FredrikCA skrev 2012-04-09 18:07:18 följande:
Och för att förtydliga eftersom det uppenbarligen uppfattades som jag skrev att singel killar anser ensamstående mammor är någon form av begagnade leksaker.
Det var inte alls så jag menade- Jag försökte förklara varför många är osäkra och nervösa inför att hoppa in i ett familjeliv när man inte har tidigare erfarenhet av det.
Det betyder inte att ensamstående mammor inte är attraktiva eller eftertraktade jag vet kräk som specifikt letar ensamstående mammor men inte i avsikt att stanna i relationen utan för dom ser det som en garanti för att hon inte nekar dom vissa saker.
Personligen om jag skulle falla för en ensamstående mamma och man skulle känna att man tycker om barnet osv så är det nog säkert så att man skulle försöka. Men det känns som sagt som ett väldigt kliv upp och personligen går det ingen som helst nöd på mig att vänta och försöka hitta någon som är på samma nivå. Jag har allt annat jag vill ha i livet redan och jag har många år kvar att leta om jag vill det.
Som jag sa tidigare att nätdejtingen går segt var ett konstaterande, Att man får 20 mail om dagen innebär inte att man automatiskt träffar en bra tjej. Och som jag sagt flera gånger tidigare det är inte jag som missar något, Jag har som sagt redan allt annat på plats utom just kärleken men just nu så är den inte akutare än att jag har råd att vara mig själv, Att ha kontroversiella men ärliga och raka åsikter som kan reta folk.
Jag har inget behov av att få ihop det med någon för sakens skull om jag säger så, Jag är hellre inte intresserad av att bli utnyttjad igen- Jag har blivit det en gång för jag var så genomsnäll och naiv, Det är efter detta som jag valde att aldrig mer välja bort mig själv och därför är mina åsikter det viktigaste för mig.
Sedan kan ni hånskratta och tycka jag är en idiot om ni vill, Det rör mig inte i ryggen eftersom jag nu är så säker i mig själv, Jag har ett bra jobb, En inkomst som är högre än vad normala familjer har, Vänner och arbetskamrater som är underbara och har ömsesidig respekt och tillit till.
Så det är så det är, Jag har råd att underhålla mig själv med att skicka koder, puzzel eller bara säga exakt vad jag tycker och tänker- Även om jag kanske inte har rätt så är det min nuvarande åsikt och som jag sagt tidigare jag är flexibel och absolut inte ristad i sten så det betyder inte att mina åsikter kan förändras med erfarenhet.
"Pussel". Man börjar inte med versal efter ett kommatecken.
Om åsikter är det viktigaste för dig så tycker jag synd om dig. Men lycka till, för all del.