Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Legacy skrev 2012-04-27 21:15:23 följande:
    Jag är helst slut borde sova, ser dubbelt av att vara helt slut. Jag har så mycket ångest i kroppen av detta samtalet med jag älskar honom med, han är underbar jag vill inte att det ska behöva skita sig för detta. Ja, jag älskar honom med.... jag vill verkligen att detta blir bra för han är min kärlek. Han ill mig väl i så mycket annat så jag ivll så gärna att han förstår
    Hoppas att han inser att han betett sig helt galet och ber om ursäkt i morgon. Om han inte gör det och faktiskt tycker att han agerar helt logiskt när han säger till dig att inte träffa kompisen då finns det nog ett problem.
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-04-27 21:34:31 följande:

Äh, lite svartsjuka är nog normalt hos de flesta. Men det är ju skillnad på det och att faktiskt säga att man inte vill att den man är tillsammans med umgås med vänner av motsatt kön...
    Jo absolut. Det är sant.
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-27 21:53:08 följande:
    Phew, Vad trött man blir av några öl.
    Har du varit på puben?Glad
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-27 22:07:53 följande:
    badat färdigt......ang svartsjuka så det jag skrivit om är den sjuka svartsjukan,ni fattar?
    Ett visst mått av svartsjuka är ju bara sunt kan jag tycka,men då handlar det ju om på ett helt annat plan...vid helt andra tillfällen...kan jag tycka...men man måste kunna behärska sig också..eller lära sig hantera det på ett sunt sätt...

Ja en viss mått av normal svarsjuka är faktiskt gulligt. Då vet man att den andra personen bryr sig.
    Men man vill inte bli förbjuden att göra saker. Eller sluta umgås med folk. Jag vet iallafall att jag nog inte skulle klara av att vara tillsammans med en flirtig kille.  
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-27 22:07:55 följande:
    Nej, Men hos en kompis :) Han har kärleksbekymmer så då måste man försöka ställa upp =)
    Och vem är inte bättre på sådant än jag efter ett par öl ;) 
    Hihi det låter bra det.
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-27 22:13:08 följande:
    Intressant det där, var går gränsen mellan att bry sig och vara svartsjuk?   Jag tycker man kan reagera på saker utan att det ska kallas svartsjuk.

Det håller jag med om. Tror även det är lättare att vara lite sotis i en början av en relation när man inte riktigt vet var man har varandra.
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-27 22:17:56 följande:
    jag tror nästan tvärtom i början svävar man ju,,Skrattandetror väl inget ont om den andre

Men i början innan man vet vad den andra känner ordenligt då tycker jag att det kan vara lite jobbigt.
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-27 22:18:29 följande:
    Så är det naturligtvis och jag håller med om det. Jag är även övertygad om att det är svårare att inte vara svartsjuk om man har ett distansförhållande.

Ooo tycker inte om distansförhållande har haft ett sådant och tillslut hade jag nästa glömt bort hur han såg ut eftersom det gick så långt mellan träffarna. Samtalen på telefonen blev också jobbigare och jobbigare och man blev nästan blyg inför varandra.
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-27 22:21:38 följande:
    Fast visar den andra inte hur denne känner så kommer det alltid vara ett problem, tro mig.
    Ja det tror jag också. När jag är i ett förhållande så vill jag gärna hålla handen, pussas och kramas och om jag skulle träffa någon som inte var likasinnad skulle det inte funka för mig. Nu menar jag inte att man behöver vara som ett plåster för det skulle jag inte klara av heller. Men jag skulle nog själv bli ett plåster om jag aldrig fick uppmärksamhet eller bekräftelse i en relation.
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-27 22:28:10 följande:
    ja men för mig är det nog mer en osäkerhetskänsla än svartsjuka .

Jo men självklart det också. Tankar som far runt "tycker han om mig? varför säger han inget?är jag bara ett kk?" allt sådant med. Men jag menar det är iallafall lättare för mig att var svartsjuk innan jag vet vad den andra känner.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!