• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (halvtråkig?)

Hej 
    Har provat Match Aff. en månad nu. Har aldrig nätdejtat förut... men undrar lite hur folk tänker egentligen.
    Man skriver en profiltext som får en att framstå som mer eller mindre perfekt.. vidare pratar man om vilken utbildning den önskade dejten måste ha osv...
    Hur många är det som hittat en partner som uppfyller allt detta och som samtidigt har den personlighet och kemi
    som får det att tända på riktigt,som jag i alla fall tycker är viktigast?
    Har en gammal kompis som inte klarade grundskolan med godkända betyg ,ingen framgång med tjejer på 20 år, nu har han 80 millar på banken och alla vill ha honom!
    Är det så det funkar egentligen....?

• Anonym (Mia)
    Anonym (halvtråkig?) skrev 2011-08-13 21:11:07 följande:

Hej 
    Har provat Match Aff. en månad nu. Har aldrig nätdejtat förut... men undrar lite hur folk tänker egentligen.
    Man skriver en profiltext som får en att framstå som mer eller mindre perfekt.. vidare pratar man om vilken utbildning den önskade dejten måste ha osv...
    Hur många är det som hittat en partner som uppfyller allt detta och som samtidigt har den personlighet och kemi
    som får det att tända på riktigt,som jag i alla fall tycker är viktigast?
    Har en gammal kompis som inte klarade grundskolan med godkända betyg ,ingen framgång med tjejer på 20 år, nu har han 80 millar på banken och alla vill ha honom!
    Är det så det funkar egentligen....?

Alldeles för många är alldeles för ytliga ja. (Och då menar jag inte bara utseendemässigt.) Men samtidigt kanske man vill träffa någon som man kan matcha med någorlunda lika värderingar, livserfarenhet och tankar. Jag tror att jag har mer gemensamt med någon som har akademisk utbildning, därmed inte sagt att jag dissar alla som inte har det.
  • Anonym (halvtråkig?)
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-13 21:23:05 följande:
    Alldeles för många är alldeles för ytliga ja. (Och då menar jag inte bara utseendemässigt.) Men samtidigt kanske man vill träffa någon som man kan matcha med någorlunda lika värderingar, livserfarenhet och tankar. Jag tror att jag har mer gemensamt med någon som har akademisk utbildning, därmed inte sagt att jag dissar alla som inte har det.
    Självklart men hur vet man det innan? Varför sätta dom kriterierna? En högskoleutbildning i dagens läge är ju uppäten av inflation flera ggr på tio år. För att bli sjuksköterska idag krävs högskoleutbildning men jag har svårt att se dom som akademiker för det...
  • Anonym (Mia)
    Anonym (halvtråkig?) skrev 2011-08-13 21:37:10 följande:
    Självklart men hur vet man det innan? Varför sätta dom kriterierna? En högskoleutbildning i dagens läge är ju uppäten av inflation flera ggr på tio år. För att bli sjuksköterska idag krävs högskoleutbildning men jag har svårt att se dom som akademiker för det...

Klart man inte vet innan. Men hela studieperioden i sig är en livserfarenhet som jag inte delar med en byggjobbare tex.  Dessutom så upplever jag det som att jag oftare har samma värderingar och tankar om livet med en person som har läst på högkolan. Inte alltid som sagt, men ofta. Det har inte bara med pengar att göra utan det kan också vara ett sätt att se på världen.
  • Ernst Hugo
    uniMog skrev 2011-08-13 16:56:02 följande:
    Jag kan hångla med Baloou? Allt för mina medsystrar!
    Sympatiskt drag Flört
    Sofia1970 skrev 2011-08-13 16:53:28 följande:
    Ser du mig hångla med Baloou kanske? hmm nej inga undantag punkt och utropstecken. 
    Du sa att du skulle respektera mig efteråt Gråter
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-13 17:16:55 följande:

uniMog och jag tänker hångla med Baloou i alla fall, så det så.
    Och jag håller med om sexet också. 
    *klappar i händerna av förtjusning*

Come on katten - det svänger ju...
  • Sofia1970
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 21:51:39 följande:
    Sympatiskt drag Flört
    Ser du mig hångla med Baloou kanske? hmm nej inga undantag punkt och utropstecken. 
    Du sa att du skulle respektera mig efteråt Gråter*klappar i händerna av förtjusning*
    Ja efteråt ja, men jag ser inget efteråt här iaf....
  • Anonym (Mia)
    Sympatiskt drag Flört
    Du sa att du skulle respektera mig efteråt Gråter*klappar i händerna av förtjusning*

Baloou på bra humör idag? ha ha
  • uniMog
    Sympatiskt drag Flört
    Just spank me afterwards.
    Forgive me, shiny special one. I beg of you to rip out my inadequate tongue.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-13 21:53:23 följande:

Baloou på bra humör idag? ha ha

Har varit på en helt platonisk vän-dejt och uppskattade verkligen den sköna stämningen i att ta en fika i Ystad för att sedan rulla hemåt, via en promenad i Smyge hamn och sedan en bit mat på kvarterskrogen.

Men nu är det helrätt att prata hångel Solig 
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-13 22:02:37 följande:

Har varit på en helt platonisk vän-dejt och uppskattade verkligen den sköna stämningen i att ta en fika i Ystad för att sedan rulla hemåt, via en promenad i Smyge hamn och sedan en bit mat på kvarterskrogen.

Men nu är det helrätt att prata hångel Solig 

Låter mysigt med platonisk vän-dejt också.

Jag bytte godispåsen mot en kram av sonen. Det är det närmsta hångel jag har kommit idag. 

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!