• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Vanilla ice queen

Ulfsas: Men hur var hon som person?

Jag råkar vara väldigt fotogeik eller vad det heter och blir bra på kort. Sen ser jag då fan inte ut så irl

• lemonina
    Madida skrev 2013-02-24 00:48:43 följande:
    Kanske lagt upp gamla bilder? Jag fattar inte varför man gör sånt, alltså lägger upp förskönade bilder. Tror man att det inte ska synas när man träffas?

Nä det fattar inte jag heller. Jag har ett strålande exempel på det. En kille som bara lägger ut bilder på sig själv i ljus där han ser blond ut men när vi väl träffas är han ginger. Inget fel med det men samtidigt, varför?!!!
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • Madida
    lemonina skrev 2013-02-24 00:52:18 följande:

Nä det fattar inte jag heller. Jag har ett strålande exempel på det. En kille som bara lägger ut bilder på sig själv i ljus där han ser blond ut men när vi väl träffas är han ginger. Inget fel med det men samtidigt, varför?!!!
    Eller alla dessa överviktiga personer som tar foto lite snett uppifrån.
    Jag väger själv för mycket men det syns inte så tydligt på ett vanligt foto på ansiktet. Men på helkroppsbilder ser man det.
    Åh, eller varför inte alla dessa som bara har ett enda foto. Ett sånt där "lyckofoto" som sen hänger med överallt :-P En sån person har jag träffat en gång, och aldrig mer säger jag bara. Han var verkligen snygg på bild men i verkligheten....nejnejnej. Såg knappt ut som samma person. Så nu för tiden träffar jag inte folk som bara har en enda bild   
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Vanilla ice queen

Det är ju därför man inte nätdejtar går man på folk irl så slipper man dessa överraskningar!!! Om man i inte är för full och inte mins hur de ser ut då hmm den är jobbig

• lemonina
    Madida skrev 2013-02-24 01:01:41 följande:
    Eller alla dessa överviktiga personer som tar foto lite snett uppifrån.
    Jag väger själv för mycket men det syns inte så tydligt på ett vanligt foto på ansiktet. Men på helkroppsbilder ser man det.
    Åh, eller varför inte alla dessa som bara har ett enda foto. Ett sånt där "lyckofoto" som sen hänger med överallt :-P En sån person har jag träffat en gång, och aldrig mer säger jag bara. Han var verkligen snygg på bild men i verkligheten....nejnejnej. Såg knappt ut som samma person. Så nu för tiden träffar jag inte folk som bara har en enda bild   

Ja man blir ju mörkrädd. Såklart man vill ta en fin bild av sig själv men samtidigt inte än där man väger tio kg mindre eller är solbrun när man i själva verket är genomskinlig. Dejten går ju i sådant fall förbi när vi ska mötas upp haha. Kan ni tänka er!!? man står och väntar på stan och ser pesonen som ser helt oförstående ut när man ser honom ögonen med en blick som säger "hallå det är ju jag" Skräckscenario!!
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • Madida
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:04:00 följande:
    Det är ju därför man inte nätdejtar går man på folk irl så slipper man dessa överraskningar!!! Om man i inte är för full och inte mins hur de ser ut då hmm den är jobbig
    Du får börja ta foto på dom också, så att du kan kolla dagen efter
  • Madida
    lemonina skrev 2013-02-24 01:12:27 följande:

Ja man blir ju mörkrädd. Såklart man vill ta en fin bild av sig själv men samtidigt inte än där man väger tio kg mindre eller är solbrun när man i själva verket är genomskinlig. Dejten går ju i sådant fall förbi när vi ska mötas upp haha. Kan ni tänka er!!? man står och väntar på stan och ser pesonen som ser helt oförstående ut när man ser honom ögonen med en blick som säger "hallå det är ju jag" Skräckscenario!!
    Men usch! Hoppas verkligen att det är väldigt väldigt få folk som skulle göra nåt sånt
  • ulfsas
    lemonina skrev 2013-02-24 00:50:25 följande:
    haha ingen fara jag förstod nästan vad du menade när jag läste mellan raderna. Så det känns inte som det blir någon mer dejt där eller?
    Nej, det blir det inte. Hon var trevlig, hade bra jobb och fin lgh på Östermalm men jag saknade det där man kan kalla för kemi.
    Saker o jobb o utbildning är inte oväsentliga men de styr inte vad jag söker. 
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Madida skrev 2013-02-24 00:48:43 följande:
    Kanske lagt upp gamla bilder? Jag fattar inte varför man gör sånt, alltså lägger upp förskönade bilder. Tror man att det inte ska synas när man träffas?
    Hon hade en oerhört klatchig bild men men...

Jag har själv en bild som är sisådär. Lite med mening. Som en tjej sa när vi möttes i Kungsträdgården ''du ser ju mycket bättre ut än på bilden''- lite min tanke då. Så att de inte svimmar när vi sesSkrattande 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 00:51:41 följande:
    Ulfsas: Men hur var hon som person?

Jag råkar vara väldigt fotogeik eller vad det heter och blir bra på kort. Sen ser jag då fan inte ut så irl
    Hon var jättetrevlig men jag hade inte velat bli fysisk om du förstår. Om inte man vill det så är det ju kört. Jag vet ju heller inte vad hon tyckte om mig.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!