• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2013-09-12 14:23:22 följande:

Med spagettiarmar menar du?
    Nej. Jag menar Vanilla ice 2.0.

Ditt nya och uppgraderade jag.

Tycker du ser ur lite som Linda Hamilton i Terminator.
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-09-12 14:57:18 följande:

Fast han är ju faktiskt ganska cool smile2.gif Fast då hade jag nog fått bli butch för att ha någon tur på kärleksfrontenObestämdsmile5.gif
    Haha. Ja antagligen.
  • ulfsas

Man går väl på det man kan.
    Är det bara en bild utan text så är utseende/bild 100% tycker jag.

Har man lärt känna någon så är inte utseende lika viktigt eller jag menar att om man har kemi involverat så tycker man att hon är vacker hur hon än ser ut.
    Alla blir ju inte kära i fotomodeller.

• ulfsas

MrC. Det är synd om oss om inte de syndiga tjejerna hör av sig till oss också

• ulfsas
    visma1 skrev 2013-10-09 12:30:58 följande:
    Men ulfsas och MrC mfl är inte FL lättraggat? Ser er i trådar när jag väl orkar läsa annat än i min favvo, så här borde ni väl kunna hitta dejter?
    Ser inte FL som en dejting eller raggsajt.
    Möjligen om det gäller blinddejter då vilket inte är min grej alls.
    Det är allt för chansartat tycker jag. Det är svårt nog på en dejtingsajt med bilder och här finns det oftast inga.
    Inte heller vet man om någon tjej är så sugen på att få raggbrev i inboxen heller. Man vet ju (jag iaf) knappt var folk bor ens. Jag har min smak och det är klurigt även på krogen när man ses IRL.
    Summa summarum så är FL stundtals kul men just kanske inte för raggändamål. 
    Man, pappa, singel, 49 år, Sundbyberg. Flygkapten.
  • ulfsas
    Ernst Hugo skrev 2013-10-09 22:20:16 följande:
    Jag tycker FL är enastående i bemärkelsen att man lära känna massa trevliga människor. En del blir det dejt med andra blir man vön med. Oslagbart Tänkte på dig idag ulfsas. Är inte sista inflygningen till Kastrup obehaglig som pilot? Kastvindar från sundet och vatten under.
    Nej, inte särskilt. Har landat där hundratals ggr faktiskt. 
    När man landar mot sydväst på bana 22L så kan det ibland bli turbulent sista biten när det blåser en hård västlig vind pga att det blåser över terminal och hangarer.
    Annars så är det ju platt och mycket långa banor så det är inte så krävande.
    Googla/Youtuba Skiathos, Innsbruck, Samos eller Gazipaza så är det värre samt de flesta norska flygplatserna.
    Hade en VOR-inflygning i Haugesund med både minima och målnbas på 400 fot rätt kort bana samt byig sidvind på maximala 36 knop och svart vatten under. Det var jobbigt. Man flyger då helt manuellt som alltid vid landningar i hårt väder.

Hade en tur till Brussel där det var hård vind. Alternativflygplatsen Amsterdam med sina 5 banor stängde pga vinden. Får göra två Go Arounds till olika banor pga att vinden vred sig och då gick över gränsen för aktuell bana men det lyckades till sist. Blev vectorerade runt på låg höjd med kraftig turbulens däremellan. Efter den landningen så hade en stor del av passagerarna spytt (ett 10-tal iaf av 180) och en tjej i 50-årsåldern hade blivit så rädd att hon inte kunde kunde/orkade gå så jag fick beställa en rullstol till henne så att hon kom ut ur planet och vidare in i terminalen. Jag och pursern halvbar henne i var vår arm. Det var hårt.
    30 min senare for vi hem igen. Ännu en dag på kontoret liksomSolig 
  • ulfsas

Om det är på sniskan så beror det på sidvinden. Normalt sett så flyger man in med upphållning men på en 20-30 fots höjd så vrider man planet rätt med tanke på banan och lutar ner vingen mot vinden så att man inte driver av banan.

• ulfsas

Hej från ett soligt Östersund.
    Kravlista? Jo, några krav har jag väl men det har väl nästan alla. Vore konstigt annars.
    Summerar man kravet så blir "kemi" ett bra ord.
    Svårt med kemi på FL där de flesta är rätt anonyma. Man vet ju inte ens vilka som är tjejer och killar ibland då deras avatarer och profiler inte avslöjar mycket.
    Kemi från två håll är inte så lätt. Den jag är intresserad av behöver ju inte tycka om mig osv.
    Ute på krogen kan man ju se vem man går fram till och om det verkar finnas intresse.
    Krogen har också nackdelar.

Jag har aldrig uppfattat FL som en dejtingsajt även om en del har tur att träffas här. Alla kanske inte är sugna på raggbrev i inboxen.
    På Match och HP får man ju förmoda att de har intresse av att ses.

• ulfsas
    Madida skrev 2013-10-10 20:23:55 följande:

Dejting? Sexinviter på FL? Vilket tvättmedel som är bäst?
    Bra att du är flexibel. Själv kör jag med VIA. Bäst är det kanske inte...
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-10 20:48:50 följande:
    På dejtingfronten har jag lagt ner allt vad dejting heter
    Varför? Hade inte du redan träffat någon? Kanske just därför.
  • ulfsas
    Heidi1 skrev 2013-10-10 20:34:15 följande:
    Ulfas brukar du flyga till Bergen?
    Har varit där många ggr men numera så sköter norrmännen det mestadels själva.

Bor du där? 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-10 21:04:12 följande:
    Ulfas: Precis just därför
    Då var det ju bästSolig
  • ulfsas
    Heidi1 skrev 2013-10-10 21:06:29 följande:

Bor ca 3,5 h där ifrån. Mina barn kommer flyga några ggr per år mellan Landvetter och Bergen, ibland med mellan landning någon stans.
    3.5 timmars promenad eller med bil?
    För mig som flyger så är 3.5 timmar Aten ungefärSolig 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2014-09-07 21:33:56 följande:
    Kul att denna tråd fick liv smile2.gif Även om jag mer försöker överleva hemnetdjunglen för tillfället hahaha smile2.gif Det alla nätdejtade är steg 2i djungelskolan smile5.gif Först dejtingdjungeln sen hemnetdjunglen smile2.gif
    Hej Vanilla. Så du/ni är i hus?letartagen?

Låter trevligt. Djungel som djungel. Själv har jag ett hus redan, bara dejtingdjungeln för mig alltså.

Ha det fint.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2014-09-08 21:00:21 följande:
    Mja inte hus men större boende letar vi efter smile1.gif Hur går det för dig i dejtingdjungeln då?
    Har gått ur allt nätdejtande förutom Happypancake. Tycker att det dels har varit allt för få svar på Match och jag tappade tron på den formen när jag inte kände igen den kvinna jag senast nätdejtade från bilden och hur hon såg ut i verkligheten.....

Jag har dock träffat på ett antal IRL på Caféet och nu i somras en norska på KosSolig Inget allvarligt men kul ändå.

Man har ju sin smak och jag går mycket på den kemi som finns. Det är lättare när man är ute och ser den tjej man har lust att prata med. Man har ju inte lust på alla. För och nackdelarna är ju att inte alla går ut så de missar man kanske därav kontot på HP.

Hur stor lgh letar ni efter? Har du eller han barn från förut?
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!