• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Vanilla ice queen

MrC: Ja, jag fick åka in akut förra lördagen. Började som ont bak på ena sidan i ryggen och strålade ner mot ljumsken. Har känt av det några ggr sen början av februari. Men i lördags blev det riktigt jobbigt med blod och lätt feber. Hahaha visst känns det bra att det är 50/50 hav alla drabbade som drabbas igen inom 10år

• Cocacola

Halloj igen!

Hur har ni det? Hänt något sen sist?

Fick ett fyllesamtal här ikväll som blev typ 2h 40min eller något ditåt. Fröken övertrött får fundera närmare kring vad han egentligen sa efter att jag sovit. Vi ska iaf ses i påsk.

• Cocacola

Halloj igen!

Hur har ni det? Hänt något sen sist?

Fick ett fyllesamtal här ikväll som blev typ 2h 40min eller något ditåt. Fröken övertrött får fundera närmare kring vad han egentligen sa efter att jag sovit. Vi ska iaf ses i påsk.

• Anonym

Här var det tyst och tomt!

Saknar trådbabblet ju! Hoppas alla mår bra (efter omständigheterna bra ni som ju inte gör det).

Vilka är fortfarande singlar och vilka är det inte längre?

Här är läget något i stil med:

* Hjälp! Det är INTE kul när en vän blivit kär( i mig då alltså). Vad göra? Hur göra? Suck!

* Saknar någon jag inte borde och väntar på att det ska gå över.

• Cocacola

Skulle inte alls vara anonym, övertrött. Skyller på männen. Fast det kan ju ha något att göra med skrattat och so.nat på toook för sent igår, gjort högskoleprov och sen kommit hem ett antal timmar senare än det var tänkt. Vilseåkning i en stad på vägen (borde få diplom för det för jag trodde inte ens det var möjligt att åka vilse där), sen fick jag leka bilmekaniker och tja, det är inte min grej. Färdigbabblat, God natt!

Förresten, inte alls färdigbabblad. Insåg igår att jag babblade om både drömmannen, drömhuset och drömjobbet igår och tänkte att för att hitta dem ska jag nog sova. Värre i vaket tillstånd? Fast vem vet

NU ska övertrött cola sova och hoppas tråden kvicknar till under tiden. Natti natt!

• lemonina

Halloj Colan! Här var det längesedan jag var. Låter jobbigt att du har en kompis som fått känslor för dig om det nu inte är besvarat. Men på ditt sätt att skriva tolkar jag det som att du inte är kär i honom. Men har du sagt att du inte känner samma sak? Om inte gör det. Vet inte hur pass nära vänner ni är men det kan nog vara bra att hålla lite distans ett tag.

Jag är fortfarande singel och trivs bra med det. Umgås med vänner och familj mest just nu och går inte ut speciellt ofta. Vilket även det känns skönt för det blev lite väl intensivt ett tag. Sparar pengar eftersom jag ska flytta till Göteborg snart    

If you resolve to give up smoking, drinking and loving, you don't actually live longer; it just seems longer
  • Vanilla ice queen

Colan: Trist när vänner kärar ner sig. Har haft samma problem. Tipps från mig är att vara rak och ärlig med att du inte känner det samma och skämthångla inte med dem på fyllan... Sen är det smart och sjyst att inte diskutera killproblem med dem...

Jag är fortfarande väldigt singel och kommer nog så förbli ett bra tag till, har inte ens en flirt för tillfället...

• Cocacola

Jag har sagt att hur jag känner, vid flera tillfällen och höll avstånd men det var uppenbarligen inte ett dugg effektivt. Börjar tro att detta kan bli slutet på många års vänskap ändå.

Å andra sidan blev jag rätt irriterad efter ett visst fyllesamtal ( som förvånade mig rejält ). Berettade ju en hel del om mitt dejtade med knäppisen för J förra våren, innan han sagt vad han kände (jag är inte tankeläsare även om vissa män i min närhet verkar tro det) och det kom en inte alltför vacker svartsjukeharang... Med bl.a "vad är det för fel på mig då när du dejtar någon som verkar helt jävla galen" och en stund senare något om att "tjejer måste få leka av sig" är dessutom inte säker på om han "bara" refererade till mitt dejtande eller om hela mitt äktenskap också placerades i kategorin "leka av sig".

Va fan!?!

Lemmo: Göteborg, kul! Fått jobb eller bara tröttnat på Örebro?

Vanilla: Inte ens en flört, det lät ovanligt för att vara dig. Men rätt skönt också. Har njutit av några veckor, nån månad? utan sånt och det har varit befriande skönt (sen visade det ju sig att J förtfarande har känslor för mig).

Insåg dock att jag saknar knäppisen en hel del. Slängde iväg ett meddelande häromdagen fast jag inte alls tänkt det och nu har vi kontakt igen. Han skrev atthan vill ses när han kommer tillbaka till sverige men jag vet inte. Saknar honom som fan dock.

Finns det nån stödgrupp måhända?

-Hej! Jag heter Colan och tror att jag vill ha en man, men skilde mig från den stereotypa mannen och fastnade för nån som rätt ofta beter sig som en omogen trettonåring. Help!" :-P

• cajsasmamma

Jag är inte singel längre, har vart "upptagen " nu i några månader med mannen i mitt liv Vi planerar inför den gemensamma framtiden och förhoppningsvis står en flytt framför dörren inom en snar framtid. Cajsa och pojkvännen kommer bra överens och dom är helt okej med varandra.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!