• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-12-09 19:44:04 följande:

Ja. Det har du iofs rätt i. Men ett tips är att aldrig jämföra dig med mig. Du kan liksom inte vinna då.
    Nä, det är väl bara att erkänna sig besegrad. Bryta ihop och komma igen. Liksom.Solig
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2012-12-09 20:11:54 följande:
    Herregud jag ser gravid ut! Har bakat cookiedough tryfflar och lussesniglar. Sen hade jag pizzapaus sen var det provsmakning. Ligger på soffan med en knapp uppknäppt i jeansen. Hahaha *mätt*!
    Så mycket bakande, du kanske har glömt en bulle i ugnen
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2012-12-09 20:25:31 följande:
    Ulfas: Haha känns nästan så (huuu fruktansvärda tanke...) men vid ett ultraljud skulle det nog simma runt lussesniglar, tryfflar och pizza hahaha
    Jo, det skall ju vara en bagare inblandad någonstans också. Du har några små sen innan väl?Baby
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2012-12-09 20:36:46 följande:

Jepp tre små prinsessor har jag( typ varannan vecka), yngsta fyller 4år snart
    Så gulligt. Jag har en av var sort. Roligt att ha fått en tjej för jag har bara en bror och han har två pojkar. Inte många tjejer alltså.
  • ulfsas
    Cocacola skrev 2012-12-09 23:06:15 följande:
    Haha har nog ett helt ok minne. Men jag har nog missat kravet på att man måste ha något vettigt att skriva, eller så är allt jag skriver vettigt?!  Skrattande
    Läget?
    Läget är väl bra men då jag var ute i lördags så somnade jag ca kl 1900 igår just efter middagen....sedan ringde dotterns väckarklocka 0615......skönt att sova ut faktiskt.

Idag blir det en sväng t.o.r Paris. Alltid något. 
  • ulfsas
    Cocacola skrev 2012-12-09 23:52:12 följande:
    Lagat hålet i min one piece Förvånad har bara skjutit på det i ett halvår eller så... De där med att sy är inte riktigt min grej, men, men inget hål längre.

Har dessutom konstaterat att min surdegsgrundverkade klar så jag har rört ihop två degar som helst ska bli knäckebröd och honungsbröd i morgon. Misstänker att resultatet blir både bränt, stenhårt och kletigt. Bakning är inte heller min grej riktigt men har någon slags förhoppning om att just surdegsbröd är det. Pillandet med matning av degen och sånt känns iaf som min grej men det vore ju bra om det blev bröd i slutändan också...

Några husliga talanger måste jag ju ha?
    Ja, hur skall du annars kunna bli gift
  • ulfsas
    Cocacola skrev 2012-12-10 14:28:00 följande:
    Ibland behöver man sova länge, skönt!

Din lila Pariskommentar satte fart på en hel tankekedja här, ibland är det de små sakerna som är lösningen. Precis vad jag behövde. Solig
    Glad att det lilla kunde vara till nyttaSolig
  • ulfsas
    Cocacola skrev 2012-12-10 14:35:44 följande:
    Haha, det gick fint ändå, var ju till och med hemmafru en sväng (världens sämsta?) Nåja, för tillfället jobbar jag på att bli skild. Nyss hämtat exets personbevis i lådan och ska klura ut hur man enklast och tydligt nog formulerar den där fullföljan av skilsmässan så det blir väl postat ikväll eller imorgon. En sak i taget lixom.. :P
    Åhå, jag har inte hängt med i svängarna riktigt....

Av vad jag kommer ihåg så var det enkelt att fullfölja skilsmässan men jag tror att man kan skriva på vilket papper som helst och att det inte finns någon officiell blankett.

Jag hittade en blankett på nätet som dög utmärkt i stil med den i länken nedan.

www.juristjouren.se/wp-content/uploads/2012/04/mall-fullfoljd-aktenskapsskillnad.pdf 
  • ulfsas

Själv har jag börjat fundera på en husförsäljning. Vill egentligen inte flytta men det vore nog klokast och mer ekonomiskt.

• ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2012-12-11 20:54:01 följande:
    Åh jag vill bo i en gammal kyrka eller skola där det spökar och knarrar massorSpöke
    Har du sett för mycket på Greveholm eller?SpökeDöd
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!