• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • ulfsas
    Madida skrev 2013-02-24 01:01:41 följande:
    Eller alla dessa överviktiga personer som tar foto lite snett uppifrån.
    Jag väger själv för mycket men det syns inte så tydligt på ett vanligt foto på ansiktet. Men på helkroppsbilder ser man det.
    Åh, eller varför inte alla dessa som bara har ett enda foto. Ett sånt där "lyckofoto" som sen hänger med överallt :-P En sån person har jag träffat en gång, och aldrig mer säger jag bara. Han var verkligen snygg på bild men i verkligheten....nejnejnej. Såg knappt ut som samma person. Så nu för tiden träffar jag inte folk som bara har en enda bild   
    Ujuj, pheuu. Hade 3 bilder på Match. Tur som en tokigFörvånad
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • lemonina
    ulfsas skrev 2013-02-24 01:23:36 följande:
    Hon hade en oerhört klatchig bild men men...

Jag har själv en bild som är sisådär. Lite med mening. Som en tjej sa när vi möttes i Kungsträdgården ''du ser ju mycket bättre ut än på bilden''- lite min tanke då. Så att de inte svimmar när vi sesSkrattande 

haha du är för rolig  du "så att de svimmar när vi ses"Jo ja lite så tänker jag med. Blir inte alls bra på bild men är nöjdare med mig själv i verkligheten
    If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:04:00 följande:
    Det är ju därför man inte nätdejtar går man på folk irl så slipper man dessa överraskningar!!! Om man i inte är för full och inte mins hur de ser ut då hmm den är jobbig
    Börjar tro mer på din idé om IRL träffar på AW eller krog. Fast på nätet så är ju upptagningsområdet så mycket större än om man bara går på vissa ställen på krogen även här i Sthlm. Vem vet, det kanske sitter en pärla någonstans som inte hänger på krogen alls.

Då kan ju nätet vara bra men jag har nu varit på drygt 20 nätträffar och det var bara en enda från FL där vi båda var i varandras smak men jag sumpade det ändå.
    Annars så har det varit på krogen jag träffat bäst. Som på AW i fredags så dansade jag med en tjej som kom från Ronneby fast hon bodde i Sthlm. Vet inte ens om hon var singel för musiken var så hög. Hon hade barn på heltid i vart fall. Vips så skulle hon hem och natta barn.....
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:34:58 följande:
    Ulfas: Haha dejtar du östermalmstanter?! Det är väll dömt att misslyckad hur man än gör
    Jo, jag är numera skyldig till det. Check. Detta i brist på Eskilstunatanter här i SthlmSkäms 
  • Vanilla ice queen

Ulfas: Min erfarenhet (vilken säkerligen inte är stor ) är att träffar man varandra irl (icke på fyllan) så blir detta med attraktion och utseende en mindre överraskning Men så ska man våga gå fram och ragga upp någon också (något jag verkar vara helt stört ensam om...). Anywho, nätdejting verkar tendera att bli listor på "big no no's och big yes yes...) jag tror verkligen inte på nätdejting. Folk tror så sjukt mycket på att hitta någon som stämmer in på sina kreteriet att de glömmer känslan. Sen är ju chansen rätt lite. Att man blir kär på första dejtenoch det är ju typ vad man har på sig vid nätdejting eller dejting öht... Nu är jag negativ här men jag tror verkligen inte på konceptet nätdejting...

• ulfsas
    lemonina skrev 2013-02-24 01:31:25 följande:

haha du är för rolig  du "så att de svimmar när vi ses"Jo ja lite så tänker jag med. Blir inte alls bra på bild men är nöjdare med mig själv i verkligheten
    Jag ser hellre att de blir glatt överraskade än tvärt om. Jag inser att det är en fin balansgång för är bilderna för kassa så blir det ju ingen träff till att börja med.

Jag har mer och mer svårt för de som skriver och inte har någon presentationsbild. Kalla mig gärna ytlig men jag gillar att se hur den jag chattar med ser ut. Det är jättepinsamt när jag chatta med någon utan bild och det hela är trevligt så skickar hon då över en bild på sig som är helt utaför min smak. Att då tacka nej betyder ju att hon är ful, fast det vill inte jag säga till folk men så måste hon ju uppfatta det. Bättre då att veta lite från början så det inte behöver gå för långt. 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-24 01:42:53 följande:
    Ulfas: Min erfarenhet (vilken säkerligen inte är stor ) är att träffar man varandra irl (icke på fyllan) så blir detta med attraktion och utseende en mindre överraskning Men så ska man våga gå fram och ragga upp någon också (något jag verkar vara helt stört ensam om...). Anywho, nätdejting verkar tendera att bli listor på "big no no's och big yes yes...) jag tror verkligen inte på nätdejting. Folk tror så sjukt mycket på att hitta någon som stämmer in på sina kreteriet att de glömmer känslan. Sen är ju chansen rätt lite. Att man blir kär på första dejtenoch det är ju typ vad man har på sig vid nätdejting eller dejting öht... Nu är jag negativ här men jag tror verkligen inte på konceptet nätdejting...
    Håller med fast med en modifikation. Bra är att träffa folk (tjejer i mitt fall) som du säger IRL och nykter. Det gör man ju när man ses på en nätdejt. Har ingen erfarenhet av att ragga på ICA heller. De som är på nätet är ju singlar, förhoppningsvis, så det blir till att känna på hur attraktion och prat flyter. jag har inte särskilt svårt för att få till ett trevligt samtal så som i fredags.

Jag tror att det för mig är bäst med grovsållning via bild och presentation och så några raders chatt för att sedan ses så snart som möjligt för att få till det där iRLmötet som du säger.

Jag har massor med tjejer på jobbet men av alla som jag funnit intressanta så är de alla upptagna förutom kanske en men hon är svårraggad och sådär fantastiskt söt och trevlig att de flesta vet vem hon är om de bara arbetat ihop någon gång. Jag har ätit en middag med henne på ett stopp. Vi är FB vänner så jag ser att hon gör mycket, resor mm med sitt x.

För övrigt så är det en fantastisk tjej som bor i ett hus på andra sidan om min park fast hon är ju gift. Har talat med henne också när jag lekte brandman när det var en eldsvåda här (Valborgsmässoelden som ligger lite illa till blev tänd v ungdomar). Förövrigt så återstår nät och krog ungefär.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!