jag varit iväg utan dator har vi sms'at en hel del och jag vet inte vad jag ska säga men hans sms gör att det bubblar till lite i mig. Var längesen det kändes så med någon jag bara snackat med på nätet.
    Tycker han är hur fin som helst.

Nu har han föreslagit dejt på tisdag och jag blir så nervös att jag mår illa. Det brukar jag inte bli men  jag vill så gärna att detta ska kännas lika bra i verkligheten. Därför är jag nervös.
    Har fortfarande inte tackat ja.

• Ernst Hugo
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-13 00:03:47 följande:
    Jisses! Jag är borta ett par dagar och ni hinner skriva helt galet mycket. Har skummat igenom allt jag missat sedan i måndags och tycker ni är duktiga som kämpar på

Jag skulle då vilja ventilera lite om den där 41-åringen jag fått kontakt med på SD. Nu när jag varit iväg utan dator har vi sms'at en hel del och jag vet inte vad jag ska säga men hans sms gör att det bubblar till lite i mig. Var längesen det kändes så med någon jag bara snackat med på nätet.
    Tycker han är hur fin som helst.

Nu har han föreslagit dejt på tisdag och jag blir så nervös att jag mår illa. Det brukar jag inte bli men  jag vill så gärna att detta ska kännas lika bra i verkligheten. Därför är jag nervös.
    Har fortfarande inte tackat ja.
    Men kvinna tacka ja vettja Solig
    Come on katten - det svänger ju...
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 00:06:33 följande:
    Men kvinna tacka ja vettja Solig
    Ska du säga som lagt ner hela nätdejtingen

Nej men jag brukar ha ett ganska gott självförtroende och självkänsla men helt plötsligt har jag fått tankar om att han inte kommer gilla mitt utseende när han ser mig. Han skriver ofta att jag är så söt, har vackra ögon o.s.v. Så nu känns det som att jag kanske inte kan leva upp till det
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!