FredrikCA skrev 2012-04-11 13:35:50 följande:
Nej men om man inte kan inse vad man gör fel annat än att vara sig själv trots att 20 av 25 personer säger så är det ganska svårt att förändra något.
För mig tex så uppfattar dom flesta mig som väldigt mekanisk och torr eftersom jag har en ganska neutral ton innan jag vet vad det är för person jag har att göra med.
Mina kompisar (både tjejer och killar) har försökt få mig att försöka vara som jag är med dom med alla; "För man är skitrolig, omtänksam osv", Men dom förstår inte att jag inte kan vara så innan jag vet vad en person gillar eller ogillar. Jag kan anta men då går jag oftast in med en mycket för hög attityd som sticker i ögonen på folk istället- Jag ger en bild av mig som något jag inte är. Jag är definitivt inte okänslig på något sätt, Jag bryr mig absolut vad andra tycker och tänker (Förmodligen för mycket) och det är väl därför jag är sån som anpassar mig och formar mig inom komfortabla gränser till vad omgivningen verkar vilja.
Man kanske kan fråga vad man gör för fel? Det kanske inte alltid hjälper, det vet jag, men man kan försöka.
Jag kan inte uttala mig om huruvida dina kompisar har rätt eller inte, men det är naturligt att man inte är 100% av sig själv med någon ny, det är ingen. Jag ser inte att du som person och hur du funkar, trots vad dina vänner säger, på något sätt skulle vara "fel". Enda nackdelen är att det tar dig längre tid att komma någon ny inpå livet, men det är du inte heller ensam om.