Inlägg från: Night sky |Visa alla inlägg
  • Night sky

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-02-11 12:41:20 följande:
    Det är helt okej, så länge jag slipper se de filmerna så bryr jag mig inte om vad andra gillar för filmer.
    Det slipper du.. jag tänker inte tvinga dig iallafall... har annat biosällskap
  • Night sky
    Smecker skrev 2012-02-11 12:56:12 följande:
    Puh, bra det.. annars får du ta med mina ungar med. Eller ta med dem, snälla.. försöker lägga ut en annons på Blocket Obestämd
    Nädu.. dina ungar får du behålla... jag är så skadad att jag helst vill ha egna, har du hört vilka dumma ideer?
  • Night sky

Jag är hemkommen från bio. Mycket trevligt, först satt vi och pratade hemma hos han och sedan åkte vi till bion och sen körde han mig hem. 
    I bilen hem så började han fråga om vi skulle ses på tisdag och när jag inte kunde det så sa han "men då kanske vi kan ses på torsdag, även om det är lite längre fram i tiden".

Varför ligger han på? Jo, han vill väl träffas... men jag blir förvirrad. Jag trodde vi bara skulle träffas som vänner, men nu helt plötsligt känns det vi dejtar, han nämnde även just ordet dejtade, när vi pratade om i torsdags då jag menar att vi bara träffades som vänner.. medan han benämner det som att "ja, i torsdags när vi dejtade"!

Ja, jag vet jag måste prata med han och reda ut eller klargöra saker här... 

/för tillfället förvirrad  

• Night sky
    Glädje58 skrev 2012-02-12 00:48:19 följande:
    Vad är det som du vill klargöra?
    Vad han tror han är ute efter? Vänner eller nåt mer?
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-02-12 00:57:44 följande:
    Nåt mer borde det vara om han nu nämner ordet dejta. Men vad vill du?
    Jag vet inte vad jag vill just nu... ta det lugnt och vara vänner och se vad framtiden isf har att erbjuda. 
    Helt ärligt är jag rädd att han bara tex skulle vara ute efter sex... men han har inte gjort minsta lilla antydan till att spela på sex det närmsta har varit en hej och en hejdå kram.
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-02-12 01:06:58 följande:
    Passa dig, killar kan vara luriga. Kan vara hur snälla som helst och ligga lågt, men innerst inne är det sex som gäller. Tror faktiskt att jag är på väg att gå åt det hållet också. Jag har varit en snäll och juste vän i många år, men vart har det lett mig? Ingen kärlek och ingen sex...
    Jo, det är väl sant. Man vet aldrig riktigt vem man har att göra med vad hans eller hennes tankar och känslor är.
    Men om han anser att vi dejtar och vill det så ingår det sex i den ekvationen tillslut om man fortsätter att dejta som eventuellt par. 
    Vilket det inte gör om man träffas som vänner.
    Sen finns det ju fler nyanser på detta som kk´s osv. Men åt det hållet vill jag absolut inte iallafall. Om det är det han är ute efter är det tack och hej från mig! 
    Det är väl också en sak som måste klargöras. 
  • Night sky
    Josun skrev 2012-02-12 01:19:30 följande:
    Himla knepigt att kvinnor och män generellt ska vara så ur fas... Att det ska till speciella träffar där allt klickar för att det ska funka. Himla knepigt egentligen :/ Varför kan det inte bara vara lätt? För alla...
    Ja, varför kan det inte bara vara lätt!?
    Glädje58 skrev 2012-02-12 01:21:45 följande:
    Vore inte livet rätt så trist om det bara var lätt och en dans på rosor?
    Säkert! Men det känns som om livet aldrig är lätt eller en dans på rosor... nångång kan man väl få känna att det går bra och det är en dans på rosor?
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-02-12 01:34:30 följande:
    Har ni blivit lovade någon gång att livet ska vara lätt?
    Nej, absolut inte tyvärr!

Nä, nu ska jag ta och logga ut för i natt.

Tack Glädje58 för din input i mina funderingar så här på kvällskvisten, godnatt och sovgott! {#emotions_dlg.flower}
  • Night sky
    Niklas2k skrev 2012-02-12 19:57:57 följande:
    Jag har aldrig haft någon skum dejt. Alla har gått kanon... eller ok, jag fick en knytnäve i ansiktet på en dejt faktiskt.
    Mäh... uppför du dig inte på dejter!?
  • Night sky

Min knäppaste dejt var när killen uppförde sig som psykolog och frågade, varför känner/kände jag så. Hur kände jag då. Har jag teorier om varför det blev si och så osv... Jag började med att artigt försöka svara osv... men det slutade med att jag mitt i fikat bara sa att nä, det är går inte, jag går. Och så gick jag... dejten slut! Kul i efterhand dock

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!