• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Lilly11
    Anonym (ny) skrev 2011-11-04 06:25:28 följande:
    det är alltid så att jag är så rädd att bli besviken när det är nån som är så himla trevlig och "rätt" online...att man sedan inte ska känna nån kemi när man ses
    jag har kontakt med en kille. han är "på" och jag känner att detta skulle kunna bli en bra person...vi ska ses på onsdag!
    Ha trevligt och låga förhoppningar så blir det nog bra.
  • Anonym (Färsking!)

Var på dejt med han som jag dejtat sen början av oktober igen igår, eller vi var hemma hos honom. Jag fattar fortfarande inget där, gillar han mig? Vill han fortsätta? Va? Ah jag frågade väl igår om det kändes bra och så och hans svar var "ja det känns bra" och sen var det bra med det. H, snart en månad senare och det känns som dejt nummer ett. Fast... mindre skoj.

• Lilly11
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-04 09:01:10 följande:
    Var på dejt med han som jag dejtat sen början av oktober igen igår, eller vi var hemma hos honom. Jag fattar fortfarande inget där, gillar han mig? Vill han fortsätta? Va? Ah jag frågade väl igår om det kändes bra och så och hans svar var "ja det känns bra" och sen var det bra med det. H, snart en månad senare och det känns som dejt nummer ett. Fast... mindre skoj.
    Är han oduglig eller ointresserad?

*ta mig med en nypa salt, jag är bitter*
  • Anonym (Färsking!)
    Lilly11 skrev 2011-11-04 09:21:13 följande:
    Är han oduglig eller ointresserad?

*ta mig med en nypa salt, jag är bitter*

Såklart han är oduglig ALLA älskar mig
  • Glädje58
    Anonym (HP) skrev 2011-11-04 07:49:03 följande:
    Ja jag ska sova över hos honom en natt, det är väl inte det som jag är orolig för utan att han ska vara någon galning även om jag är 99,9 % säker att han inte är det. Men det vore ju trist att bli yxmördad eller liknande på bortaplan. 
    Inte för att jag kan göra något åt situationen, men tala om för oss när du åker och när du kan förväntas komma tillbaka till tråden. Skönt att veta att det gick bra och så...
  • Lilly11
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-04 10:46:17 följande:
    Såklart han är oduglig ALLA älskar mig
    Jo, det är klart =)

Du förtjänar mer än honom.
  • Cosan
    giftgrodan skrev 2011-11-04 03:29:42 följande:
    men alltså... Nu undrar jag om jag ska ge upp på riktigt. Jag får i stort sett inga mail, och ingen svarar när jag själv mailar. Jag är inte så särskilt snygg och jag är säkert ingen som passar alla, men betyder det att det är helt kört? På i stort sett alla tjejer här i tråden verkar det ju som att friarna bara står på kö... :/
    Hehehe, jo jag vet hur det är, känns fan lättare att fixa en dejt i busskön. Fick mitt första svar igår från någon som verkade riktigt grym, tyvärr var svaret föga roligt: "du får leta vidare" Tungan ute
    Jag hade ju tänkt fixa en dejt med någorlunda ärlig uppgifter om mig själv, men blir väl att man ansluter till ljugarbänken om något år Rynkar på näsan
  • Cosan
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-04 09:01:10 följande:
    Men har du tänkt igenom vad du vill få ut? Vad är roligt i livet för dig? Vad är det som hindrar dig från att göra roliga saker på en dejt med snubben?
  • Lilly11
    Cosan skrev 2011-11-04 11:18:51 följande:
    Hehehe, jo jag vet hur det är, känns fan lättare att fixa en dejt i busskön. Fick mitt första svar igår från någon som verkade riktigt grym, tyvärr var svaret föga roligt: "du får leta vidare" Tungan ute
    Jag hade ju tänkt fixa en dejt med någorlunda ärlig uppgifter om mig själv, men blir väl att man ansluter till ljugarbänken om något år Rynkar på näsan
    Apropå busskön.....kan vi inte starta en lista på andra ställen man kan träffa någon på???

Jobba för att avskaffa den här tråden typ? *men hur dum får hon va, nu när vi har så trevligt*
  • Cosan
    Lilly11 skrev 2011-11-04 11:54:04 följande:
    Apropå busskön.....kan vi inte starta en lista på andra ställen man kan träffa någon på???

Jobba för att avskaffa den här tråden typ? *men hur dum får hon va, nu när vi har så trevligt*
    Det finns massa ställen, det stora problemet är undvika att framstå som ett "needy freak". Finns inte riktigt i den svenska kulturen att flörta. När jag var i USA flörtades det hej vilt, räckte med man satt på en cykel så visslades och vinkades det för fullt. Blev lätt förvirrade som svensk i början.
    Problemet  är med att flörta på stan så får man lite av grisen i säcken, hade ju hoppats kunna undvika det med nätdejting, dock verkar det vara samma gris i säcken på nätet. Enkla korta förklaringar om vem man är, där det mesta låter toppen, det finns inga så perfekta människor som på nätet jag man enkelt konstatera.

Jag testade det här med att ragga med blåtand, men fick aldrig något svar och kändes ungefär lika seriös som att köpa en triss för att betala månadens räkningar.

Tunnelbanan var riktigt svårt, jag gjorde några riktigt tappra försök, men tyvärr (freak stämpeln blev total)

Ketchup kön på McDonalds var nära att gå hem förra veckan för mig, men hon var lite för ung för min smak, var nog faktiskt mer hon som flörtade med mig, kom fram och skulle snacka mer efter maten blivit upp äten.

Tror situationer där det uppstår ett litet problem i samhället är det enklaste i Sverige. Lite lång oväntad kö bildning, vägbyggen, provrum, hissar mm.  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!