• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • ander25k
    Isnogood skrev 2013-10-09 20:17:50 följande:
    JA tack! Knåda HÄR "Pekar"   

Kommer fram om ca 45 minuter.
  • MrC
    Isnogood skrev 2013-10-09 20:17:50 följande:

JA tack! Knåda HÄR "Pekar"   
    Passa dig, jag vet var din postlåda bor. FlörtDrömmer
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    ander25k skrev 2013-10-09 20:21:59 följande:

Kommer fram om ca 45 minuter.
    Bra, du fixar det. Jag tar ett skumbad istället. Solig
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Ernst Hugo

Tjolahopp Det var längesedan man såg denna tråden!

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • ulfsas
    visma1 skrev 2013-10-09 12:30:58 följande:
    Men ulfsas och MrC mfl är inte FL lättraggat? Ser er i trådar när jag väl orkar läsa annat än i min favvo, så här borde ni väl kunna hitta dejter?
    Ser inte FL som en dejting eller raggsajt.
    Möjligen om det gäller blinddejter då vilket inte är min grej alls.
    Det är allt för chansartat tycker jag. Det är svårt nog på en dejtingsajt med bilder och här finns det oftast inga.
    Inte heller vet man om någon tjej är så sugen på att få raggbrev i inboxen heller. Man vet ju (jag iaf) knappt var folk bor ens. Jag har min smak och det är klurigt även på krogen när man ses IRL.
    Summa summarum så är FL stundtals kul men just kanske inte för raggändamål. 
    Man, pappa, singel, 49 år, Sundbyberg. Flygkapten.
  • xSpinell
    ulfsas skrev 2013-10-09 21:54:46 följande:
    Ser inte FL som en dejting eller raggsajt.
    Möjligen om det gäller blinddejter då vilket inte är min grej alls.
    Det är allt för chansartat tycker jag. Det är svårt nog på en dejtingsajt med bilder och här finns det oftast inga.
    Inte heller vet man om någon tjej är så sugen på att få raggbrev i inboxen heller. Man vet ju (jag iaf) knappt var folk bor ens. Jag har min smak och det är klurigt även på krogen när man ses IRL.
    Summa summarum så är FL stundtals kul men just kanske inte för raggändamål. 
    Ja , jag vet inte .

Är det inte det är till för ; att skapa lite nya kontakter

Eller har jag missat nåt i det här dejtingträsket Obestämd(är jag på fel sajt)
  • Ernst Hugo

Jag tycker FL är enastående i bemärkelsen att man lära känna massa trevliga människor. En del blir det dejt med andra blir man vön med. Oslagbart Tänkte på dig idag ulfsas. Är inte sista inflygningen till Kastrup obehaglig som pilot? Kastvindar från sundet och vatten under.

• xSpinell
    Ernst Hugo skrev 2013-10-09 22:20:16 följande:
    Jag tycker FL är enastående i bemärkelsen att man lära känna massa trevliga människor. En del blir det dejt med andra blir man vön med. Oslagbart Tänkte på dig idag ulfsas. Är inte sista inflygningen till Kastrup obehaglig som pilot? Kastvindar från sundet och vatten under.
    Jobbar Ulfsas som pilot ?
  • ulfsas
    Ernst Hugo skrev 2013-10-09 22:20:16 följande:
    Nej, inte särskilt. Har landat där hundratals ggr faktiskt. 
    När man landar mot sydväst på bana 22L så kan det ibland bli turbulent sista biten när det blåser en hård västlig vind pga att det blåser över terminal och hangarer.
    Annars så är det ju platt och mycket långa banor så det är inte så krävande.
    Googla/Youtuba Skiathos, Innsbruck, Samos eller Gazipaza så är det värre samt de flesta norska flygplatserna.
    Hade en VOR-inflygning i Haugesund med både minima och målnbas på 400 fot rätt kort bana samt byig sidvind på maximala 36 knop och svart vatten under. Det var jobbigt. Man flyger då helt manuellt som alltid vid landningar i hårt väder.

Hade en tur till Brussel där det var hård vind. Alternativflygplatsen Amsterdam med sina 5 banor stängde pga vinden. Får göra två Go Arounds till olika banor pga att vinden vred sig och då gick över gränsen för aktuell bana men det lyckades till sist. Blev vectorerade runt på låg höjd med kraftig turbulens däremellan. Efter den landningen så hade en stor del av passagerarna spytt (ett 10-tal iaf av 180) och en tjej i 50-årsåldern hade blivit så rädd att hon inte kunde kunde/orkade gå så jag fick beställa en rullstol till henne så att hon kom ut ur planet och vidare in i terminalen. Jag och pursern halvbar henne i var vår arm. Det var hårt.
    30 min senare for vi hem igen. Ännu en dag på kontoret liksomSolig 
  • Ernst Hugo
    ulfsas skrev 2013-10-09 22:53:05 följande:
    Nej, inte särskilt. Har landat där hundratals ggr faktiskt.  När man landar mot sydväst på bana 22L så kan det ibland bli turbulent sista biten när det blåser en hård västlig vind pga att det blåser över terminal och hangarer. Annars så är det ju platt och mycket långa banor så det är inte så krävande. Googla/Youtuba Skiathos, Innsbruck, Samos eller Gazipaza så är det värre samt de flesta norska flygplatserna. Hade en VOR-inflygning i Haugesund med både minima och målnbas på 400 fot rätt kort bana samt byig sidvind på maximala 36 knop och svart vatten under. Det var jobbigt. Man flyger då helt manuellt som alltid vid landningar i hårt väder. Hade en tur till Brussel där det var hård vind. Alternativflygplatsen Amsterdam med sina 5 banor stängde pga vinden. Får göra två Go Arounds till olika banor pga att vinden vred sig och då gick över gränsen för aktuell bana men det lyckades till sist. Blev vectorerade runt på låg höjd med kraftig turbulens däremellan. Efter den landningen så hade en stor del av passagerarna spytt (ett 10-tal iaf av 180) och en tjej i 50-årsåldern hade blivit så rädd att hon inte kunde kunde/orkade gå så jag fick beställa en rullstol till henne så att hon kom ut ur planet och vidare in i terminalen. Jag och pursern halvbar henne i var vår arm. Det var hårt. 30 min senare for vi hem igen. Ännu en dag på kontoret liksom 

Intressant, jag kom just från Brysset till CPH idag. Det stämmer, jag får alltid känslan av att de landar "på sniskan" i Bryssel
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!