• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Cosan
    Lilly11 skrev 2011-11-04 01:33:45 följande:

Tänk vad folk är kreativa när de väljer vad de ska samla på nu för tiden
    www.expressen.se/nyheter/1.2611883/hade-23-do...

Själv samlade jag på salt- och pepparkar som ung......

Vilket satans jobba att gräva och klä dem och allt. Hoppas de blev riktigt snygga.
  • Lilly11
    Cosan skrev 2011-11-04 01:42:41 följande:
    Vilket satans jobba att gräva och klä dem och allt. Hoppas de blev riktigt snygga.
    Vem vet, han kanske har nån dejt till dig i sin kollektíon??

Nä, nu märks det på min humor att jag börjar bli övertrött.....natti natti
  • Anonym (Mojo)
    Cosan skrev 2011-11-03 22:54:28 följande:
    Värsta öken på dessa nätdejting sidor, förmodar att man bör ha bild, vad är lämpligt att välja för bild? Ska man ge sken av att vara värsta snyggingen så man sminkar upp sig och målar kroppen för att framhäva muskler? Eller är det bättre att köra på något mer neutralt? 
    Har en rätt otydlig bild (inte med mening, ont om bilder på mig), med bättre bilder hemliga i galleriet (där är min son med, så funkar ej som presbild ens om man suddar bort sonen)..
  • Anonym (Mojo)
    Lilly11 skrev 2011-11-03 23:31:46 följande:

Suck, verkar vara en sån kväll när en stackars tjej måste anstränga sig för att få lite uppmärksamhet.....

Men gå på era dejter ni bara....jag är inte bitter....=)

Sorry att jag var upptagen... Flört
  • giftgrodan

men alltså... Nu undrar jag om jag ska ge upp på riktigt. Jag får i stort sett inga mail, och ingen svarar när jag själv mailar. Jag är inte så särskilt snygg och jag är säkert ingen som passar alla, men betyder det att det är helt kört? På i stort sett alla tjejer här i tråden verkar det ju som att friarna bara står på kö... :/

• Anonym (ny)

det är alltid så att jag är så rädd att bli besviken när det är nån som är så himla trevlig och "rätt" online...att man sedan inte ska känna nån kemi när man ses
    jag har kontakt med en kille. han är "på" och jag känner att detta skulle kunna bli en bra person...vi ska ses på onsdag!

• Lilly11
    giftgrodan skrev 2011-11-04 03:29:42 följande:
    men alltså... Nu undrar jag om jag ska ge upp på riktigt. Jag får i stort sett inga mail, och ingen svarar när jag själv mailar. Jag är inte så särskilt snygg och jag är säkert ingen som passar alla, men betyder det att det är helt kört? På i stort sett alla tjejer här i tråden verkar det ju som att friarna bara står på kö... :/
    Hmm....det där låter inte så roligt. Men det brukar väl vara lite så i perioder? Tro inte det har med ditt utseende att göra. Ibland är det bara slumpen. Upp med humöret. Byt ut din presentation och/eller skapa en ny profil och ta nya tag. Eller lägg ner ett tag och skäm bort dig själv. Du kanske behöver en paus? Det är lätt att bli less och bitter därute.....
  • Lilly11
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-04 01:49:00 följande:
    Sorry att jag var upptagen... Flört
    Ja, NÅN ordning får det väl ändå vara....frånvaro och sen ankomst innebär en prick i protokollet....men jag nöjer mig med en varning denna gång...
  • Anonym (HP)
    Glädje58 skrev 2011-11-03 23:47:10 följande:
    Ska du sova över hos honom?
    Ja jag ska sova över hos honom en natt, det är väl inte det som jag är orolig för utan att han ska vara någon galning även om jag är 99,9 % säker att han inte är det. Men det vore ju trist att bli yxmördad eller liknande på bortaplan. 
  • Lilly11
    Anonym (HP) skrev 2011-11-04 07:49:03 följande:
    Ja jag ska sova över hos honom en natt, det är väl inte det som jag är orolig för utan att han ska vara någon galning även om jag är 99,9 % säker att han inte är det. Men det vore ju trist att bli yxmördad eller liknande på bortaplan. 
    Ja, det är ju sant....bättre bli det på hemmaplan.

Vad säger man "bättre förekomma än förekommas" - så  ta med dig en egen yxa. =)

Mitt råd är att berätta om din oro för killen och se vad hans reaktion blir. Det gjorde jag en gång med en kille som verkade trevlig. Han vägrade träffas någon annanstans än hemma hos honom trots att inte varit något problem att ses offentligt eftersom vi bodde i samma stad.

Hans reaktion var skrämmande. Blev nedlåtande mot mig och hade ingen förståelse alls. Försökte provocera/manipulera mig att ses hos honom.

Jag gav honom en verbal snyting och blockerade direkt.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!