• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2013-02-20 21:21:11 följande:
    Hmm ja kan tänka mig att de kanske inte är ett ställe som lägger ner jätte mycket energi på maten om det är mycket folk ute tyvärr.
    Vet inte. Jag kanske inta var så sugen som jag trodde.
    Kan ju bero på gästen också. 
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Madida skrev 2013-02-20 22:07:03 följande:

Det heter Bright och ligger på bergsgatan. Tycker absolut du ska prova det.
    Där har jag haft ett par dejter
    Får väl lura dit en käck Malmötös någon annan gång då och prova restaurangen.
  • ulfsas

Var på dejt i fredags. Lite äldre tjej än vad jag är. Tyvärr såg hon ut att vara säkert 10 år äldre ut än i verkligheten.
    Visst var det trevligt men..... 

• ulfsas
    Madida skrev 2013-02-24 00:35:25 följande:
    10 år äldre ut än i verkligheten? Du menar att när ni träffades så såg hon ut att vara 10 år mer än vad hon var?
    Jag uttryckte mig lite tokigt. Hon såg 10 år äldre ut i verkligheten än på sin bild på Match.
  • ulfsas
    lemonina skrev 2013-02-24 00:44:35 följande:

Ja jag blev också konfunderadObestämd
    Intge undra på när någon har ett major syftningsfelTungan ute
  • ulfsas
    lemonina skrev 2013-02-24 00:50:25 följande:
    haha ingen fara jag förstod nästan vad du menade när jag läste mellan raderna. Så det känns inte som det blir någon mer dejt där eller?
    Nej, det blir det inte. Hon var trevlig, hade bra jobb och fin lgh på Östermalm men jag saknade det där man kan kalla för kemi.
    Saker o jobb o utbildning är inte oväsentliga men de styr inte vad jag söker. 
  • ulfsas
    Madida skrev 2013-02-24 00:48:43 följande:
    Kanske lagt upp gamla bilder? Jag fattar inte varför man gör sånt, alltså lägger upp förskönade bilder. Tror man att det inte ska synas när man träffas?
    Hon hade en oerhört klatchig bild men men...

Jag har själv en bild som är sisådär. Lite med mening. Som en tjej sa när vi möttes i Kungsträdgården ''du ser ju mycket bättre ut än på bilden''- lite min tanke då. Så att de inte svimmar när vi sesSkrattande 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 00:51:41 följande:
    Ulfsas: Men hur var hon som person?

Jag råkar vara väldigt fotogeik eller vad det heter och blir bra på kort. Sen ser jag då fan inte ut så irl
    Hon var jättetrevlig men jag hade inte velat bli fysisk om du förstår. Om inte man vill det så är det ju kört. Jag vet ju heller inte vad hon tyckte om mig.
  • ulfsas
    Madida skrev 2013-02-24 01:01:41 följande:
    Eller alla dessa överviktiga personer som tar foto lite snett uppifrån.
    Jag väger själv för mycket men det syns inte så tydligt på ett vanligt foto på ansiktet. Men på helkroppsbilder ser man det.
    Åh, eller varför inte alla dessa som bara har ett enda foto. Ett sånt där "lyckofoto" som sen hänger med överallt :-P En sån person har jag träffat en gång, och aldrig mer säger jag bara. Han var verkligen snygg på bild men i verkligheten....nejnejnej. Såg knappt ut som samma person. Så nu för tiden träffar jag inte folk som bara har en enda bild   
    Ujuj, pheuu. Hade 3 bilder på Match. Tur som en tokigFörvånad
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:04:00 följande:
    Det är ju därför man inte nätdejtar går man på folk irl så slipper man dessa överraskningar!!! Om man i inte är för full och inte mins hur de ser ut då hmm den är jobbig
    Börjar tro mer på din idé om IRL träffar på AW eller krog. Fast på nätet så är ju upptagningsområdet så mycket större än om man bara går på vissa ställen på krogen även här i Sthlm. Vem vet, det kanske sitter en pärla någonstans som inte hänger på krogen alls.

Då kan ju nätet vara bra men jag har nu varit på drygt 20 nätträffar och det var bara en enda från FL där vi båda var i varandras smak men jag sumpade det ändå.
    Annars så har det varit på krogen jag träffat bäst. Som på AW i fredags så dansade jag med en tjej som kom från Ronneby fast hon bodde i Sthlm. Vet inte ens om hon var singel för musiken var så hög. Hon hade barn på heltid i vart fall. Vips så skulle hon hem och natta barn.....
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!