FredrikCA skrev 2012-04-09 22:20:18 följande:
Jag misstänker denna anonyma person är Smecker... men ivilketfall mitt sista inlägg här eftersom jag varken tillför något eller ni tillför mig något egentligen, Ursprungligen skrev jag här för jag ville se om jag var ensam om att tycka dejtsiter var odugliga.
Jag är ärlig mot mig själv precis som jag är ärlig mot alla andra, Jag har valt att inte ta första bästa jag stöter på. Jag har inga som helst intentioner att kontrollera någon annan än mig själv- Om du läst mina inlägg så har jag bara kommit till insikt med att jag bestämmer vilka som är delaktiga i mitt liv och min värld, Att ingen någonsin kommer kunna forma mig som dom vill utan att jag själv är med på det.
Det har inget alls med att kontrollera andra att göra. Det har med självsäkerhet och insikt att göra- Jag fick en ögon öppnare och en helt annan världssyn efter att blivit väldigt nedbruten och inte ens veta om jag kunde lita på mina egna känslor, Nu kan jag det och det är dom som jag lyssnar mest till. Jag kommer aldrig överge någon eller liknande om jag blir behandlad på samma sätt som jag kommer behandla den personen, Jag förväntar mig bara att om man säger "Jag älskar dig" så menar man det och inte har någon dold agenda.
Jag har inte aspergers, Kanske autistiskadrag jag vet inte. Du är inte en person med kompetens att diagnosera ivilketfall och särskilt inte utan att känna personen ifråga. Så om någon säger "glöm inte dörren när du går" så tolkar jag det som att jag ska stänga efter mig, Normalt behöver man inte säga sådant jag brukar lämna saker i samma position eller kondition som dom var när jag kom in i rummet eller innan jag började använda enheten eller vad det nu rör sig om.
Kvinnor runt 30 har sannolikt dom flesta barn ja, Men det finns singel kvinnor i samma ålder utan också.
Vill man resonera "Vad är det för fel på dom eftersom dom inte har barn?" så kan man ju resonera samma om dom ensamstående med barn "Vad är det för fel på dom eftersom dom inte har ett förhållande?"
Vad dom har för kärlekshistorik iövrigt angår mig inte så länge dom är seriösa och ärliga, Jag skiter fullständigt i om dom haft 50 killar eller 0 innan. Jag förväntar mig bara att om dom vill träffas så är det för att dom tänkt precis som jag ge varandra en seriös och ärligt försökt, Och inte för att man ska vara någon form av ryggstöd eller inkomstkälla medans dom bakom ryggen letar efter annat.
Jag begick misstaget att förälska mig i en tjej som egentligen inte alls var min smak, Men jag tyckte synd om henne inledningsvis och hon utnyttjade min empati tills jag blev kär och helt plötsligt så var hon precis allt jag ville ha. Nu när ögonen och förtrollningen släppt så förstår jag att det egentligen var det bästa som hänt trots att jag höll på att gå under av det bokstavligen.
Det är mycket möjligt, Ett bra exempel annars är även mig om man känner mig tillit och respekt är inget man får från start, Det är något man förtjänar övertid att vissa har svårt att förstå detta är förkastligt men så fungerar det för mig och oavsett hur hårda eller elaka formuleringar man gör så kommer det aldrig förändra sig, Det har aldrig någonsin fungerat på mig. Däremot så var jag naiv och trodde att alla var lika ärliga och seriösa som jag själv var och därför finner jag det inte mer än lämpligt att man försäkrar sig om att så är fallet innan man släpper ner guarden helt. Den som inte står ut med det har uppenbarligen inte det tålamod, vilja eller intresse som krävs ivilketfall.
Tack, Ja jag har aldrig påstått att jag är felfri eller perfekt- Jag jobbar med mig själv och kommer troligtvis göra det tills jag dör; Om inte annat för att lära mig nya saker. Jag skrev några skämt med ";)" efter för jag antog att det var etablerad internetstandard men uppenbarligen existerar inte känslomässiga förknippningar med smiles och dyl på just detta forum så det var mitt misstag.
Tack till samtliga för ni tog er tid trots att jag uppenbarligen infekterade stämningen.
FYI, jag kan inte skriva anonymt förrän 5 maj. Men snyggt försök.