• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-05-06 12:46:15 följande:
    Takida, MHB : Jag har inte sagt några namn; Jag sa bara att jag ser det är en genomgående trend, Det är väl knappast något man behöver försvara sig över ivilketfall? Varför inte erkänna sina brister och laga dom istället för att försöka gömma dom bakom en fasad. 

Smecker, Varför ska man då hålla på att spela tuff och vara något man inte är?
    Alla människor har fel och brister det finns ingen som är perfekt. Jag har rätt bra koll på både mina bra sidor och på mina mindre bra, men känner inte att jag behöver laga mig själv på något sätt. 
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-05-06 13:16:23 följande:
    Visst är det så, Och du var faktiskt inte en av dom få som jag faktiskt inte hade den uppfattningen om- Så att jag blev lite förvånad att du gick hårt till attack :)
    Haha, men oavsett vad du tycker om just mig så är jag ändå inne på linjen att här i denna tråden så tror jag mest man får se just den osäkra sidan hos de som skriver. 
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-05-06 13:21:45 följande:
    Jag dejtar inte, Jag försökte ett tag men jag märkte ganska fort att det var destruktivt och att jag inte var/är redo överlag. Sedan är det förstås vissa dagar då man kan känna sig mer redo än andra, Men jag märker bara att jag fortfarande vill lägga mer kärlek på någon annan och så länge det är så, så kommer jag inte hantera några eventuella uppbrott och det blir samma sak igen. 
    Jag får se vad som händer framöver, Men jag är mest här just nu för jag tycker det är mycket kul och intressant folk.
    Och att jag lär mig mycket som jag inte kan på egenhand.
    Ja här är vi en salig blandning med roliga människor och håller med om att det är lärorik och bra att även ha några att bolla medGlad
  • takida
    Legacy skrev 2012-05-06 21:52:42 följande:
    eller efter 4 månader Skäms
    Hej:) har tänkt flera gånger att jag ska skicka iväg ett mess och fråga hur det är med dig.
    Men jag är lite lätt glömskSkäms så, hur är det? Hur går det med J?
  • takida
    Legacy skrev 2012-05-06 22:00:17 följande:
    Luuugnt du vet ju att jag är som en guldfisk med teflonminne Skäms ja, alltså en bukett röda rosor, never got that befor kan jag säga så det kändes speciellt och sen haar han bettt om ursäkt och varit uppriktigt ledsen att han sårade mig så. Vi har haft en väldigt bra lördag söndag iallafall.
    Det låter härligtGlad
    Är du nöjd så är jag nöjd!
  • takida
    Niklas2k skrev 2012-05-06 22:01:40 följande:
    Ja, men det kan ju gå bra.. och han var väl bra då?

Vi förlovade oss rätt snabbt och gifte oss på årsdagen av förlovningen.. men nu sitter jag ju här. Skild och singel. Man får chansa lite i livet helt enkelt.
    Jag är rätt seg i starten, tar lång tid innan jag älskar någon. Skaffade barn med exet efter sju år, förlovade oss efter åtta och hade planer på att gifta oss men kom aldrig så långt. 
    Oavsett hur lång tid det tar eller hur snabbt det går så, som så många andra sagt, man kan aldrig veta vart det slutar. 
  • takida
    Niklas2k skrev 2012-05-06 22:05:25 följande:
    Nej, precis.. och det är ju hans personliga uppfattning om vad "älskar" är.
    Att man säger "jag älskar dig" till varandra innebär ju inte att man känner exakt samma sak för varandra. 

"Hur mycket älskar du mig?"
    "Tja, så här mycket? *måttar med armarna*"

Jag dejtade en kille ett tag. Efter typ två månader sa han att han älskade mig. Och jag funkar som så att jag säger det först och främst inte om jag inte menar det och helst inte direkt tillbaka. När jag säger det ska det vara för att jag vill just där och då inte för att få svar på tal. (lite rörigt men ni fattar säkert) Iaf, jag var kär i killen men jag älskade honom inte. Men han blev så stött, och sa det flera gånger samma kväll bara för att jag skulle säga det tillbaka. Och då säger jag det då verkligen inte..
  • takida
    Legacy skrev 2012-05-06 22:09:35 följande:
    Tack vännen för att du bryr dig

Jag vill bara inte sitta där och känna igen att jag gjort ett misstag och inte gett det nog tid, jag måde apa efter att ha gjort annormlunda en annan gång och vill inte sätta mig i samma sits igen. 
    Klart jag gör!
    Du ska gör vad som känns rätt för dig, inte för någon annan. Förhoppningsvis så lever ni lyckliga i alla era darGlad men om han inte är snäll och du inte mår bra så går du din väg. 
  • takida
    FredrikCA skrev 2012-05-06 22:13:56 följande:
    Men ändå så kan ni inte ta det seriöst om någon annan säger det innan ni själva har samma känslor?
    Hur menar du nu?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!