Ernst Hugo skrev 2013-10-09 22:20:16 följande:
Jag tycker FL är enastående i bemärkelsen att man lära känna massa trevliga människor. En del blir det dejt med andra blir man vön med. Oslagbart

Tänkte på dig idag ulfsas. Är inte sista inflygningen till Kastrup obehaglig som pilot? Kastvindar från sundet och vatten under.
Nej, inte särskilt. Har landat där hundratals ggr faktiskt.
När man landar mot sydväst på bana 22L så kan det ibland bli turbulent sista biten när det blåser en hård västlig vind pga att det blåser över terminal och hangarer.
Annars så är det ju platt och mycket långa banor så det är inte så krävande.
Googla/Youtuba Skiathos, Innsbruck, Samos eller Gazipaza så är det värre samt de flesta norska flygplatserna.
Hade en VOR-inflygning i Haugesund med både minima och målnbas på 400 fot rätt kort bana samt byig sidvind på maximala 36 knop och svart vatten under. Det var jobbigt. Man flyger då helt manuellt som alltid vid landningar i hårt väder.
Hade en tur till Brussel där det var hård vind. Alternativflygplatsen Amsterdam med sina 5 banor stängde pga vinden. Får göra två Go Arounds till olika banor pga att vinden vred sig och då gick över gränsen för aktuell bana men det lyckades till sist. Blev vectorerade runt på låg höjd med kraftig turbulens däremellan. Efter den landningen så hade en stor del av passagerarna spytt (ett 10-tal iaf av 180) och en tjej i 50-årsåldern hade blivit så rädd att hon inte kunde kunde/orkade gå så jag fick beställa en rullstol till henne så att hon kom ut ur planet och vidare in i terminalen. Jag och pursern halvbar henne i var vår arm. Det var hårt.
30 min senare for vi hem igen. Ännu en dag på kontoret liksom