• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-08-01 00:24:19 följande:
    Men jag gör ju dom nervösa. Även när jag försöker vara försiktig.
    I början kanske
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 13:07:50 följande:
    Jag ska träffa honom igen

Visst, lite blyg och nervös kan man ju vara. Men en mer öppen kille passar mig bättre. Jag ska inte behöva tona ner mig själv så mycket.
    Men han kanske är det? Jag är sjukt blyg och nervös i början när jag dejtar någon för första gången.. det brukar iofs släppa rätt snabbt.
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 13:29:50 följande:
    Alltså, det finns olika typer av blyghet tycker jag. Vissa kan vara väldigt söta när de är blyga och bara få mig att vilja ha dom ännu mer. Vissa är så blyga att deras ansikte och kropp inte visar någonting. Man kan alltså inte läsa av honom alls. Han kan vara sjukt intresserad/attraherad av mig eller absolut inte alls. Hur tänker han då att man ska veta? Jag har inga problem med att ta initiativ eller vara den mer styrande men någonting måste du pojken visa annars vet jag inte vart jag ska ta vägen..
    Han sa alltså inget efter dejten?
    I värsta fall så får man väl fråga.  
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 14:06:08 följande:
    Jodå. Men jag menar under dejten, ge någon bekräftelse då. Är det så svårt?
    Ja, det kan nog vara rätt svårt för vissa. Speciellt om det är första dejten.
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 14:28:09 följande:
    Hur vill du att tjejen ska göra då? Ska hon vara lika försiktig som du?
    Nej, jag gillar när tjejerna är framåt. Däremot så förstår jag ju om det inte är helt bekvämt på första träffen. 
    Mitt problem har med min självbild att göra. "Varför skulle hon gilla mig? Klart att hon inte gör det." 
  • Nicke

Jag har nog bara varit på 2 dejter under mitt liv där tjejen faktiskt har sagt något rakt ut.
    Nu har det ju varit positivt som tur är men ändå.

• Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 14:46:22 följande:
    Då tycker jag att du ska arbeta på den. Du behöver inte tycka att du är störst bäst och vackrast, men inse att många kvinnor alldeles säkert tycker att du är fin på både utsidan och insidan.

Och med nån som känner som du är det ju hopplöst att vara framåt. "Mmm, du är så fin!" "Äsch, klart jag inte är!" Situationen dödad. 
    Fantiserade du fram ett svar nu? Du vet ju inte vad jag svarar.
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 15:13:47 följande:

Du sa ju precis att det är så det känns. Varför skulle hon gilla mig? Men okej, du kanske har tränat upp att säga Tack
    Det är inte speciellt svårt att tacka för komplimanger direkt.
    Det jag menar är att det gör det svårt att vara så framåt och kasta sig över tjejen om man funderar mycket på vad hon kan tänkas tycka.

Som jag skrev tidigare så är det få tjejer som säger saker rakt ut (enligt min erfarenhet bara) så det är att läsa signaler som gäller.. om det går.
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 16:42:03 följande:

Att säga det rakt ut till en kille som knappt vågar titta på mig är inte speciellt enkelt. Men till en öppen och lite avslappnad kille har jag inga problem.
    Och jag menar inte att han ska kasta sig över mig, men nåt litet ynka intiativ kan han väl ta. Flytta sig närmare mig, se på mig med en blick som visar uppskattning, möta mig iaf lite om jag tar nåt initiativ. Sitter han som en skrämd kaninunge i soffan så vågar jag knappt ens sitta i andra hörnan  
    Fast nu känns det ju som att du beskriver något extremt.
    Han kanske inte ville?  
  • Nicke
    Madida skrev 2012-08-01 17:06:15 följande:
    Och det är ju det jag menar. Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor. Just för att man inte kan tolka om han är blyg och rädd eller om han är ointresserad.
    Joho! Det har fan gått utmärkt ändå!
    Jag tror att många tjejer förväntar sig att killen ska ta första steget. Även här så bildar jag min uppfattning på tidigare erfarenheter. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!