Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Sa) skrev 2011-11-07 18:55:23 följande:
    ...TACK! Synd var det.. för på flera andra sätt verkade han lovande.. *suck* ...
    Men det som var dåligt var nog av betydande vikt, så du gör helt rätt  Solig
  • Glädje58
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:45:05 följande:
     Jag ser det mer som att jag botaniserar i en butik full med vackra kläder. Alla är dyra och jag har bara råd med ett plagg. Därför är det viktigt att jag kommer ut med ett som verkligen passar mig.
    Nej, det är inte så att du botaniserar i butiken. Du Köper ett plagg, använder det, och kommer tillbaka till affären efter några dagar och hävdar din ångerrätt. Sedan kommer en annan kund med ärlig avsikt och köper plagget. Kunden tror att den får ett nytt plagg och betalar därefter, men så är det inte. Det är begagnat. Sen "köper" du ett nytt plagg...
  • Glädje58
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 10:49:13 följande:
    Jag skulle som sagt aldrig hoppa i säng första kvällen, hade jag upptäckt en bit in i dejtandet att min dejt betedde sig som du hade han dumpats lätt och elegant. 
    Hur hade det avslöjats tror du. Han skulle säkert inte säga sin uppriktiga mening
  • Glädje58
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-08 10:23:35 följande:
    Jag söker någon som _vill_ dra ut på det. Någon som, liksom jag, känner att sex kan betyda något så mycket mer än bara fysisk tillfredsställelse om man bara ger känslan tid att växa. Genom att båda villigt väntar ges man tid att lära känna varandra på ett mycket djupare plan och spänningen som byggs upp mellan de två bidrar till att kärleken kan växa sig starkare. Jag söker inte en "quickfix". Jag söker någon som är där "for the long haul". 
    Tror du inte att det bara är första gången ni har sex som blir speciell, om ni väntar. Efter ett halvår, skulle relationen verkligen vara annorlunda bara för att hon höll på sig ett tag.
  • Glädje58
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-08 11:24:00 följande:
    . Dessutom så lär en sån kille inte SLUTA leta runt och ha sex med prospekt även om han hittat mig. Sånt märks ganska lätt.
    Han skulle kanske ursäkta sitt beteende med att säga "Va fan, jag får ju aldrig nåt sex med dig. Klart att jag måste söka det någon annanstans"

• Glädje58

Jag har noterat att det är många kvinnor på HP som inte har något profilbild. Är det så på andra forum också?

• Glädje58

Men träna är bra för kroppen, och sinnet. För att inte glömmar bort att det ökar dina chanser att träffa H*n med stort H och litet n.

Umgås och prata, gärna med ett stänk hurmor. Det är väl bra det...

• Glädje58

Jag har ett fantastiskt bra tips till er som dejtar. Ät inte ett halvt paket upptinade blåbär en kvart innan ni går på dejt. Jag har precis ätit det, och jag är helt blå om läpparna, tänderna, tandköttet och resten av munnen. Även om jag har sköljt munnen i två minuter så är det fortfarande blått. Som tur är, så är jag på jobbet nu och inte i färd med att göra mig i ordning för någon dejt. Puh...

• Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-08 22:44:00 följande:
    Haha, jag hade tyckt att det var skitkul att träffa en kille som kom blå i halva ansiktet. Särskilt om han med ett brett och ärligt (och blått) leende frågar mig om det inte var en smurf jag sökte
    Charmigt!

Vet i tusan om du verkligen hade tyckt det om du såg mig nu  Skrattande

Men det var en bra kommentar du hade om smurfarna. Det ska jag komma ihåg om jag glömmer bort tipset om att ge katten i blåbär :)
  • Glädje58
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-08 22:48:48 följande:
    ...Verkar ibland som om kärlek och relationer är totalt olika saker.. det ena är en sak, det andra en sak. ibland går dom ihop. Ibland inte. ÄR obotlig romantiker, så tror på kärlekens existens. Bara vet inte om den alls är möjlig i mitt liv, under denna tiden i mitt liv.. kanske borde lägga ner det, och vänta några år. (mina stora barn är vuxna inom fem år) Kanske blir lättare sen..

Skulle en lösning vara att ha en kk under tiden du väntar på den rätte?

Så kan jag känna det...

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!