Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

takida skrev 2012-04-09 19:30:14 följande:
    Nu blir jag faktiskt lite sotis, trodde vi var exklusiva med varandraFlört
    Hålla på att skicka hjärtan till smecker på det där sättet, ajajGlad
    Äsch, hon har hjärtan så det räcker till dig med. Om inte så kan jag skicka vidare några.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 19:33:06 följande:
    Har du inget svar?
    Jo, men det har inte du med att göra. Du kanske borde fundera över vad du själv gör här när du träffar en som har barn som är 1 och 3 år. Dejtar du ändå?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 19:41:41 följande:
    Vi är fria bägge. Vi har inte bestämt något. Bara att vi träffas o känner oss för. Vi har inte sagt att vi är ihop. Vi har bara träffats 3 helger.  Detta är väl en dejtingtråd så då passar det väl bra?
    Men du dejtar ju inte alls.
    Sen är jag med på HP, och han är med på annan sida. Än så länge.Jag tycker inte det finns anledning att rusa in i ett förhållande. Varför skulle man det?
    Ja se där, äntligen en något så när intelligent förklaring. Och nej, jag dejtar inte alls. Slösa ingen tankemöda på det, du kommer ändå inte att få ihop det.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 19:47:19 följande:
    Kan väl vara så enkelt som att du när du började skriva i tråden dejtade och nu har du träffat någon så du inte behöver dejta mer men skriver fortfarande i tråden .....

Men det får vara hur det vill,jag har inget problem med det.
    Nej, jag är fortfarande singel.
  • Smecker
    Independent skrev 2012-04-09 19:47:35 följande:
    Kan man verkligen börja en mening med "och"?
    Ja, enligt Språknämnden.
  • Smecker
    Independent skrev 2012-04-09 19:55:37 följande:
    Jag googlade innan jag frågade men hoppades på ett svar från dig själv där du beskriver med dina egna ord men ok det får duga.
    Varför uppfinna hjulet igen?
  • Smecker
    Independent skrev 2012-04-09 20:02:28 följande:
    Jag vet inte. Kanske för att många påstår fortfarande att man inte kan inleda meningar med "och". Ville veta hur du såg på saken. 
    Vad vet jag? Många sådana regler tillkom för 50-100 år sedan och har reproducerats sen dess. Språknämndens rekommendationer får inte alltid det genomslag det borde bland svensklärarna, vissa av dem håller sig till hävd och tradition snarare än moderna riktlinjer.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-09 20:05:54 följande:
    Jag tror alla kan vara överrens om att detta inte är ett språkforum och om någon har svårt att förstå innebörden av ett inlägg om man råkar trampa över en grammatisk regel eller göra stavfel, Så är det dennes problem och det går säkerligen söka någon form av terapi för detta. 

Vi andra som fortfarande förstår inlägget och vet att stavningen inte är det relevanta i diskussionen kan nog bara fortsätta som vanligt. :) 
    Höjden av arrogans är att prata om sig själv i plural. "Vi andra"? Vad är nästa steg, att du börjar prata om dig själv i tredje person?
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-09 20:08:57 följande:
    Eller så kan man se det som en helt gratis lektion i svenska språket och hur man stavar allt beror på hur man tar saker och ting *äckligt positiv för tillfället*
    Men snälla Legacy, du vet väl att "de andra" är perfekta som de är, och så intelligenta att de inte kan ta till sig en dylik språklektion.

Välkommen tillbaks! Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!