Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Racer x skrev 2012-03-23 21:47:03 följande:
    Inte alls, några besök men inte mycket mer än så.

Men hur länge hr du varit med på HP då?
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-03-23 21:52:55 följande:
    Röd = offline
    Grön = online

Gå in på en persons profil, kolla ansiktet uppe till vänster.

Hm.. sen juni eller juli tror jag. Det var exet som tipsade om sajten.
    Aha:) men om personen inte har ett foto då likt mig?
  • lemonina
    Heidi1 skrev 2012-03-23 21:57:09 följande:
    Går man in på din profil visas ett tjejansikte

jaha vad bra:)
  • lemonina
    Anonym (cocacola) skrev 2012-03-24 11:10:57 följande:
    Tack!

Fick detta idag förresten:

"Om du fick chansen skulle du bli gravid nu? Har du barnen idag? "

På en datingsida? Förstår inte riktigt, ville han skaffa barn med en gång?
  • lemonina
    Anonym (cocacola) skrev 2012-03-25 11:16:15 följande:

Japp, på en datingsida. Efter några mejl sådär kvällen innan... *suck* Vet inte riktigt hur han tänkte och jag har inte tänkt ta reda på det heller.

Får ju tack ock lov vettigare mejl också.

Tittade förresten in en del killar i rätt ålder som såg trevliga ut när jag la in mina nya bilder så det känns ju bra. Ser kanske inte så tokig ut då    

Undrar ifall någon nappar på hans förslag haha. Kul att det verkar dyka upp nya beundrare för dig.

Det är ingen snygging som kommer in och hälsar på min sida minsann (suck!) Märker dock att jag blivit väldigt utseende fixerad, vilket jag inte är i normala fall. Iallafall inte om man tittar till mitt ex hehe.
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-03-25 17:20:12 följande:

Den enda som lider av din utseendefixering är du själv. Men det är klart, de guldkorn man går miste om och inte vet om har man inte ont av.

En sedelärande historia:
    Tre kvinnor dog tillsammans I en olycka och kom till himlen. När de kom dit blev de mötta av Sankte Per som sa:
    - Vi har bara en regel här i himlen. Trampa inte på ankorna!

Så gick de in I himlen, och visst, där var ankor överallt. Det är nästan omöjligt att inte trampa på en anka, och fast de gjorde sitt allra bästa för att undvika dem råkade den första kvinnan olyckligtvis trampa på en. Sankte Per kommer till henne med den fulaste man hon någonsin sett. Sankte Per kedjar fast mannen vid hennes sida och säger:
    - Ditt straff för att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten fastkedjad vid denna fula man!

Nästa dag råkade den andra kvinnan trampa på en anka och direkt kom Sankte Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt ful man. Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till den första kvinnan.

Den tredje kvinnan har observerat allt detta och är, eftersom hon inte vill bli fastkedjad i evighet med en ful man, mycket, MYCKET försiktig med var hon sätter fötterna.

Hon lyckas att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka, men en dag kommer Sankte Per fram till henne med den snyggaste man hon någonsin sett. Lång, långa ögonfransar, muskulös och smal.

Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord. Kvinnan var helt mållös över mannens skönhet, han var så perfekt som det gick att bli, men lyckas till slut få ur sig:
    -Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att vara fastkedjad med dig i all evighet?
    Killen svarar:
    - Jag vet inte hur det är med dig, men jag trampade på en anka!
    oj vilken historia men jag förstår vad du vill säga. Men det är faktiskt lätt att vara ytlig på datingsidor.
    Det är inte direkt som när man träffar någon och kan bli attraherad av personen för dens innre egenskaper.  
  • lemonina
    Anonym (cocacola) skrev 2012-03-25 17:45:17 följande:

He, he.. man vet aldrig vad det finns för folk. :-P Men det är då inget för mig iaf.

Jättekul när det trillar in mejl från någon ny, känns bra för egot ha, ha... Ännu bättre om det är någon trevlig.

Klart man blir lite utseendefixerad när man nätdejtar, finns ju inte jättemycket att gå efter annars... Men brukar iaf svara alla om mejlar oavsett hur de ser ut, för det är ju andra saker om avgör även om det naturligtvis inte gör något om personen i fråga dessutom är snygg... Men med bara utseendet kommer man inte långt. Du kanske kan testa att byta bild eller ändra presentationstext? Min nya preentation verkar inte vara nå poppis iaf, beöksantalet mindskade när den kom (blev godkänd något senare än bilderna) :-P Fast det är ju inte mängden som räknas det bara ökar oddsen  en aning...  

Jag har precis fått ännu ett mail från samma person som har mailat 4 gånger redan utan att jag svarat och han har varit inne på min sida 13 gånger. Känns lite freaky! Svarar du alla, det var snällt av dig:) men uppmuntrar man inte mer då? jag menar om du upptäcker att personen i fråga inte alls är din stil säger du det då?

Ja min presentation kanske inte är den bästa:s Men jag tycker att det är lite synd att man inte kan chatta där inne på HP utan man får nöja sig med att maila. 
  • lemonina
    Anonym (aldrig min tur) skrev 2012-03-25 17:54:45 följande:
    Måste fråga en sak.. eftersom att jag kommer från ett annat land och många har fördomar gick jag i tankarna om att skriva något liknande i början av min presentationstext.

"Nej, jag är inte muslim, jag våldtar inte, jag äger ingen kamel, jag kör inte svarttaxi, mina föräldrar äger inte någon arabbutik, jag sitter inte med röven vänd mot mecka och ber 5 gånger dagligen, religion är för idioter. Jag talar flytande svenska och har bott i det här landet längre än vad du har gjort.  Så, nu när jag har krossat människors fördomar kan man kanske berätta vem man är.... "

Tycker ni detta är ett bra sätt ?  Kan man skriva det jag har skrivit på lite annorlunda sätt? Meningen är egentligen att folk inte ska behöva vara rädda för att ta kontakt med en bara för att man kommer från ett annat land.

tack på förhand.

tycker kanske presentationen är lite väl aggressiv, i den låter det som att muslimer våldtar och mördar, även fast det kanske inte är din intention. Du har väl lika stor chans att träffa någon som en svensk har utan att vara så magstark.

Tycker du ska satsa på en presentation där du framhäver dina fina sidor:) 
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-03-25 21:19:08 följande:

Jag har som princip att behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Det är bland annat därför jag är väldigt rak och tydlig i den här tråden.

Utgå från dig själv. Hur ytlig vill du att en kille, som du tar kontakt med, skall vara? Vill du att han skall ge dig en chans för att du verkar vara en fin person, eller för att han gillar ditt utseende?

Klart det är lätt att vara ytlig, men det är faktiskt ett val du själv gör. Varför menar du att man inte kan träffa någon från en sajt och bli attraherad för de inre egenskaperna?

Såklart jag vill att en kille ska gilla mig för att jag är en trevlig tjej. Jag menar inte jag inte kan träffa en kille på en sajt för hans inre kvaliteter, det är det jag hoppas på att jag ska göra.

Men jag säger bara att det är svårt när man bara får en bild och några rader i en presentation att inte vara ylig. Men vissa har presentationer som jag inte gillar eller känner att jag aldrig skulle ha något gemensamt med överhuvudtaget  så då tycker jag inte att det är ens någon idé att bygga upp förhoppningen hos den andra.  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!