Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2011-10-02 12:56:53 följande:
    Är det vanligt att ni kvinnor får känslan av att det bara är någon som är ute efter sex som ni har träffat?
    Ja, absolut!

Var på en gång på en dejt, vi gick en promenad och pratade och jag kände helt enkelt att det inte var nåt för mig.. men ville fundera lite. 
    På morgonen efter skickar jag ett meddelande till honom på HP och säger att det var trevligt men att vi nog inte var rätt för varandra.
    Svaret jag då fick tillbaka var typ.. ja, det var trevlig, men vill du inte träffas för lite sex då istället?
    Ska man skratta eller gråta??? 
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-02 15:02:16 följande:
    Det där har jag också varit med om.
    Eller när jag för kanske 6 mån sedan var på en riktigt trevlig promenad-dejt. När vi skildes åt kände jag att det kändes bra och hoppades att vi skulle ses igen. 30 min senare skickar han ett sms och jag blir jätteglad tills jag läser det. Stod nåt i stil med att jag var sexig, gjorde honom kåt och att han nu skulle duscha och tänka på mig tills vi sågs nästa gång och han kanske fick uppleva mig.
    Jo men eller hur. Jag blev SÅ besviken!
    Men herregud liksom... haha... vad det finns för människor!? Man upphör aldrig att förvånas Glad
    Bellis797 skrev 2011-10-03 10:04:23 följande:
    Jag e livrädd nu.. jag var på en 10 timmars dejt med han jag träffade lördagen för en vecka sen.
    Vi var ute o åkte bil, gick en långpromenad, fikade , satt i solen åkte lite i stan o så hem till mig o åt mat o sen låg vi o kollade film o myste o pussades lite.. Är andra gg vi ses o jag är helt lost i honom känns det som.. Han vill ses mer i veckan o så.. men herregud vilket pirr jag har o det var länge sen. Men är så  livrädd nu att jag ska bli sårad o så.. att han ångrar sig o vi har ju bara setts 2gg..
    Gahhh vad ska jag göra o måste ta det lugnt liksom..
    Men grattis och lycka till säger jag!
    Och jag förstår också att du blir rädd... men man får försöka att de på det positivt och ta saker som de kommer och leva för dagen så där i början.
    Det är väl som TS säger: helt underbart att känna så!
    Jag vill också känna så igen och få det helt från andra hållet också... 
    Bellis797 skrev 2011-10-03 12:22:14 följande:
    Han är hyfsad nysepararad, har sjukt mycket på jobb o ska få ännu mer o göra o har 2 barn halvtid.. men men jag tar det som det kommer, svårt bara att hålla mig o sms:a o så o ej vara för på  men det är bara o lära sig.)
    Men jag bara väntar på smällen men men..
    Usch ja, jag känner igen mig så mycket i den sista raden du skrev... Det är ett litet helvete ibland Flört
    Men allt löser sig på det ena eller andra sättet.. det är nåt man inte behöver oro sig för iallafall Skrattande
    Carisma skrev 2011-10-03 13:10:06 följande:
    Här är vi för ett par veckor sedan! =)
    Vad fina ni är! Stort grattis och tack för hoppet! {#emotions_dlg.flower}
    Anonym (e) skrev 2011-10-04 18:17:05 följande:
    Tack för ert stöd nu känns det bättre och jag kommer nog inte att säga något till honom och det är STORT för att vara mig, jag har alltid förut varit tvungen att ta upp sådant och sedan bara ältat... och det har ju inte lett till någonting.
    Vet inte om det är nån tröst men du är inte ensam om att känna som du gör. Jag tyckte det var grymt jobbigt och vart ledsen osv när mitt ex hela tiden kommenterande folk på tv osv om att de tjejerna var så snygga, coola, häftiga osv.. 
    Men jag vet att jag ska tänka annorlunda och försöka vara nöjd med mig själv. Det är svårt men det går att lära sig så du det finns hopp! Glad
    Anonym (ny) skrev 2011-10-04 18:11:03 följande:
    har varit på både EK och MP men är inte nöjd med nåt av det...tycker det är dyrt o man hittar ju inte några direkta grabbar där. har börjat hänga på HP och är redan mer nöjd! Bra att det är gratis och mycket mer folk där och massor av svar redan!! fler än jag fått på hela tiden på EK tror jag haha

Vad tycker ni om HP??
    Jag tycker som jag sagt tidigare. HP är den bästa dejtningsiten jag var har varit reggad på. Men sen har jag heller aldrig haft nåt betalkonto på nån sida. Känner att det verkligen inte är en sak som jag tänker lägga pengar på. Och är mycket nöjd med HP.

Anonym (HP) skrev 2011-10-05 08:00:43 följande:

Okej, det var som jag trodde, han jag träffade i lördags tyckte att vi var för olika och vi har brutit kontakten, det känns tråkigt eftersom jag tyckte om honom men så är det ibland. Det är väl bara att börja om igen antar jag..... suck...

Vad tråkigt! Rynkar på näsan Men sådär är det ju mestadels av gångerna eller så är det annat som strular.. men nån gång ska man väl få träffa sin drömprins?!
    Du får ta nya tag som jag...

Killen jag hade min senaste dejt med har jag bestämt att det inte kommer att funka. Vi har alldeles för mycket olika erfarenheter i bagaget och för olika syn på fritid m.m.

Så ikväll kl 18 har jag en ny dejt planerad. Får se om det går bättre den här gången då!?  
    Men om den också skiter sig har jag en annan dejt planerad till på söndag... Glad 

Dejter är det då inget svårt att få tag på.. men var är alla BRA killar som det FUNKAR med???!!!
    Bellis797 skrev 2011-10-05 14:34:57 följande:
    Går och tänker på oss.. att jag har överraskat honom.. hmm livrädd är ordet.. vill ej bli sårad...
    Åh, lycka till och njut! Låter härligt ju... vill också!!!
    Men fyy för den där livrädda, vill ej bli sårad känslan!
    Glädje58 skrev 2011-10-05 16:47:05 följande:
    Bara så där rent krasst. Chansen att det skulle klaffa på så många punkter att man vill leva tillsammans är väl rätt så liten. Så man borde vara inställd och förberedd på att dejten inte är tillräcklig bra för en relation. Som att köpa en lott ungefär... sällan att det blir någon vinst.
    Ja, chansen är väldigt, väldigt liten... och efter alla dejter så minskar tron på att det ska klaffa. Jag är inte ens nervös längre när jag går på dejter. Det har nästan börjat gå på rutin. 
    Suck, och det är ju inte heller bra... fan, vad ska man göra egentligen???  Jaja.. det är bara att ta en dejt i taget och ha kul och träffa och lära känna nya människor Glad

Kan ju tillägga att dejten jag precis nu kommit hem ifrån, var inget för mig.
    Anonym (ny) skrev 2011-10-05 20:47:18 följande:
    jag har ställt in dejten jag hade på fredag. han är alldeles för konstig och några år äldre än jag eg vill. han har skrivit så konstiga saker sista dygnet när vi messat så jag fattar ingenting så därför avskriver jag honom...
    Om det känns bra nu då det är gjort så var de det rätta av dig att göra! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!