-
du tar illa vid dig alltså. Men då slutar jag genast kalla herrn för det.Smecker skrev 2011-12-25 11:08:51 följande:Ja
(tur man vet vem/vad man är; fast det inte framgick riktigt vem/vad du liknande mig vid, så jag vet vem/vad jag inte är..) (menar; nog för att jag gillar sex.. men särskilt blond är jag ju inte.. tyvärr..
)
-
men varför säga nått taskigt då? *frågetecken* (uppskattar att retas, men elakhet är inte kul..)Smecker skrev 2011-12-25 11:17:37 följande:Sa väl aldrig att ja tar illa vid??? -
God fortsättning allihopa! Dags att städa ur 2011 snart...Anonym (ready) skrev 2011-12-25 11:11:42 följandJag hade en superduper bra julafton.. och nu är jag redo för att umgås med vänner och ha riktigt kul =)
e:
(tar några dagar, så börjar redan nu..) Ha en fin dag! 
-
åh, vilken GO och BRA människa du är! Rörd jag blev av din berättelse.. Och HOPPAS dom håller henne kvar. En väns bästa väns fru tog livet av sig nyss. Hade fått med sig flera PÅSAR(inte små) med dödliga tabletter hem från psyk. Ibland undrar man om en del som jobbar där har lust att hjälpa sjuka människor att dö. Ursäkta om det är en grov sak att säga; men seriöst; att skriva ut påsvis med dödliga läkemedel till en person som är självmordsbenägen är ju som att sätta vapnet i handen på personen.kristinah skrev 2011-12-25 20:11:02 följande:Glädje, hon hade just blivit utskriven från psyket. Polisen körde henne tillbaka dit. Hoppas innerligt att hon får bättre hjälp än hon hittills fått
(men vet, dom kan vara bra med; är blandad kompott)
Tror hur som helst din medmänsklighet kan få stor betydelse för henne; om hon får bra hjälp nu. Sådana handlingar kan ge trasiga människor stort hopp. (och inte alla skulle våga ingripa) -
finns inte en chans att resursbrist förklarar hur en person kan få en PÅSE med droger med sig ut från psyk. Den som delade ut den påsen, har en skruv lös någonstans. Handlar ju om ren och skär logik; att en person som är självmordsbenägen inte ska få med sig mer än högst någon liten karta med tabletter ut. Kräks ibland på hur "resursbrist" får förklara vissa människor direkta olämplighet som personal inom psyk. (som sagt finns det fantastiska människor där med, inte det jag säger; men i det här specifika fallet har någon enskild person släppt ut en självmordsbenägen person med en hel påse med droger som sedan räckte för henne att döda sig själv med)Smecker skrev 2011-12-26 15:33:56 följande:Det handlar till 100% om resursbrist. Ingen som jobbar på psyk är elak. Men vad skall de göra? De tar in en suicidal person på torsdag, på lördag måste de fråga honom/henne ifall h*n kan tänka sig helgpermission eftersom de vet att sängplatsen kommer att behövas av extrema akutfall som alltid uppkommer på helgerna. Så vem skall man skicka hem? Ingen är ju färdigbehandlad.. och neka att ta in ett akutfall får de inte heller. -
varm i hjärtat blir jag iaf.. av att läsa om alltså flera personers godhet.. (för jo, många som inte vågar ingripa, eller är för inne i sig själva för att ens se det vara på väg att hända) Om inte annat så räddade det nog julen för den tågföraren också.kristinah skrev 2011-12-26 15:20:56 följande:Men hu..
ja man undrar hur de tänkte då
min psykologkompis sa det att det är tufft både för personalen på psyk och de sjuka just kring storhelger. Men lite bättre koll tycker man att de borde ha.
Det var min kusin som såg henne och gjorde mig uppmärksam, sen iakttog vi henne under ca 10 minuter - vi stod 50 meter bort och på perrongen stod det massor av andra.
Ingen gjorde ett skit - de kanske inte ens tänkte på vad hon såg att vara på väg att göra.
Så när de ropade i högtalarna att tåget var på ingång så sprang jag (observera att jag mycket sällan springer...) och sa helt sonika: Gå bort från kanten! - och när hon gjort det så frågade jag: Hur mår du? Tänkte du verkligen hoppa?
Hon såg INTE ut att må bra nånstans och hon sa att hon nog hade tänkt att gå ut framför tåget och sen sa hon att hon just blivit utskriven och att hon inte mådde särskilt bra - helt lugnt och stilla sen vände hon sig om och gick.
Så eloge till min mycket observanta kusin och till mannen som jag bad följa efter henne och se till att hon fick hjälp och till konduktören som ringde polisen.
Så vi var några stycken som hjälptes åt. Och det var helt odramatiskt.
men tydligen kan det räcka att man bara visar att man ser, att man avbryter tankegången med ganska tydligt:Jag ser dig och vad du tänker göra! typ
Sen att det är vanligt att man har tagit nån slags drog/alkohol för att våga och även kan vara beväpnad för att man har paranoida inslag i sina tankar...det hade jag inte en tanke på.
Men jag tänkte att jag iaf måste göra det lilla jag kunde, jag tror inte att jag hade fysiskt hållit henne fast....men jag vet inte.
jag hoppas så innerligt att hon kommer att få må bättre snart...
-
nä... å ibland skylls det på det. I det här fallet blir det nog en lex Maria anmälan, så tids nog så blir det väl någon form av mild konsekvens; även om den inte läker det faktum att en god man förlorat sin nyblivna fru till en skitdepression.Smecker skrev 2011-12-26 15:59:59 följande:Nej du har helt rätt, det finns definitivt olämplig personal inom vården, resursbrist förklarar inte allt. -
Nä... hörni.. om man skulle ta å äta frukost... *host*

-
så länge man slipper blåsor på fötterna, är det ju ok.. Grattis till en kul kväll!Anonym (ready) skrev 2011-12-26 16:09:32 följande:Yeah, igår var jag ute på krogen för första gången på flera år.. fan så kul jag hade och jag har idag träningsvärk i fötterna haha, för mycket dans hetl enkelt.. haha -
Gott nytt år allihopa!
Jag försöker tänka att 2012 inte kan bli värre än 2011; som var ett av dom vidrigaste åren i mitt liv helt ärligt.. Även om det fanns guldtillfällen och underbara vänner och barn som gjort livet värt att leva. Men vågar inte hoppas på för mkt helt ärligt.. livet är ganska motigt på vissa sätt just nu... hittar inte riktigt lösningen på en del saker, och det gör att jag inser att dejtande och karlar inte är nått jag har möjlighet att ens fundera över just nu...
Men börjat titta på män överallt, på tv, i verkligheten, och lägga märke till allt vackert med dom... (det där typiskt manliga; som inte kvinnor har; som vissa vinklar, vissa sätt att gå, stå, röra sig, dofter osv..) Snart börjar jag nog dregla på riktigt! :-P
Men hur som önskar jag er alla ett bra nytt år!